5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

CIB reklám

*************************

CIB Bank 30 év - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Először is elnézést kell kérnem, amiért kihagytam egy-két dokis reklámot, azokat például, amelyekben egy nagy kövér macskával dobálódznak, de be kell vallanom, egyszerűen nem jutott róluk eszembe semmi. A cica jópofa, a reklám bugyuta, mégis sokan szeretik, mert hogy jópofa, meg bugyuta, bugyutácska, olyan kedves, derűs, hangulatos, bájos, poénos, aranyos, jópofa, bugyuta, ja ezt már mondtam.

***************


***************

Akkor mi a halál f...ra okoskodsz itten? Akkor most ennél a darabnál megint mi jutott az eszedbe?

Semmi, csak nagyon tetszik a Doki hajviselete egyetemista korában. Meg hogy akkor volt neki egy filigrán vékony csaja, akit ott úgy az ölébe kap tanulás közben. Egy pillanatra azt hittem, az a mostani asszisztense főiskolás korában, de akkor nyilván másként viszonyulnának egymáshoz manapság. Nem egy bimbódzó szerelem szárba szökkenését látnánk folytatásokban, hanem a felesége lenne a nő például. És hát az ízlése is változott a Dokinak ezek szerint. Most már a dúsabb idomokat kedveli. Mert ugye az vitán felül áll az eddigi epizódok alapján, hogy a doki fülig szerelmes asszisztensébe. Ellenvélemény?

Az történik itt, hogy egy kislány pityereg a rendelőben, ölében beteg kiscicájával, miért másért lenne itt, és a derék, hivatástudó, empatikus asszisztenshölgy vigasztalja éppen. Egy mesével vigasztalja éppen. Milyen mesével vigasztalja éppen a hüppögő kisleányt? Nyilván valami nagyon szép, nagyon derűs, tündéres, manós, kicsit boszorkányos történettel. Például a Doki karrier sztorijával. Az ilyen.

"Volt egyszer egy kisfiú (mi már persze azonnal kitaláljuk, hogy a Doki), aki elhatározta, hogy állatorvos lesz (itt már a gyengébbek is kapcsolnak). Nagyon szerette az állatokat, az állatok is nagyon szerették őt." Itt van nekünk kis képi poénunk beépítve. Húzza a cica farkát, üldözi egy kutya falka, békával megijeszt egy kisleányt. Tehát olyan kétértelmű volt még akkor ez az állatszeretet és viszont szeretet. Tetszik tudni, a kétértelműség, a félreérthetőség a szatirikus ábrázolásmód egyik fontos eszköze. Tehát ez van itt nekünk. "Amit megtudott róluk, azt másokkal is megosztotta." Ld. békás epizód kétértelműsége. "Nagyon sokat tanult, éjt nappallá téve." Itt látható a viccesen hülye frizura, és az ölbe pattanó filigrán nő. "Majd rendelőt nyitott, ahová sereglettek..." Ekkor lép be a Doki, és eddigre a kislány már mosolyog. Hát melyik kisgyermek ne mosolyogna egy ilyen szép tündér sztori hallatán. Doki cicát megfog, és kérdez: "Mi szépet mesélt? Csak egy harmincéves mesét." És ahogy a Dokira néz a nő közben, mi azonnal érezzük, a Doki érzései hamarosan viszonzásra találnak. Azt a néhány folytatást, ami még következik, tessék türelemmel kivárni.

Itt tehát a "harminc" a kulcsszó, amint ezt rögtön észre is vesszük, hiszen milyen különös, a bankra is harminc éve számíthatunk, akárcsak a Dokira. Igaz, feltehetőleg a Doki első éveiben azért még nem támaszkodhattunk erős vállaira, de lehet, a bank esetében is ez volt a helyzet. De ha így kimondjuk, egy harminc éves mese, olyan értelmet nyer, miszerint egy régi, szép, örök érvényű mese. Ez a bank meseszép. Olyan a bank története, akár egy mese. Mennyi pozitív érzület. Mintha egy mosolygós dokibácsi történetei ringatnának biztonságba. A jóságos, emberséges Doki erős karjai. Pici beteg állatkák biztos menedéke. A mi bankunk is ilyen. Gyere hát.

Nagyon rosszindulatúan állsz hozzá. Baj az, ha alapvetően pozitív érzéseket sugároz egy banki reklám? Baj az, ha újra és újra találkozhatsz a régi ismerősökkel? Baj az, ha egy reklám nem minden betűje az adott terméket magyarázza, hanem csak egyszerűen fílingre gyúr?

Nem baj. Szép ez a reklám. Csak én valahogy úgy hányok tőle. Magánügy? Én vagyok kevesebben? De hátha én vagyok a gazdag ügyfél. A nem szentimentális ügyfél. A nem infantilis ügyfél. A komoly vevő.

Akkor te úgyse a reklámok alapján fogsz bankot választani.

Ja értem. De hátha pont ez az utolsó csepp nálam a pohárban? Hátha ez a mérleg nyelve?

Na jó, tudod mit? Ha már olyan gazdag leszel, majd beszélünk róla.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}