5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Oral-B reklám

*************************

Oral-B fogkefék - 2x30 +++ Értékelés: 4,4/10

Az alábbiakban egyszerre két filmet vehetünk szemügyre, mindkettő ugyanazon cég más-más fogkeféjét van hivatva megvételre felkínálni. Akkor most melyiket válasszam? Az egyik női, a másik férfi? Gyerek és felnőtt? Kis szájúaknak és nagyszájúaknak? Vagy csak a dizájnban van eltérés? Esetleg az angolok nemcsak a villát fogják másképp, hanem a fogkefét is? Ezt kell figyelembe venni? Na nézzük.

***************

krisz-krosz fogkefe

3D fogkefe

***************

Az első szerint a mosolyunk csak a miénk. Persze, ha otthon magunkra zárjuk a szekrényt és ott mosolygunk, az csak a miénk. A másodikban ezt az elhamarkodott megállapítást már korrigálják, miszerint az egészséges mosoly mégiscsak elajándékozható, például a szeretteink is kaphatnak belőle. Az elsőben a tudósok még nem fedezték fel, hogy a fog háromdimenziós, ezért kínjukban kitalálták a CrossAction Vitalizer technikát, ami ezek szerint a legjobb, amit a kor tudományának állása szerint megalkothattak. Nem csoda, hogy a mindenkori lepedék csak kilencven százalékának eltávolítását garantálják. Jó esetben. Akár. Aztán egy tudományos áttörésnek köszönhetően (vö. geocentrikus és heliocentrikus világkép) rájöttek, hogy a fog háromdimenziós. Mivel azonnal meg akartak felelni ennek a kihívásnak, sok álmatlan éjszaka árán megszületett a háromdimenziós fogkefe. Boldogan triumfáltak hát egész éjjel, mindenki berúgott, mint állat, és ennek emlékére nevezték el édes gyermeküket, e csodás műszaki remeket 3D Triumph-nak. És lám, az új tisztító technológia kapcsán már említésre sem kerül az a bizonyos kilencven százalék. Eltávolítja a lepedéket úgy ahogy van, és kész. Ezzel a vitalizer technika immáron a múlté, a krisz-krosz szálak bevonulnak a múzeumok táróiba. A hőskorszaknak vége. Bár azért ne felejtsük el, a régi technológia is alapos volt már, mint egy fogorvos, és ebből a szempontból az új technológia sem jelentett előrelépést. Az is alapos, mint egy fogorvos. Olyan ez, mint a műtéti technika története, már az ókori időkből is találtak gyógyult koponyalékelési beavatkozásokra utaló nyomokat. Dobjuk hát el lapos, de alapos kétdimenziós fogkeféinket, még akkor is, ha tegnap vásároltuk, és engedjünk szabad tért az új idők, új dalainak, ahogy ezt egyes költői hajlamú szájápolók már megfogalmazták.

Azt mondják itt mások, hogy rosszul közelítem meg a problémát. Itt ugyanis szerintük egyszerűen csak választékbővítésről van szó. Dobjam hát félre a hülye történeti verziómat, és próbáljam a helyén értékelni végre a dolgokat. Ugyanis a 3D-s eszköz elektromos, míg a krisz-krosz csak manuális.

Jó, rendben van, de akkor az előbbi nyilvánvalóan magasabb árfekvésű. Tehát ki-ki a pénztárcája teherbíró képessége szerint eldöntheti, melyiket tudja bevállalni. Bizony így van ez. Sajnos a kapitalizmusban már a szájszagról megállapíthatod, kinek hogy megy a sora. A szerényebb életszínvonalat élvezni kénytelen embertársainknak legalább tíz százalékban lepedékes a foga. Jó esetben. Akár. A világ kisebb, de boldogabbik részének viszont lepedéktelen. És milyen szomorú továbbá, hogy a szegényebb emberek mosolya csak az övék marad, míg a gazdagok elajándékozhatják azt például a szeretteiknek. Igazságtalan a világ.

Bár talán az is segíthetne egy csöppet a társadalmi igazságtalanságok leküzdésében, hogy ha már van ott az a sok, okos-tudós külsejű, fehér köpenyes ember, ugyan dugják már össze a fejüket, és próbáljanak kitalálni valami nem ennyire mély marha, hasba lyukat beszélő szöveget.

Vagy a kreatívok nem fehér köpenyben járnak?

******************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}