Külföldi

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

 McDonald?s reklám

*************************

McDonald's reggeli - 25s +++ Értékelés: 5,8/10

Hogy ennek a sztorinak sincs semmi köze a reklámozandóhoz? Így van. De itt valahogy mégse olyan nagy baj. Miért? Eddig másról se szólt a nóta, minthogy gyenge reklám az, amelynél az elejét nézve találgatni kell, illetve lehet, mi a fenét reklámoznak itten? És itt? A hiszti bűbáj kislány mégis mennyiben idézi fel a Meki világát? Mert sárga a kabátkája?

***************

***************

Az a helyzet, vannak cégek, amelyek előéletüknél fogva már megengedhetik maguknak az ilyen típusú reklámokat. Nevezzük őket mondjuk mélyen bevésett brandeknek. Rájuk az a jellemző, hogy ha csak a puszta üzenet van jelen, akkor is azonnal bizonyos viszonyulást vált már ki a befogadóból, nem pedig az ismeretlenségen kell áttörnie. Ha még ehhez hozzá teszünk valamiféle kis sztorit, az már csak finomhangolás. Például a most szóban forgó céget mindenki ismeri. Még azoknak is nap mint a nap a szeme elé kerül, akik soha, vagy csak nagyon ritkán veszik igénybe szolgáltatásait. Hátha pont ma kerül az illető olyan helyzetbe, hogy kapóra jön e jeles intézmény. A reggel futólag látott emlékeztető reklám pont e kapóra jöveteli döntést segítheti elő. Azon célszemélyekről már nem is beszélve, akik rendszeresebb kliensei e vendéglátó-ipari létesítménynek. Jelen esetben a belevaló akaratos pöttömség, és a szerencsétlenkedő fiatal apuka láttán bizonyára sok női hölgy szívét járja át kellemes melegség, illetve sok hasonló helyzetben lévő férfiembernek lehet empátia rohama. E pozitív érzelemhullámok lecsengésére ül rá az üzenet, mennyé zabáljá mán egyet a Mekiben megint te lúzer. Jó ez csak nekem megy így haza, mert én nem vagyok egy Meki kedvelő, de mit lehet tudni, ha nagyon gyorsan kellene valami élelmi anyagot magamhoz venni, és épp ott lenne egy ilyen izébolt, hát még bemennék a végén. Egyébként nekem is voltak hasonló korban a lányaim, kétségtelenül hasonló viselkedés mintázattal, úgyhogy empátiában bennem sincs hiány.

Szóval a kedves kollégák (elnézést) ott tévednek nagyot, amikor azt hiszik, a reklámozandó terméket jegyző brand már olyan mélyen bevésett, hogy elbírja a fenti típusú úgynevezett finomhangoló sztorit is. Persze lehet, hogy jól felfogott üzleti érdekből a megrendelő hiúságára építenek, miszerint az önök cége annyira nagy, és/vagy annyira egyedülálló a piacon, hogy tök mindegy, mivel indítunk, majd a cégről fog eszükbe jutni a sztori, és nincs szükség arra, hogy ez fordítva legyen. És akkor a hiú cég ezt elhiszi, és akkor nem kell különösebb erőfeszítést kifejteni arra vonatkozóan, hogy a sztorinak mégiscsak valamelyes köze legyen a reklámozandóhoz. Kisebb befektetés hasonló, vagy nagyobb nyereséggel. Picit ugyan át van így verve a megrendelő, de hát ilyen a tőke természete, mint tudjuk.

******************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 610

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 52 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Eszter Kádár 16.07.2018 15:05
    Tóth Ildikó - színésznő

    Bövebben...

     
  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png0.png1.png7.png4.png7.png
Ma6
Tegnap409
Ezen a héten2257
Ebben a hónapban7871
2014.10.25 óta401747

Látogató infó

  • IP: 54.161.49.216
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. augusztus 18. szombat, 00:32

És még ezek is: