4.2 of 5 (6 Votes)

CIB reklám

*************************

CIB Téli betét ?- 30 +++ Értékelés: 4,8/10

Megszokott kedvenc párosunk állatorvosi rendelőjének nyugalmát izgága ügyfél handabandázása dúlja fel. Drukkol. Nagyon odaadóan, nagyon beleélően drukkol a vehemens férfi, aki egy terebélyes cicával várakozik szólításra. A cica nyugodt, békésen szemlélődik a ketrecében. A férfi üvöltözik, gesztikulál.

***************


***************

Muszáj ezt nézni? - kérdi a nő a papagájjal. Lássuk be furcsa egy kérdés, hiszen mi végre volna egyébként kitéve a váróba az a nagy tévé bekapcsolva? A fickó válaszol is, hogy muszáj. Igaza van. Ekkor megjelenik a kissé molett asszisztensnő és mondja az üvöltözőnek, hogy tessék jönni a kiscicával. Olyan hangsúllyal, hogy tessék már jönni inkább a kiscicával, mint hogy üvöltözni tetszik itten. Az ismerős asszisztenshölgyet látva megnyugodunk, úgy látszik a doki túltette már magát múltkori keserves, szerelminek látszó csalódásán, és nem rúgta ki egy heveny féltékenységi rohamában a jól bevált munkatársat.

De hogy történetünk fonalát el ne ejtsem, folytatnám annak gombolyítását. A csapatát hevesen biztató férfi azonban már nem képes felfogni a cicát hívó szót, mivel tudatát még jobban beszűkíti, hogy csapata épp bevette az ellenfél kapuját. A góllal kapcsolatos üvöltésre már a doki is kidugja fejét a rendelőből, és az aktuális fennforgás iránt érdeklődik. Itt meg mi van? Szurkolói klub? És innentől kezdve fontos kulcsszavak hangzanak el. Ezt nézze doktor úr, mekkora! - üvölti a férfi. Tessék figyelni, nem mekkora gól, hanem mekkora. Ezt persze így soha senki nem mondja, de most nekünk erre a formára van szükségünk, hogy a kreatív furfang érvényre juthasson. Óriási, reagál erre először rezignáltan a doki, majd a terebélyes cicára nézve, és nyilvánvalóan arra értve sokkal lelkesebben szól még egyszer, hogy óriási.

Ha itt most hirtelen megállítanám a reklámfilm pergését, és megkérnélek, gondolkodás nélkül mondd ki, ami először az eszedbe jut, nyilván azonnal rávágnád, hogy mekkora és óriási. Na látod, most tetten értük a kreatív leleményt. Mintegy bepillanthattunk a kreatív mágusok boszorkánykonyhájába. A kulisszájuk titkába. A finoman ravasz manipulációs eszközök tárházába. Te ugyanis most egy előkészített talaj vagy. Termékeny mintegy. Mégpedig specializáltan. Mert nem akármilyen magok fognak beléd vetetten kicsírázni, csak azok, amelyek valahogy mekkorák, és óriásiak. És mit ad isten, bankunk ajánlott konstrukciójának kamata óriási. Nem is hiszed mekkora. Mint kulcs a megfelelő zárba, úgy csusszan be agyadba az üzenet. És kinyitja a banki termék iránti igényed kicsiny titkos fiókját. (Úristen, milyen szép!)

Ja és a végén a poén ügyesen nyomatékosít. Ugyanis a papagájos nő papagája is azt mondja hirtelen, hogy óriási. Erre a drukkeres pasi odahajol a nőhöz, és szól: na látja, neki is tetszik. CIB Bank. 2008-ban is az év bankja.

Óriási, tetszik, CIB Bank. Mestermunka. A dokinak a macska, a drukkernek a gól, nekünk a CIB Bank. Mennyivel gyengébb volna az üzenet, ha mondjuk mindannyiunknak, plusz a papagáj, egyöntetűen csak a bank tetszene. Dögunalom.

Társaságban meséltem, cikizem a dokis reklámokat. Nem értették miért. A többség szerint azok jópofák. Aztán kisebb vita alakult ki, hogy melyik bankot reklámozzák. Figyelem! Mindenki tudta, hogy banki reklám. Egy rossz szavam sem lehet.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10