1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Chery reklám

*************************

chery logo png seeklogo 520008Chery reklám kampány - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Merthogy csak egy r betű hiányzik a kínai márka nevéből a cseresznyeséghez. Ezt most nem fogom kikutatni, mert így is úgy is a cseresznye ugrik be a név hallatán, annak pedig ezer marketing oka lehet. Pl. a főnök kislányának kedvenc gyümölcse, hogy az egyik legbutább okot említsem.

A reklám maga pedig az általam úgynevezett brand fényezős típus, vagyis a tartalomnak semmi köze magához a termékhez, már ami a tulajdonságait illeti.

***************

***************

Pedig egy autó esetében szerintem igencsak kíváncsiak lehetnék némi részletezésre a paramétereket illetően, persze nem nagyon részletekbe menően, csak néhány dicsérő szóra a szóban forgó jármű némely tulajdonságát illetően. Mondjuk, hogy lenne benne tanuló vezetői üzemmód, amely AI alapon képes ékes szavakkal alázni a hibát vétő kezdő vezetőt, vagy valami ilyesmi.

Na ilyen nincs, ellenben megtudhatjuk, ez a márka kifejezetten a jó embereknek való. Mert ők megérdemlik. A szalonokban nyilván van egy ilyen jóember teszt, amit ki kell tölteni, majd szakavatott pszichológus fejezi be az analízist, és dönti el, kiérdemelte-e az illető e nemes jármű birtoklásának lehetőségét, avagy nem, még ha kétszer annyi pénzt is kínálna fel érte. Az is ilyen, amikor tenyésztőtől vásárolsz drága pénzen kutyát, ott is kikérdeznek vizsgálandó, vajon jó emberhez kerül-e majd a kutyus. De elképzelhető, nem pontosan találtam el a háttérben megbúvó marketing megfontolások lényegét.
Jelen példánkban egy olyan hölgyet láthatunk, aki 1 azon emberek közül, akik másokért élnek, és nem kérnek érte semmit. Hajnalban indulnak haza, amikor a város még csak ébredezik. Ez esetben, ha jól látom egy orvosról, vagy ápolónőről van szó. Nos, hogy nem kér érte semmit, az talán kicsit túlzás, mert biztos, nem ingyen dolgozik, és biztos, nem elég egy apró gesztus vagy egy nyitott ajtó, de az minden bizonnyal igaz, ennél több jár nekik, tekintettel a magyar egészségügy jelenlegi állapotára. Én persze a fizetésre gondolok és a munkakörülményekre, a reklámozó pedig az adott márkára. Nem is tudom, vajon mit választana inkább ez az itt bemutatott jó ember? Egyébként az autó mintha már meglenne. Na, akkor a fizetéssel talán már nincs is gond. Miről beszélek én? Nem szégyellem magam?

Na most a jelenet értelmezésével is van egy kis gondom. Tehát elindul hazafelé az eü-ben dolgozó hölgy, közben még a folyosón kap egy esemest, miszerint bizonyos Tomi már itt van. Nyilván a párja várja odakint. Odakint aztán, mivel esik az eső, Stohl Buci siet elébe esernyőt tartva a hölgy feje felé, és előzékenyen ki is nyitja neki az ott várakozó vonatkozó márkájú autó jobb első ajtaját. Nyilván ez az emlegetett apró gesztus és a nyitott ajtó. De tessék mondani, ki itt a Stohl Buci? Egy véletlenül arra járó? És honnan tudja, hogy pont annak az autónak az ajtaját kell kinyitni? Az biztos, hogy nem ő a Tomi, mert ő a Stohl Buci. Persze játszhatná Tomit, de mint látjuk, Tomi bent ül az autóban, még integet is a szerelmének. De akkor miért nem ő siet egy ernyővel a hölgy elé? Szerintem itt Stohl Bucinak most komoly esélyei lehetnének a hölgy kegyeit elnyerendő szemben a gyökér Tomival, aki ki nem mozdult volna az esőben egy ernyővel. De mindegy is, mert jön a mindenféle gazdasági előnyök ismertetése, például, hogy már szinte fillérekért megveheted.

Egyébként ez egy reklám kampány, az ide tartozó többi spotban Stohl Buci több nagyon jó, szorgalmas emberrel ismerkedik meg, akik pont ilyen autót érdemelnek, mit érdemelnek, ez jár nekik. Én persze nyilván nagyon irigyelem a Stohl Bucit, bele se merek gondolni, például egy ilyen esernyős autóajtó nyitás mennyit ér gázsiban. Jó, tudom, nem könnyű ma Magyarországon színészként méltányos megélhetést biztosítani, el kell vállalni mindent, ami szembe jön. Jó nem mindent, de majdnem. Ugye?

Ja, csak szólok, én feleannyiért bármilyen márka ajtaját kinyitogatom, esőben, hóban, viharban, jeges szélben, nagy hőségben és a világ bármely barátságtalan pontján. Jó, mondjuk golyózáporban nem… vagy van az a pénz?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10