1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Rexona reklám

*************************

Rexona dance energy - 15s +++ Értékelés: 6,0/10

Mindig csodáltam a szagtervezőket. Bocsánat illattervezőket. És nem csak azért, mert jómagam "botorrú" vagyok (van ilyen kifejezés?), hanem mert meg tudják mondani, kihez milyen illat illik. Én már ott megállok, hogy mindenki rendben van, ha nem büdös. De jól érzékelhetően ez nem elég, nem elég csak úgy natúr feromonokat kibocsátani a levegőbe, azokat illatosítani is kell. Különben miből élnének meg az illatgyártók?

Például tini lányoknak az itt hirdetett illat dukál.

***************


***************

Pontosabban innentől kezdve ez dukál, különben az új, mint jelző nem volna alkalmazható a csábítás fontos elemeként. Tehát dobd el a régi illatodat, és vedd fel az újat. Ebből persze mindjárt az is következik, hogy még a rövid tini lány lét során is többféle illat tartozhat egy személyhez, akárcsak az emberélet során többféle személyiség. Lásd például pálfordulás, mint olyan. Esetünkben persze inkább illatfordulásról beszélhetünk, amennyiben a hirdetmény hatására a tini lányok vezényszóra dobják el régi szagukat, és bújnak bele az újba.

Bocsánat, mondják itt többen, nem dobják el a régit, ugyanis itt inkább az alkalomról van szó, tehát ugyanúgy egy illatarzenált kell őriznie otthon minden tini lánynak, akárcsak egy ruhatárat. És ha táncolni, bulizni indulnának, na akkor jöhet a fenti illat. Ugyanis ahogyan ezt egy nálam szakavatottabb oldalon olvasom, ez a termék "kiaknázza a tinik újdonságok iránti lelkesedését és egy olyan új, édeskés illatú izzadás gátló aeroszolt vezet be, mely a zene és a tánc platformjára épül." Na ehhez kell a szaktudás, ami nekem nincs. Hogy hogyan kell egy illatot a zene és a tánc platformjára építeni. Soha nem tudnám megtanulni.

Azt viszont elég szellemesnek, ötletesnek és jópofának tartom, ahogy a két leányzó a pingpong labdák dobszólójára ropja a táncot. Jól megizzadhatnak. Kell nekik a fujtatmány. (Nyelvújítás korabeli szó, most találtam ki.) Aztán megjelenik egy diszkó-gömbben maga a termék és a felirat, miszerint dance energy. Ez női géphangon is kimondatik, továbbá, hogy új valamilyen dezodor a rexonától. Valószínűleg tini dezodor, de én tüdő dezodornak hallom, akárhányszor is hallgatom meg. De ez magánügy, ne is foglalkozzunk vele. Ez a dance energy viszont jó amerikaiasan, menősen, diszkósan, metálosan, sznobosan, szóval éppen elég hülyén hangzik ahhoz, hogy a fiatal tini pipik bukjanak rá. Mert hogy ilyennek képzeljük őket, hát ilyenek is lesznek.

Elnézést, hogy viszonylag keveset beszéltem magáról a klipről, de kicsit megmozgatta a fantáziámat ez az illattervezés. Láttam egy hirdetést, ami egyenesen feromon spray-t kínál. Csak be kell fújnom magam, aztán leugrok a dizsibe, és úgy fognak rám ragadni a dance energis tini pipik, mintha huszonöt éves, magas, deltás, szőke, kékszemű... nem filmsztár, nem dehogy. Annál sokkal menőbb. Mintha kreatív igazgató lennék egy reklámcégnél. Az az igazi. Az a jó szagú.

******************************

Értékelés: 6,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 7/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 8/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}