• Kezdőlap
  • Alapvetések
      • Back
      • Milyen alapon?
      • Miről van szó?
      • Kritizálj te is
      • Értékelési szempontok
  • Reklámok
      • Back
      • TV reklámok
          • Back
          • Magyar
          • Külföldi
      • Rádió reklámok
      • Nyomtatott reklámok
      • Reklámnovella
          • Back
          • tévé
          • rádió
          • plakát
  • És talán másról is
      • Back
      • Félperces novellák
      • "Médiás" írások
      • NapTV cikizések
          • Back
          • NapTV kritika első rész
          • NapTV kritika második rész
          • NapTV kritika harmadik rész
          • A színházi ember esete...
      • És talán valami egészen másról is
          • Back
          • Figyelmeztetés
          • Vers
          • Konyhafilozófia
          • Egyéb agymenés
      • És ezekhez mit szólnál?
          • Back
          • Repülő szabadulószoba, csoportdinamika
          • Tanulj improvizációt!
          • Mi az az irodafirka?
  • Hozzászólások/Kapcsolat
      • Back
      • Utolsó hozzászólások
      • Levél a Kritikusnak
  • Bejelentkezés
  1. Ön itt van:  
  2. Kezdőlap

Sága saga

Sága reklám

*************************

Sága füstölt sajtos párizsi - 20 +++ Értékelés: 4,6/10

Vesszek meg, ha egy hangot is értek belőle. Azt mondják itt a többiek (család), hogy tán nem kéne ennyire felhúznom magam egy hülye reklám miatt. De én nem is húzom fel magam, csak vesszek meg, ha egy hangot is értek belőle. Mi köze a vasalóversenynek a parizerhez?

Kategória: Magyar
Megjelent: 2008. november 14
Találatok: 5085

Bővebben: Sága saga

0 comments
5k views

B kategória

*************************

Két db B kategóriás reklám mutatóba - 25s +++  Értékelés: nincs

Azért néhány mondatot érdemes az úgynevezett "b" kategóriás reklámokra is vesztegetnünk. Ezek azok a hirdetések, amelyek összehasonlíthatatlanul kisebb költségvetésből valósíthatók meg, mint a profibb kivitelezésű figyelemfelkeltők. Néhány amatőr szereplő, egy két rokon, és legfeljebb a hangalámondásra kérnek fel szakavatottabb közreműködőt.

***************

***************

És mégis. És mégis sokszor hatékonyabban célba ér az üzenet, mint a szofisztikáltabb változatban megfogalmazásra kerülő. Cipőt a cipőboltból. Majd elmondom hol a cipőbolt, és milyen a kínálat. A forgatáshoz megkérem Zoli bácsit a szomszédból, hogy éppen próbáljon ott fel egy cipőt. Üzletemet szépen kitakarítom előtte, árukészletemet ízlésesen elrendezem, és már jöhet is a félprofi stáb forgatni. Mondjuk két fő, mert azért rendesen be is kell világítani a terepet. Utána meghívom őket egy parizeres zsemlére és egy kólára. Aztán esetleg zsebből fizetek. Az adásidőt persze nekem is meg kell venni, de elég lesz az olcsóbbikból is. Az üzenetem pedig közérthető, mert mintegy azonnal a tárgyra térek, megnevezem az árut, elmondom mire jó és miért, és/vagy hol és hogyan férhetek hozzá. Egyszóval tájékoztatok. Tessék megnézni Klapka úr reklámját például. Nullától százévesig mindenki veszi az adást.

Jaj dehogy. Dehogy mondom én, hogy száműzni kéne a szakmából az igazi profizmust, az úgymond magasabb színvonalat. Nem mondom, hogy én, mint "reklámzabáló" nem szórakozom jobban az "a" kategória reprezentánsait nézve. Valamint hogy épp ezért, nem vésődik jobban az agyamba némely üzenet. Én ilyet nem állítok. Csak nagyobb a kockázat. Ha a profi mű rossz, akkor egyáltalán semmi se vésődik az agyamba, még annyi se, mint egy "b" osztályú darab megtekintésekor. Esetleg jól fel is húzom magam, és juszt se fogok olyat venni soha az életben.

Na és a költségek. Az üzenet ravasz elrejtése nem olcsó mulatság. Nem tudom láttak-e már profi reklámfilm forgatást, profi színészekkel, profi statisztákkal, profi stábbal. Ránézésre pont semmiben sem különbözik egy játékfilm forgatásának helyszínétől. Még büfé kocsi is van. Külföld nem akadály. És lesz belőle harminc másodperc. Aztán jön a lázas igyekezet, a statisztikák fényezése, hogy kimutatható legyen a méregdrága marketing kommunikáció nyereségnövekedésre gyakorolt hatása. Végül is egy kreatívnak semmi sem drága. Ha az lennék, csak ilyen forgatókönyveket kreálnék:

A filmsztárok élete sem csupa csillogás (Hollywood, Kevin Costner konyhaasztalánál keseregve üldögél és panaszkodik főszereplőnknek viszonylagos sikertelenségeiről.) Az óceán mélye sem rejtély többé. (Batiszkáffal merül le hősünk 11000 méter mélyre, onnan bámulja a mindenféle ronda halakat bánatosan.) A koronagyémántok sem csillognak már úgy mint rég. (Hősünknek maga az angol királynő mutogatja a nevezetes ékszereket, de hősünk továbbra is bánatos.) De egyvalami sohasem változik. Kovács kalucsni! Sárban, hóban mindig barát. (Hősünk lábán kalucsni és ezért mosoly fénylik az arcán.) Ja és a zenét külön erre az alkalomra Ennio Morricone szerzi és a New York-i Filharmonikusok húzza.

Úgyhogy szépen tessék megbecsülni a bemutatott két "b" kategóriás reklámot, mert különben nagyon elmegyek kreatívnak, és ez így pénzügyi válság idején?

  ******************************

 

Kategória: Magyar
Megjelent: 2008. november 12
Találatok: 4576
0 comments
4.5k views

Thalia szekere

Renault Thalia reklám

*************************

Renault Thalia - 30 +++ Értékelés: 4,4/10

Ugye adná magát a címbéli összetétel mint egy lehetséges kiindulópont a kreatív ötletrohamhoz? A szekér is egy jármű, az is egy kocsi, és ha már ezzel a színházat idéző névvel kell dolgoznunk, miért ne aknázzuk ki a lehetőségeket? Úgy tűnik, esetünkben a kreatív csapat mégsem ezt az utat választotta.

Kategória: Külföldi
Megjelent: 2008. november 10
Találatok: 4843

Bővebben: Thalia szekere

0 comments
4.8k views

Állampapír ha nem kapós

Magyar Állampapír reklám

*************************

Magyar Állampapír - 30s +++ Értékelés: 5,8/10

Ha nem fogy valami, akkor reklámozni kell, nincs vita. De hogyan? Hogyan reklámozzunk például állampapírt? Az egy olyan nagyon komoly dolog. Az nem egy intimbetét. Nem egy potencianövelő. Géza körül csak úgy zsongnak a befektetők. Mert tegnap talált egy szem állampapírt. De ha nem így akkor hogyan?

Kategória: Magyar
Megjelent: 2008. november 08
Találatok: 7856

Bővebben: Állampapír ha nem kapós

9 comments
7.8k views

Fogkrém és fogkrém

blend a med reklám

*************************

blend a med 3D WHITE LUXE - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Mert hogy van portfólió. A fogkrémeknél is. Fogtípus, fogbaj, ínytípus, ínybaj, kor és nem, bőrszín és állapot, hétköznap, alkalom, hangulat, indulat, stb. stb., mind megannyi hivatkozási alap, hogy megvezessék a hülye fejedet, és te megvedd százszor más néven a nagy valószínűséggel lényegileg ugyanazon összetevőjű fogkenőcsöt. 3D WHITE LUX! Micsoda sokat sejtető név! Rögtön elájulok és falba verem sznobfejem!

Kategória: Külföldi
Megjelent: 2008. november 06
Találatok: 8278

Bővebben: Fogkrém és fogkrém

0 comments
8.2k views
  1. Kávé himnusz
  2. Te vagy az én apukám 2.
  3. Mi van?
  4. Gengszteresre venni a figurát

Alkategóriák

Magyar Cikkek száma:  694

Külföldi Cikkek száma:  325

177. oldal / 204

  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181

mert elmondom én ezt élőszóban is, ha kell...
Elindult a Reklámkritika youtube csatorna

Tanulj improvizációt!
Gyere!

 

Legfrissebb

  • Kémregény
  • Tanulj improvizációt!
  • Kukás bagoly
  • Sokféle sokfelé
  • A hülye lány

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

  • Csoki fiú csak csajoknak
  • És az ATM-ek megindulnak...
  • A dunaalattjáró
  • Mocsokban is jobbak vagyunk
  • Harc a 7 jel ellen

hívjmegegykávéra

Back to top