Magyar

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Globus majonéz reklám

*************************

Globus majonéz - 30 +++ Értékelés: 4,6/10

"Hogy mit jelent számomra az igazán finom étel?" Ezt kérdezi mondjuk egy képzeletbeli riporter filmünk főhőseitől. Egy hölgytől és egy úrtól. Először a hölgyet látjuk és az ő hangját halljuk. Ő az, aki a fenti kérdést kvázi visszakérdezi. Közben - nagyon helyesen - a termékkel a kézben nyomul, valami szendvicseket céloz meg vele. De nem ő, hanem egy férfihang válaszolja meg az izgalmas kérdésfelvetést.

***************


***************

"Amikor otthon együtt esszük azt, amit a legjobban szeretünk. Úgy ahogyan legjobban szeretjük." Ezt mondja a jóember, és közben látjuk, hogy tényleg együtt eszi azt, amit ezek szerint a legjobban szeret. De nem ám az előző hölggyel eszi együtt, hanem egy másikkal. És hogyan szeretik legjobban enni azt, amit a legjobban szeretnek? Ezt is bemutatják. Csak picit figyelni kell. A férfi egy pillanatra félrenéz, mintha a nő háta mögött lenne valami. A nő kíváncsian hátra fordul, és ezt kihasználva a férfi gyorsan odanyúl valamihez a villájával, majd bekapja az így megszerzett valamilyen falatot. A nő visszafordul, és ő is előrenyúl a villájával. Ekkor snitt, villa premier plánban, vélhetőleg a nőé, hiszen az ő mozdulatát követte a vágás. Villa lazac falatot belemártja a majonézbe. Belemártás alatt elindul női hangon az üzenet szövege, miszerint az igazán finom étel is jobban esik Globus majonézzel. A mondat végére beforog a képbe egy feje tetejére állított majonézes flakon.

Na most én tudom, hogy ezt ilyen részletességgel senki nem követi a nézők közül. Nyilván észre sem veszik például, hogy nem az indító hölgy a párja a folytató férfinak. Nem is furcsálkodnak tehát ezen a logikátlanságon. A lényeg az, hogy ezek itt jó étvággyal készítik és eszik a gusztusos, majonézzel megfejelt ételeket. De akkor minek vannak benne ezek az információerősítő hatás nélküli kis játékok? És itt térnék vissza az előző alkalmakkor már tárgyalt vesszőparipámhoz. Ezek a játékok a megrendelő kedvéért vannak benne. Ezekről lehet hosszan beszélni. Szét lehet dumálni velük a megrendelő fejét, meg lehet etetni őket azzal, hogy milyen kivételes mennyiségű és minőségű munkát végeztünk mi itt, tehát jogos a kíméletlen ár. Például az alábbiak szerint énekelheti ki a kreatív róka a sajtot a megrendelő szájából:

Először egy csinos fiatal, egyedülálló nőt látunk szendvicskészítés közben. A hangulat, a miliő sugallja, hogy szerelmét várja vacsorára. A környezet nem hivalkodó, nem luxus, egy kezdő értelmiségi élettere. A fiatalosan lendületesen imbolygó kameramozgás is segíti a korosztályos célcsoport figyelmének felkeltését. A következő snittben egy fiatal házaspárt látunk közös életük korai szakaszában. Esznek, de a pillantások egyértelműen jelzik, a kapcsolatot még javában erős szerelmi szálak szövik átal, így ezzel is ráerősítünk az együtt evés misztériumának jelentőségére. Különösen kedvessé, életszerűvé teszi a jelenetet az a játékosan bohókás epizód, az a lehelet finom geg, amikor a férfi egy pici csellel mintegy ellop egy falatkát a nőtől. Ennek egy csipetnyi erotikus áthallása is felfedezhető, ami még inkább hozzájárul a vonatkozó korosztály vonatkozó érzékenyítéséhez. Itt egy picit sötétebb színekkel operálunk, ezzel is hangsúlyozva az ábrázolt kapcsolat, a még egyedülálló nőhöz képesti komolyabb mivoltát, egyfajta révbe érettségét. Az így kapott sötétebb tónus egyúttal kontrasztos hangsúlyt ad a majonéz fehérségének, amely így úgymond "teljes fegyverzetben" csaphat be, mint üzenet a fentebb vázolt módon befogadásra érzékenyített percepcionális mezőbe. Így hathat revelációs erővel az újszerű, átlátszó flakon innovatív felkiáltójele, amely lehetővé teszi azt az elképesztő facilitást, miszerint nem csak kint láthatom a terméket, hanem bent is, annak kinyomattatása előtt. A záró fólia hihetetlen konzerváló erejének a befogadó elé való tárása pedig mintegy felteszi a koronát az üzenet áttörő hatására. És hogy miért fiatalokkal dolgoztunk? Mert a majonéz mára már egyfajta szimbóluma lett a fiatalok által oly annyira kedvelt nemzetközi gyorsétkezde láncoknak, így éppen nekik kellett bizonyítanunk, hogy ezeken kívül is van élet, a magyar majonéz a magyar asztalok teljes jogú, évszázados tartozékai. Nem amerikai huncutság tehát.

Remélem sikerült önök számára is meggyőző erővel bemutatnunk klipünk hatásmechanizmusának funkcionálisan immanens koherenciáját, ami a célcsoport számára trivialitássá teszi a vásárlásra ösztönző szlogent, miszerint ezzel a ma már még finomabb majonézzel az igazán finom étel is jobban esik. Például egy jó húsleves. Vagy a tökfőzelék. Esetleg a somlói galuska.

Itt tessék fizetni.

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 63 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

3.png6.png0.png3.png2.png6.png
Ma86
Tegnap450
Ezen a héten86
Ebben a hónapban8820
2014.10.25 óta360326

Látogató infó

  • IP: 54.80.183.100
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

1
Online

2018. május 21. hétfő, 04:57

És még ezek is: