Magyar

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Renault reklám

*************************

Renault Mégane - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Az volna a koncepciónk Robikám, hogy legyünk kishitűek. Szóval hogy sosem gondoltuk volna. Nem hittük volna egyáltalán, hogy nekünk egyszer ilyen klassz termékünk lesz. És mégis lett nekünk. És most boldogok vagyunk ezért nagyon, és ez a boldogság testesüljön meg a termékben. Finoman vezesd rá hangulatilag a fogyasztót erre, és csattanjon az az ostor a végén rendesen. OK? Délutánra vázlat az asztalomon.

***************


***************

Na nézzük csak. Első jelenet, emlékezz, mikor azt mondtad, a lányok nem érdekelnek. Aha és éppen ezt a pillanatot látjuk, amikor azt mondtad. Kissrác vagy, golyózgattok ott a földön, és megpuszil az a kiscsaj. És te undorodva letörlöd, és azt mondod. Vagyis értjük, hogy miért mondtad azt. Értem, szóval minden jelenetnek akkor ez lesz a koncepciója, nehogy összezavarodjon a kedves néző. Legyen ő egy egynemű közegben. Felfogásilag.

Második jelenet, mikor azt hitted, sosem lesz mobil telefonod. Tehát ugye következetesen most is azt a pillanatot látjuk, amikor éppen azt hiszi, hogy neki sosem lesz. Ez, amivel telefonál éppen, gondolom kölcsöntelefon. Nem? Vagy ez már az övé, csak ekkor emlékszik vissza arra a pillanatra, amikor azt hitte? Robikám ez már egy picit lötyög itt nekünk.

Harmadik jelenet, és mikor megesküdtél, hogy soha nem vágatod le a hajad. Vagyis nem hitted volna, hogy egyszer mégis. Értem. De hát már ő egy mobiltelefonos kikent-kifent menedzser volt az előbb! Hogy mi? Játék az idősíkokkal? Ez most egy művészfilm? Akkor nem játék az idősíkokkal, hanem ezek nem is ugyanazok a személyek? Ja hogy a nézőt szólongatjuk itt meg, és valamelyik soha, vagy azt hitte, pont stimmelni fog valakire? Hogy legyen választék? Marhaság Robikám, marhaság. Na de itt legalább konzekvens voltál, hihető, hogy ekkor valamikor esküdhetett meg, miszerint soha nem vágatja le a haját. Persze lehet, hogy tényleg soha nem vágatta le, már ha ő nem azonos a mobilos fickóval. Ha azonos, akkor játék az idősíkokkal, tudom.

Harmadik jelenet, amikor kijelentetted, hogy nem akarsz gyereket. Közbevetőleg megkérdezném Robikám, ugye nem felejtetted el, hogy ez egy autóreklám? Nem? Biztos? Jó, akkor nézzük. Akkor most ez éppen az a pillanat, amikor kijelentetted, hogy nem akarsz gyereket. Ha igen, akkor ez nem a te gyereked, hanem a bátyádé, és te éppen elszörnyülködsz a drámai jeleneten. De akkor lehet, most sincs gyereked. Ez persze így nem stimmel, mert ugyebár itt az volna, hogy ennek ellenére mégis. Akkor ez nem az a pillanat, amikor kijelentetted. Az egy régi pillanat. Hanem ez egy boldog pillanata éppen a gyereknevelésnek, amit te élvezel, és örülsz, és hasonló örömet fogsz érezni az autó ?mégis? birtoklásakor, hiszen erre készítjük elő hangulatilag éppen a fogyasztót, ugye Robikám. Mint amikor valami gyanús színű, nyákos valamit eléd öntenek.

Na nézzük a slusszpoént. Negyedik jelenet, emlékezz, amikor azt mondtad, a Renault nem neked való. Itt a változás ideje! Várjál Robikám, lassítsunk. Miért mondtad azt, hogy a Reanult nem neked való? Méltatlan hozzád? Gagyi, kommersz, tucatmárka? Nem szimbolizálja a státuszodat? Vagy túl bácsis? Hozzád sportkocsi illik? Ja hogy te arra gondoltál a koncepciónak megfelelően, sosem hitted volna, hogy egyszer egy ilyen nagyszerű, fényességes, csodálatos a tiéd lehet? A szegény csóróé? De most itt a változás ideje, mert olyan olcsó, hogy még te is megveheted. Ja hogy nem most vagy szegény, hanem amikor azt mondtad, hogy nem neked való. Nem a te pénztárcádnak való. Mondjuk amikor megesküdtél, hogy sose vágatod le a hajad, miután elszegényedtél a mobilos menedzseres állapotodból. Ekkor kijelentetted azt is, hogy nem akarsz gyereket, mert hova szüljél, ide a zenekari próbaterembe nem lehet. Ott laktál. Most már lakhatsz a Mégane-ban is. Szüljél bele még egy gyereket.

Na jó Robikám, ez így túl eklektikus. A jelenetek hangulatai szórnak, egyáltalán nem mutatnak egy irányba, autóhoz sincs közük legalább, és a végén jössz ezzel a nem neked való, százféleképpen értelmezhető dumával. Robikám, ki vagy rúgva. Hogy akkor elviszed egy másik ügynökséghez, és csak azért is lesz belőle film? Nem hiszem én azt.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}

Hozzászólások   

# Benzingoz 2009-02-22 13:21
Szerintem pedig ez egy nagyon jó reklám, mert tényleg elgondolkodtatj a az embert egy kicsit és bele is tudja élni magát a dolgokba, mert életszerű helyzeteket hoz fel. Az igaz hogy leszűkíti egy kicsit a dolgokat mivel elsősorban a férfiaknak szól, de az autók többségét is férfiak veszik úgyhogy miért ne. És nekem az utolsó rész tetszik a legjobban amikor azt mondja:"emlékez z, amikor azt mondtad, a Renault nem neked való. Itt a változás ideje!" Itt szerintem egyáltalán nem a csóróságra, gazdagságra, igénytelenségre vagy igényességre kell asszociálni hanem sokkal inkább a márkáról, illetve konkrét típusról(megane ) kialakult képre, imázsra. Ami ha ismerjük az előző generációs Megane-t elég vegyes érzelmeket váltott ki az emberekből, mert inkább rettenetesen csúnya volt mint formabontó legalábbis szerintem. Ezzel szemben ez az új generációs elég tetszetősre sikeredett. És az egész reklám azt sugallja hogy igenis ha ezt az autót veszed az egy jó döntés lesz, mert az eddigi dolgok is tényleg így alakultak mint ahogy a reklámban. Hozzáteszem én soha nem vennék francia autót mert Japán autó fanatikus vagyok, de ez akkor is egy jó reklám és egy szép autó.
Válasz
# Ká ügynök 2009-02-12 12:31
:-) hát ennyire nem húznám le én ezt a reklámot... az én insightomhoz passzol... bár nem bonyolódnék bele ennyire az uccsó jelenet boncolgatásába, hogy ki csóró meg mi olcsó, mert felesleges...me rt azt se tudja megindokolni a kiscsávó hogy miért nem érdeklik a lányok... de emlékszem hogy volt ilyen h "na soha nem veszek mobiltelefont". .. egyszerűen lázadásból indok nélkül... aztán az ember idővel belátja h tévedett :-)) abban viszont van igazság h dramaturgiailag a hosszú haj kellene elöbbre mint a hosszú haj...az eredeti verzióban még több ugrálás van az idősíkok között, ez kicsit para...
Válasz
# lock 2009-01-25 22:06
Figyelj, lehet, hogy szakmailag ez egy remek értékelés, de... mint tudjuk a reklám nem a szakmának készül. Hanem az átlagfogyasztón ak. Én az vagyok.És nem szeretem a reklámokat. Kivéve, ha megfog valamivel. Ez a reklám megfogott a hangulatával. Jó a koncepció, jó a zene és kicsit gondolkozni is kell, hogy felfogja az ember. (kis geg: renault reklámban kiejteni, hogy nem akartál ilyen kocsit venni...). De amikor leesik, akkor elismerően biccent az ember. Igen, ez rendben van. És kb ötszöri megnézés után (nem direkt, de szembejött...) az észlelés első másodpercében (képileg is, zeneileg is) be tudom azonosítani a reklámot. ÉS nem kapcsolok el... Szerintem ennél többet reklámtól várni nem lehet... Jó, végül is kapják be, mert a reklám nem veszi meg helyettem... A rohadék!
Válasz

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 78 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 19.04.2018 08:08
    Off: Arról már írtál, hagy hogy lehet normál embereknek eladni mondjuk OLASZ pastát, OLASZ nyelven ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 17.04.2018 16:28
    Szóval neked a politika mondja meg, mi a magyar?Mondjuk részben az ő dolga is, részben meg az "anyatejjel ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    Super User 17.04.2018 12:19
    Igen, nem kell politizálni, de nem én erőltettem bele ezt a disszonanciát a reklám értelmezésébe ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png7.png4.png7.png6.png4.png
Ma344
Tegnap459
Ezen a héten1732
Ebben a hónapban9489
2014.10.25 óta374764

Látogató infó

  • IP: 54.166.233.99
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

4
Online

2018. június 21. csütörtök, 17:50

És még ezek is: