Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

*************************

Rexona golyós, fordított - 30s +++ Értékelés: 5,2/10

Ha egy megfordított világban élnél, néhány dolog sokkal könnyebben menne. Ezzel az ütős, mély filozófiai tartalmakat is magában rejtő mondattal vezeti be termékismertetését a reklámozó, miközben a képekből kiderül, voltaképp milyen fordított világ értelmezésről van tulajdonképpen szó.

***************

***************

Amikor az úrból szolga lesz és fordítva? Vagy esetleg a Marx szerinti hegeli dialektika megfordítottságáról van szó, amit így a fejéről a talpára kell állítani? Vagy hogy világunkban a legnagyobb érték a pénz és nem az ember? Ugyan menj már, viccelsz itten megint! A fordított világ, az fordított világ. Fejjel lefelé van minden. Pontosabban az emberek mászkálnak fejjel lefelé. Tehát például egy lakásban a plafonon, mint a légy. De ez a gravitációs anomália különös módon csak az emberre hat. Borzasztóan érdekelne, mi történik, ha kilépünk az ajtón? De ne lépjünk ki az ajtón, egy reklám nem arra való, hogy azt axiómaként elfogadva egy egész rendszert, értsd, egy egész világot építsünk fel rá. Méghozzá ellentmondásmenteset. Koncentráljunk inkább a termékre. Ugyanis volna itt egy forradalmian új találmány. Nos, ez a világszabadalom hordozza magában a megfordítottság mozzanatát, mintegy a találmány lényegi elemeként. De mielőtt feltárnánk az innováció forradalmiságának mibenlétét, lássuk, hogyan bizonyítja az innovatőr, miért is lenne sokkal könnyebb néhány dolog egy fordított világban? Például a fejünk fölé (alá?) kell nyúlnunk, hogy megigazítsunk egy virágot a vázában, amire furcsa mód normálisan hat a gravitáció. Ez ugye így sokkal könnyebb. A szekrénynek csak a legfelső polcát érjük el, a többihez valamiféle különleges létra kéne. Ez is nyilvánvalóan sokkal könnyebb. Ha kibontod a hajad, és az hosszú, akkor felfelé (lefelé?) áll az egész. Ez mondjuk poén. De magasan fel kell nyúlni az asztalon elhelyezett hajszárítóért. És most jön egy vitathatatlan előny: a melleidet a nehézségi erő automatikusan megemeli kissé, így nincs szükséged olyan izé melltartókra, anélkül is igen szexi lehetsz. Már ha fiatal, jó mellű nő vagy. Igaz, akkor normális testhelyzetben sincs gondod. Ha viszont kimész a vécére e fordított világban, lehet, egy pillanat alatt minden előnyét elfelejted.

De mi végre e gondos alapozás, vajon milyen termékelőnyt akar az alkotó így a fogyasztóba felejthetetlenül belevésni? Ülsz?

Szóval ha fenti érveink abszolút meggyőztek, miért lenne jobb egy fordított világban, hát tudd meg, a hőn állított fordított világ már tulajdonképpen elérkezett! Mert most bemutatjuk a Rexona új, fejreállított golyós deóját. Forradalmian új dizájnjának köszönhetően nem szárad ki, és nem akad el. A forradalmian új megoldás tehát nem más, mint hogy legyen a golyó alul, a folyadék felül, és ez legyen a flakon normál helyzete. Tudod, ahogy te is fejjel lefelé teszed be a frigóba, a már fogyóban lévő mustáros tubust.

És most megtanulunk egy új kifejezést. Jegyezd meg, mert vizsgán kérdezni fogom. A kifejezés a "banalitások szenzációja". Nincs most itt se időnk, se helyünk kifejteni e fogalom pontos mibenlétét, fogyasztói társadalmunkra általánosan jellemző voltát, viszonyát egy másik, szintén e korra jellemző fogalomhoz (extrémitások hétköznapisága, mindkettőre 2. egyetemi jegyzet 12.3.4.32, szerző: Kritikus), csak utalok rá, hogy a fentebb idézett reklámetűd is lehet példa erre. Akkor hétfőn találkozunk, indexet nem otthon felejteni.

******************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 7/10

{mxc}

Hozzászólások   

# SueSue 2008-06-25 11:35
Kedves Kritikus
a forradalmi jelző nemhogy túlzás de egyéltalán nem is állja meg a helyét mert évekkel ezelőtt a Sanexnak volt már ilyen hónaljkencéje, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb tusológyártó leküzdötte már a gravitációt ,
Üdv
SueSue/ http://www.hellorepublic.com/author/sue/ ;-)
Válasz
# a Kritikus 2008-06-25 11:19
Kedves SueSue!
Valószínűleg igazad van, egy reklám egészen eltérő módon hathat a különböző befogadókra. Én feltehetőleg mindig egy kicsit túlbonyolítom a dolgot, vagy egy mozzanatot ami nem tetszik, esetleg túlságosan felnagyítok. Itt például a forradalmi jelzőn akadtam ki, mint ami kissé erős az ábrázolt innovációhoz képest. És azért nem tetszik, mert ez a fajta "hamis harsányság" általánosan jellemző fogyasztói korunkra.
Észrevételedet és regisztrációdat köszönöm.
Válasz
# SueSue 2008-06-25 02:27
Kedves Kritikus,
szívesen olvasom a blogod, általában jó meglátásaid vannak, de most egy picit mellényúltál. Nekem mint potenciális célcsoportnak igenis tetszik a rexona reklámja, jópofa, jó a zene az üzenet átjön szerintem nagyon alulértékelted, vannak ennél sokkal-de sokkal rosszabb reklámok is!!!

Üdv
Sue
http://www.hellorepublic.com/author/sue/
Válasz

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 29 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png8.png9.png8.png4.png9.png
Ma295
Tegnap509
Ezen a héten295
Ebben a hónapban10677
2014.10.25 óta389849

Látogató infó

  • IP: 54.81.254.212
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

4
Online

2018. július 23. hétfő, 15:23

És még ezek is: