ARANY ÁSZOK reklám
*************************
– sör – 30s +++ Értékelés: 4,6/10
És még mindig gondot jelent nekem az értelmezés. Vagy már gondot jelent nekem az értelmezés ebben a korban. Szóval úgy elsőre sokszor nem értem. Igaz, lassú gondolkodású vagyok. Ez azt jelenti, hogy úgy kb. harmadjára már felfogom a koncepciót, be tudom azonosítani a szereplőket, értem az üzenetet, vagy legalábbis a szándékot, milyen üzenetet szerettek volna átadni. Sokszor az segít, ha egy kampány több darabját is megnézem. De mi van, ha a szerencsétlen potenciális vásárló eddig csak a kampány egyetlen darabját látta? Tök katyvasz, de a végén úgyis megmutatják a terméket szerencsére…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 3063
CBA reklám
*************************
– akciós termékek – 3x15s +++ Értékelés: 4,6/10
Több olyan reklám típussal is foglalkoztunk itt már tudományos munkásságunk során, amely típusok főbb jellemzője egy, vagy esetleg több nagyon karakteres, kissé groteszk figura megteremtése, amely figurák így egy kampány alapfiguráit is képezhetik. A figurákból ennél fogva nagyon hamar úgynevezett internetes mém kerekedhet, és mint ilyen, azonnal táptalajává válhat – már ha szabad ezzel a képzavarral élnem – a különféle vonatkozó paródiáknak is. Ez persze nem zavarja az alkotókat, sőt! Ahogy nyilván az én cikizésem sem…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 2729
Lidl reklám
*************************
– ruházati cikkek – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Célcsoportot megfogalmazni egy reklámfilmben nem könnyű. Szépen végig kell gondolni minden apró mozzanatot, nehogy az addig nagy gonddal felépített bizalom kártyavárként omoljon össze valami meggondolatlan tizedmásodperc miatt. Na persze, ha ez így menne, soha senki nem tudna bevételnövelő hatást elérni ezzel a terméknépszerűsítő műfajjal. Egészen biztosan minden reklámban van néhány bizalomromboló tizedmásodperc, de szerencsére a kedves befogadó nem igazán érzékeny a tizedmásodpercekre. Csak én. Ezért nem hatnak rám a reklámok. Szerintem…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 2015
Heineken reklám
*************************
– 0%-os sör – 30s +++ Értékelés: 5,0/10
A közbeszédre rá kell ülni. Már úgy értem, éles füllel kell hallgatóznia a reklámalkotónak, miről szól a köz, mintegy csüggenie kell a köz ajakán. Tematizálnia kell reklámüzenetét, kvázi hozzá kell szólnia ahhoz, amit a köz éppen tárgyal, vitat, megbeszél, vagyis ami a közt éppen érdekli, mondhatni közérdeklődésre tart számot. Lehetőleg persze úgymond a jó oldalon kell érvelnie, talán mert az emberek többsége jó, és hát ugye az üzlet az üzlet. Különben is, hogyan nézne ki mondjuk egy homofób sör…
- Kategória: Külföldi
- Találatok: 2211
Milli reklám
*************************
– krémtúró – 30s +++ Értékelés: 4,6/10
Valaki azt mondta erre a reklámra, amit éppen szét akarok cikizni, hogy kedves reklám. Egy másik meg azt mondta, tök jó a zenéje. Akkor ez egy jó reklám? Egy rövid pillanatra önkritikát gyakoroltam, de gyorsan elmúlt. Nem, természetesen nem arról van szó, hogy a pozitívan nyilatkozó befogadók hülyék, és én vagyok az okos, hanem… vagy mégis? Öreg, figyelj, ha nem bírod a nagyképű, beképzelt, arrogáns pofámat, el lehet tolni a biciklit. Egyébként lehet, kedves, meg tök jó a zenéje, de holnapra nem fogod tudni, mit is reklámoz. Na mibe…
- Kategória: Magyar
- Találatok: 2946
Bővebben: Sok kis öröm sokra megy