1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Bonux reklám

*************************

Bonux mosópor - 30 +++ Értékelés: 4,4/10

Azon gondolkodom, lehet, nekik van igazuk. Mármint a kreatívoknak. Mert hogy én is ilyen egyszerű motívumokra motiválódok. Valószínűleg. Itt van például ez a reklám. Kissé bárgyú, semmi különös, elcsépelt poén. Mondjuk erre én biztos nem motiválódok, de lehetne olyat is csinálni.

***************


***************

Nézzük csak. Mit szeretek én? Például repülőszimulátorozni számítógépen. Szinte megtanultam egy szakmát. Ha velem utazol repülőn, és véletlenül mindkét pilóta valahogy harcképtelenné válik, egyet se félj, be tudok ugrani helyettük.

Szóval ha egy reklám például lótrágyát reklámozna ízléses csomagolásban kiskertek számára mosolygó kertésszel, szép zöld talicskával, az engem aligha hozna ki a sodromból. De ha esetleg két pilóta beszélgetne a pilótafülkében megközelítés közben, amikor éppen húsz fokra állítják a fékszárnyat, készenléti helyzetbe a féklapkart, az autobrake kapcsolót kettesre, és a glideslope kis rombusza éppen elindul lefelé a navigációs képernyőn, akkor rögtön felkapnám a fejem.

Azt mondaná a kapitány: Te, mond, éppen rálátok innen a kertetekre, mitől ilyen zöld és buja nálatok minden? Erre azt válaszolná az elsőtiszt: Hát hogyne volna az kérlek szépen, amikor a ZöldLóBujaLóTrágya granulátummal kényeztetjük növényeinket. Erre azt mondaná a kapitány: Most már értem miért olyan buja még a feleséged is. Futó ki.

Ezt persze csak akkor mondaná, ha nagyon-nagyon poénosra akarnánk venni a szinopszist. Ezek után, ha lezavarna a feleségem a kertészeti árudába egy kis lótrágyáért, biztosan ezt a márkát venném. Ilyen egyszerűen vagyok manipulálható én is.

Tehát ne csodálkozzunk, ha jelen reklámunk főhősnőjét éppen valami dél-amerikai szappanopera nézése, és vasalás közben találjuk, hiszen így igen széles néptömegek kedvelt és kényszerű cselekvésmintáját kapjuk telibe. A képernyőn a főhős éppen azon ábrándozik, hogy ő és Eszmeralda egy tavaszi magnólia kertben. Erre a vasaló nő (nem vasalónő) szinte elolvad a gyönyörűségtől, és amilyen mázlija van, a vasalt ruha éppen magnólia illatban fürdik az adott mosópornak köszönhetően. Mondhatjuk, szagos tévéje van a nőnek mintegy. Nosza fel is ébreszti rögtön szunyókáló férjét és az orra alá nyomja az illatozó ruhadarabot. A jóember rendesen be is szipózza az anyagot, ami ennek megfelelő hatást vált ki belőle. Közben a kikiáltó ember felszólít minket, hogy tegyük az életünket tavaszillatúvá. De nincs időnk elrévedezni a szép metaforán, mert lenyűgöz minket a kábítószer hatása alatt álló férfiember nagyon-nagyon vicces előadása, amint a szappanoperában hallott mondatot énekelve, szép sárga, virágmintás alsóban, egy magnólia szállal a szájában áttáncol a szobán, be a konyhába. És itt nagyon-nagyon vicces dolog lesz nekünk poénba megfogalmazva, mert hogy ott ül a konyhaasztalnál a feleség, és gondolom a kedves anyós. És akkor a mi emberünknek nagyon-nagyon leesik az álla, és kiesik ekképpen szájából a virág, és nagyon-nagyon kínos ez neki, mi viszont nagyon-nagyon kacagunk ezen. És az asszony és az anyós is kacagnak. Mi pedig megtudjuk, hogy van levendula illatú is ebből a vicces mosóporból. Azt is tudjuk már korábbról, hogy ez egy kettő az egyben mosópor, mert van benne egyszer ez a magnólia illat, meg a lágyító összetevő. Egy meg egy az kettő. És ez a kettő egy mosóporban van. Tehát nem hazudtunk. Gondoljuk is, ez nagyon megéri, mert kettő valamit kapunk egy áráért. Érted ugye? A tök sületlen körítést úgyis elfelejted, csak az marad, hogy kettő az egyben. Meg a szappanopera, amit szeretsz, meg a vicces alsógatyás bácsi, meg hogy milyen jót kacagtál a végén a poénon. Ezek mind leülepednek a tudatalattidban, és aztán magad sem tudod, mi a kánya tökének veszed mindig ezt a mosóport. De veszed. Aminthogy én is veszem kábán, szakmányba, ha kell, ha nem a pilótás lótrágyát.

Látod milyenek ezek a kreatívok? Mindmegannyi gonosz kis Cipolla, ördögi ügyességgel manipulálják szét az agyad, nincs mit tenni. Védtelenek vagyunk. Még szerencse, hogy nekem papírra felírják, milyen mosóport és milyen lószart vegyek, ha elküldenek vásárolni.

******************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}