3.8965517241379 1 1 1 1 1 Rating 3.90 (29 Votes)

Negro reklám

*************************

Negro - 10 +++ Értékelés: 4,8/10

Már Karády Katalin is ezzel seperte a torkát. Régi cukorka. A reklám is van vagy két-három éves. (Ezen írás megszületésének időpontjához képest. Ha száz év múlva olvasod, akkor értsd úgy, százkét-százhárom éves. A gyengébbek kedvéért. A szerk.) Régi reklám. Persze a cukorkához képest vadiúj. (Száz év múlva is. A szerk.) Nem jó reklám. Szerintem. Pedig figyelemfelkeltő, és még a termékre is emlékszünk. Akkor miért nem?

***************


***************

Mert megosztó. Egyesek a falra másznak tőle, mások meg nagyon állatnak tartják. Kérem szépen ne osszuk meg azt a szerencsétlen célcsoportot! Mint már korábban mondtam valahol, mit ér egy célcsoport megnyerése, ha ugyanakkor elveszítünk egy másikat.

De nézzük, mi lehetett itt a koncepció?

Régi ódon cukorka. Ismerik a fiatalok? Szóljunk hát hozzájuk. És a határon túli magyarsággal mi van? Őrzik még a régi magyar ízeket? Szóljunk hát hozzájuk is. Osztán a vidék népének vajh hogy megy sora? Vajon van-e a vegyesboltban torokkéményseprő? Szóljunk hát hozzájuk is. Van tíz másodpercünk.

A fiataloknak benyomunk valami jó kis szlenget, és persze nem vének szájából. Srác, csaj. Na de vidék. Akkor legyenek ők népviseletben, és valami falusias környezetben. Na de határon túli. Akkor ne Kilenclyukú híd meg csikós és Alföld, hanem valami hegyvidéki, valami havasi legelő. Na de világbéke. Jó akkor békegalambdúc az udvaron. Pardon, az utolsó szempont nem szerepelt a tervben. Törölve.

A szleng. Jó szlenges legyen, és ne teljesen érthető. Ahogy a mai fiatalok beszélnek. Nézzük hogy sikerült. Baromira jól. Olyan szleng, hogy még életemben nem hallottam. És hogy mit mond a csaj, hát ember legyek a talpamon ha értem. Legjobb megfejtésem szerint a librettó a következőképpen néz ki:

Srác üvöltve:

Csúszok haza bébibogyó!

Csaj, hamiskásan, huncutul:

Cool lesz, este ütközünk.

Vége, függöny.

Na most lehet, ők egy nyelvész házaspár, csak elbocsátották őket a tudományos kutatóintézetből, mert megvonták a szleng kutatási keretet. És most kényszervállalkozók azon a tájegységen, ahol talán ilyen a népi szóhasználat. Én mindenesetre még nem hallottam senkit ebben a nyelvjárásban beszélni. De hát ki vagyok én?

A vidéket és a határon túlt pedig úgy oldjuk meg Zolikám, hogy a határon túl lesznek vidéken. Olyan Fogarasi-havasok szerű környezetben. A fickó valami hegyről üvölt pásztor ruhában, az asszony pedig alant tesz-vesz a házuk udvarán. És onnan látni lehet a hegyet. Hogy mit tesz-vesz? Mondjuk vizet mer a mangalicáknak a kútról. Nem az nem jó, az nagyon egy belföldi állat. Rackajuhok, meg egy szamár. Azok látszódjanak a háttérben. Hogy mit csinál a pásztorgyerek ott fent, ha egyszer itthon vannak a juhok? Ejnye már, ki fog ezen fennakadni tíz másodpercben.

Csak így történhetett a koncepció kimunkálása, más magyarázatot nem látok egy ilyen kifejezetten idegesítő forgatókönyv megszületésére. De mit is beszélek, hisz nem én vagyok a célcsoport. Biztos sok fiatal roppant viccesnek, poénosnak találja a klipet, és jót röhög rajta. Mert a fiatalok kajálják a jó dumát. És aki jó dumát nyom, arra odafigyelnek. Annak engedelmeskednek. Oszt kapják magukat, és azonmód vesznek egy negrót a trafikban. Én meg úgyis ismerem a terméket már régről, és vagy szeretem, vagy nem. De a kutyafáját, van pofájuk az alkotóknak jelentős mennyiségű energiát elvonni tőlem arra a célra, hogy végre megértsem, milyen szöveg jön ki a menyecske fejéből, hát ezt kikérem magamnak. Éppen elég a saját gyerekeim közlendőit dekódolni. Juszt sem fogok negrót venni többet.

Ja igen, ugye érted, azért tud ilyen messziről hazakiabálni a pásztorember, mert előtte bekapott egy negro cukorkát. Az pedig gyorsan olyan tisztára seperte a torkát, hogy emberes üvöltése aztán mérföldekre hallik. Tudja is ilyenkor a falu apraja-nagyja, na indul haza a Jani megdugni az asszonyt. Már ha az ütközés náluk ezt jelenti. Szlengül.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}