1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dacia Sandero reklám

*************************

Dacia Sandero - 20s +++ Értékelés: 3,6/10

Hogyan reklámozzuk autónkat, ha az mint autó, nem rendelkezik különösebben világraszóló paraméterekkel? Ha engem kérdezel, én az ár/érték aránnyal operálnék, mondván, nézd csak, ilyen kevés pénzért mégis igazi autót kapsz. Nyithatós az ajtaja, tekerhetős a kormánya és a motorhang is olyan, mint az igazié. Vagy valami ilyesmi.

Viccet félretéve, mindenképpen azt hangsúlyoznám, milyen jól jár a kedves vásárló ezért az árért. És itt jöhetnének az autó valós paramétereire alapozott kreatív ötletek. Ehelyett itt ezt láthatjuk.

***************

***************

A dácsiások mindig többet kapnak - szól a szlogen. És pont. Például nekik több ital jön ki ugyanannyiért az automatából. Vagyis ne kérdezd miben kapnak többet, főleg ne kérdezd ezt az autó vonatkozásában. Csak higgy és vásárolj. Majd észre fogod venni. Ja hogy ez megint csak egy olyan vicces jópofa izé. Feeling. Jól megnevettettél, most jól érzem magam, ezért hálából veszek egy Dacia-t. Tök mindegy, mit tud.

Számomra ez azért is vicces, mert kissé idősb lévén, olyan diktátoros érzéseim támadtak. A románok (a dácsiások - Dacia a terület mint római tartomány egykori neve) mindig többet kapnak. Ne kérdezd mit mikor hol miért, csak higgy. A hajdani román diktátortól megszokott hozzáállás. Úgy látszik, a kreatívok nem felejtenek. Na menjél már, azért ez kissé meredek párhuzam, nem gondolod? Lehet, de azért igenis sokáig élhetnek az emberben a régi beidegződések.

Egy kreatív legyen olyan, mint egy régi barátom, felejtsen sokat, hogy a régi beidegződések ne zavarhassák kreativitásának szabad szárnyalását. Ez a barátom például kitalált egyszer egy csacsi-pacsit. Ez egy szójáték, ahol a meghatározás alapján két szót kell kitalálni, amelyek csak a kezdőbetűikben térnek el egymástól. Tehát mi a neve a fent leírt játéknak - Cs, P? Csacsi-pacsi. Az ő meghatározása így hangzott: Ceauşescu, vagyis a román diktátor neve. A két betű pedig: D, B. A megfejtés, amit nagy sokára elárult, mert nem tudtam kitalálni: Dacia Bácsija. Igaz, csak kiejtve egyforma, de így se rossz. A poén pedig, hogy kb. két év múlva feladtam neki ugyanezt a rejtvényt. Nem hogy nem emlékezett rá, de még csak meg se tudta fejteni. Igazi kreatív elme.

Ami pedig az ár/érték arányt illeti, csak el kellett volna olvasni a kedves kreatívoknak a logó feletti szöveget és ahhoz tartaniuk magukat: Think big. Pay little. Gondolj nagyot, fizess keveset!

******************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}