1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
Vénusz étolaj reklám

*************************

Vénusz étolaj - 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Piroska kérem, maga húzzon egy reklámozandót, Pistukám kérlek te meg húzz egy stílust. Megvan? Mutatni. Igen, étolaj, és na lássuk csak, érzelmi, behízelgő. Lehet, a tárgyilagos jobb lenne, de a házszabály az házszabály. Na vigye Piroska drága oda ezt Kreatív Bélához. Mondja meg neki, hogy délutánra kérem az első skicceket.

Talán valahogy így kezdődött.

Aztán ez lett belőle.

***************

***************

Meleg bársonyos férfihang jelzi, itt elsősorban a nőkhöz fogunk most fordulni. Hogy mivel, azt még nem tudjuk, de biztos nagyon sztereotip lesz. Valami, ami hagyományosan a női szerep rekvizitumai közé tartozik. Főzés, mosás, takarítás, atomfizika. Ja, bocsánat, az utolsó törölve. Azt mondja a bársonyos, hogy ahogy mi a szüleinkről, a gyerekek rólunk vesznek példát. Közben édi-bébi babalányka tükör előtt hajcsavarókkal nyomul a fejében. Hát rögtön olvadok elfelé, most biztos nem tudnál rávenni, hogy beszéljünk másról, mondjuk a hüvelygombáról. De mi lehet a reklám tárgya? (Pszt! Megsúgom. Ez egy étolaj reklám!) De hallga csak, a bársonyos folytatja: talán észre se vesszük, de ők így mutatják ki, mennyire szeretnek minket és ragaszkodnak hozzánk.

A képektől pedig egy női szív úgy beindul, hogy még a dögös Joli is azonnal lefeküdne velem ott a tévé előtt egyetlen vonatkozó pozitív megjegyzésem hallatán. Gondolom én. Ugyanis bündi-tündi kislány-kettő bájosan ügyetlenkedik a porszívóval, megzabálom kislány-három pedig - jaj elolvadok - a maciját mosdatja a mosdóban szappannal. De mi lehet a reklám tárgya? (Mi már tudjuk, ez egy étolaj reklám.)

Szóval eddig megtanultuk a gyerekpszichológus bácsitól, a gyerekek úgy mutatják ki irányunkban szeretetüket, hogy utánoznak minket. Ha például utálnának minket, akkor nem utánoznának, és így akár normális felnőttekké is válhatnának. De ők utánoznak és így szeretnek. Csak sajnos mi észre se vesszük. Azt hisszük, akkor mutatják ki szeretetüket, amikor azt mondják, és/vagy átkarolják a nyakunkat és hozzánk bújnak. De ez tévedés. Inkább menjünk tovább.

A Vénusz kiteljesíti az ételek eredeti ízét - mondja a narrátor. Micsoda? A bolygó? Aha, értem. Szeretet, szerelem, Venus a szerelem istennője, tehát ha a hasonló nevű bolygó együtt áll a tűzhely - vágódeszka tengellyel, akkor... ja, nem, hiszen már látható is miről van szó. Rögtön a megejtő hokedlis snitt után premier plánban ott áll maga az étolaj. És tudod mi van? Ez az étolaj már generációk óta segít a lányoknak, hogy egyszer majd olyan jól főzzenek, mint az édesanyjuk. Tehát ő egy szükséges, de nem elégséges feltétel. Voltaképp precíz megfogalmazás, valóban, jó alapanyag nélkül nincs jó étel. Ám a mondat kissé nagy ívű, megszemélyesítő megformálása esetleg a "hülyeséget beszélnek itt" látszatát keltheti a felületes hallgatóban, de jobban belegondolva - amint azt a reklámok esetében szoktuk - nincs ezzel semmi probléma.

De nézd, sül is már a rántott csirkecomb. Majd az ízlésesen tálalt étel fölött csatolunk vissza a szlogennel az indító szeretet témához, miszerint Vénusz, szeretet minden fogáshoz. Tehát igenis, a nevezett étolaj hordozza magában a szeretet sine qua non-ját, ha kihagyod, mondjuk a konkurencia olajában sütöd a pecsenyédet, akkor nem lesz szeretet a fogáshoz, akkor meg fog keseredni a szájad- és a rántott csirke íze.

Bravó Bélám, most is tetted a dolgod ahogy kell, mély érzelmek feltüzelve, majd (ét)olaj a tűzre, aztán hirtelen felindulásból közértbe le, és tíz üveg étolaj spájzba bevirít. Gazdagok vagyunk.

Csak szeretnék szólni, nálunk én vásárolok be kaját, nem a feleségem. Úgyhogy kérném még egyszer ezt az egészet csak most focival, autókkal és meztelen csajokkal.

******************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}