Milyen alapon?

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Hogy jövök én ahhoz, hogy egy szakma produktumait laikusként kritizálgassam? Nem vagyok se kritikus, se esztéta, se bölcsész, se újságíró. És még reklámszakember sem.

De én vagyok a célcsoport. A dolog rajtam csattan. Én nézem, hallgatom, olvasom. És, hogy úgy mondjam, többé-kevésbé "manipulálódok".

Na most az ember nem szereti, pontosabban fogalmazva én biztosan nem, ha úgy befolyásolják, hogy nem is tud róla. Pedig lépten-nyomon ez történik, vélhetően csak igen kis százalékát tudjuk a befolyásoló tényezőknek tudatosítani. Persze tudom, hogy egy társadalmi viszonyrendszerben ez elkerülhetetlen és szükségszerű, mondhatni másképp emberi személyiségünk "nem is jönne létre", de azért felnőttként már szeretnénk, ha életünk zegzugos, és néha igen sötét folyosóit egyre több valóban önálló döntésünk trófeája díszítené.

Ezért ha valamiféle motiváció gerjed bennünk, ha erős késztetést érzünk valamely aktivitásra, tegyük fel a kérdést, mennyire sajátunk e gerjedelem forrása? Vajon önálló, józan, saját érdekünket érvényesítő döntést készülünk-e hozni, vagy befolyásoltatva, valaki más érdekét helyezzük nem tudatosan előtérbe?

A fogyasztói társadalmakban tipikus területe a befolyásolt indíttatás keletkezésének a fogyasztás, a vásárlás, az áru birtokba vétele iránti késztetés. A befolyásolás egyik tipikus eszköze pedig a reklám. Miért ne próbáljam hát meg egyszerű fogyasztóként, célcsoportként tetten érni a manipuláció pillanatát, és aszerint értékelni a reklámot, mint árucikket, miszerint e tettenérés nehéz volt-e, vagy könnyű? Ha nehéz volt, vagyis hatására tényleg kedvet kaptam az adott termék fogyasztására, vagy legalább felkeltette őszinte érdeklődésemet a termék iránt, akkor e reklámtermék jónak mondható. Ha nem, nem. Ilyen egyszerű.

Felállítok hát egy laikus szempontrendszert, és jöhetnek a reklámok. Elképzelhető, hogy a szakemberek mulatságosnak fogják találni. És?

Ki van itt?

Oldalainkat 32 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom

2.png5.png3.png7.png4.png8.png
Ma312
Tegnap487
Ezen a héten2339
Ebben a hónapban10281
2014.10.25 óta253748

Látogató infó

  • IP: 54.159.113.182
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2017. szeptember 22. péntek, 17:03

És még ezek is: