Magyar

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

CIB reklám

*************************

CIB Bank arculatváltás - 45s +++ Értékelés: 4,6/10

Na látják. Nem kell mindig kidobni megszokott figuráinkat egy arculatváltás miatt. Szegény Emese például belepusztult egy másik bank arculatváltásába. Igaz, a most szóban forgó bank lökött figurái legalább nem a bank alkalmazottai. Sőt! Az ARC-oknak szigorúan semmi közük a bankhoz. Tőlük akár meg is dögölhet.

Az alábbi klasszikus szerelmi háromszög történetben sem esik szó semmiféle bankról.

***************

***************

Mondom a történetben nem. Amit a megújult CIB Bank mutat be. A bank tehát olyan történeteket mutat be nekünk, amelyekben szó sem esik a bankról. Így szeretné elérni, hogy mindig a bank jusson eszünkbe, valahányszor egy olyan történetet látunk, amelyben nem szerepel a bank. Megfordítva, ha pedig olyan történetet látunk, amelyben van bank, arról meg jusson eszünkbe valami más. Mondjuk egy cica. Vagy egy hegedűtok.

Na de térjünk vissza az arculatváltáshoz. Ugyanis mostantól kezdve a logó egy emblémára és a márkanévre osztható. Az embléma narancsszínű négyzetben három lefelé fordított különböző színű "u" betű, felül vízszintes vonallal. Ezen új embléma megértését és bevésését segíti a mellékelt kis történet. Ugyanis ebben drámai változásoknak lehetünk tanúi az eddigi viszonyrendszerhez képest.

Valamiféle fogadással egybekötött, szabadtéri opera díszbemutatón vagyunk, ahol a Doki asszisztensét egy jó svádájú, olaszos külsejű fiatalember társaságában látjuk. Doki sehol. Ez az első megrázkódtatás. Eddig azt hittük, legalábbis én azt hittem, az asszisztenscsaj reménytelenül szerelmes a jóképű Dokiba, és ezt valahogy megértettük, mert nevezett leányzó nem éppen a szépség apoteózisaként volt megfogalmazva. Suba a subához, guba a gubához, a Dokinak nyilván van egy bomba nője valahol. És erre mit látunk? Állategészségügyi középkáder csaj arisztokratikus külsejű digóval az oldalán nyomul, a Dottore pedig magányosan pezsgőért indul, hogy bánatában az asztal alá igya magát. Ez ám az arculatváltás! És milyen szomorú a folytatás. A digó lehajol, valami virágot túr fel a szőnyegről, a Doki meglátja szíve alkalmazottját, megörül. Megragad két pezsgőt, azt mondja á, odalép, olasz feljön a felszínre, Doki megrendül, bambán néz. Olasz bellissima-nak nevezi Doki segédet. A karcsú leány meg nem érti, miért van a Dokinál két pezsgőspohár. Doki tréfával elüti, és koccint magával. Melodráma. És mi érezzük, valami örökre megváltozott. És már tudjuk is mi. Az arculat. Mert amikor a Doki azt mondja keserédes mosollyal az ajkán, hogy nagyon szomjas voltam, a cselekmény logikáját követve ekkor vezet át minket a narrátor az üzenetre: megújultunk. Tényleg, mintha a Doki szájából vette volna ki a szót. Megrendítő! Ja és hogy együtt a jövőről! Olyan szép. Hazaérkeztem. És ekkor hirtelen neked is beugrik, hogy mit jelent a fordított "u" betűs szimbólum. Hidd el, így van, mert velem is ez történt. Azonnal megértettem, hogy ez egy aquaduct. Tudod, római vízvezeték. Innen már könnyű volt kitalálni, hogy aha, mivel ez az Intesa Sanpaolo bankcsoport logója, a CIB ehhez a csoporthoz tartozik nyilvánvalóan, és ez vitathatatlanul bizalomnövelő tényező. És azt is rögtön felfogtam ezek után, hogy a színek nem jelenthetnek mást, mint a következőket:

- a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;

- a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;

- az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;

- a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.

Olyan volt nekem ez, mint a megvilágosodás. Vagyis olyan világosan láttam magam előtt a fenti értelmezést, mintha a honlapjukról olvastam volna.

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}

 

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 58 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 19.04.2018 08:08
    Off: Arról már írtál, hagy hogy lehet normál embereknek eladni mondjuk OLASZ pastát, OLASZ nyelven ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    ekszvájzed 17.04.2018 16:28
    Szóval neked a politika mondja meg, mi a magyar?Mondjuk részben az ő dolga is, részben meg az "anyatejjel ...

    Bövebben...

     
  • Magyar lázra magyar... izé...
    Super User 17.04.2018 12:19
    Igen, nem kell politizálni, de nem én erőltettem bele ezt a disszonanciát a reklám értelmezésébe ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png7.png6.png3.png9.png3.png
Ma121
Tegnap467
Ezen a héten121
Ebben a hónapban11118
2014.10.25 óta376393

Látogató infó

  • IP: 54.162.165.158
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

3
Online

2018. június 25. hétfő, 06:07

És még ezek is: