Magyar

Olvasóink értékelése: 4 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

Színes RTV reklám

*********

Színes RTV - 30 +++ Értékelés: 3,8/10

Na nézzünk egy egyszerű kérdést. Hogyan reklámozna kedves kollegina mondjuk egy tévéújságot? Tudja, amiben benne van a heti tévéműsor. Olyan hetven-nyolcvan csatornáé. Nos? Tévéműsort a tévéújságból? Ja értem. Szóval ez olyan trivialitás, hogy szinte mellbe vág. Kétségtelen, a mellbevágás figyelemfelkeltő hatással bír. Hát önnél van is mibe vágni, látom.

Hogy ne zaklassam önt szexuálisan? Hogy ezért hím soviniszták a reklámok, mert olyan ondóagyú férfiak csinálják, mint én? Tudja mit, üljön le. Én sem állok tovább. Pedig csak egy egyszerű tévéújság reklámfilm ötletet kértem. És most nézze, amíg nem figyeltünk oda, valaki megcsinálta ezt:

***************


***************

Fiatal pár érkezik haza, sietnek. Dezső (35) és Juli (32). Ennek később történetünk szempontjából még jelentősége lesz. Ezért merevedik ki a kép plakátszerű grafikává válva. Kutya fekszik kint a földön, előtte összetekert újságszerűség. Azt ő felkapja, rohan. Közben fiatal házaspár lábai is rohannak fel a csigalépcsőn. Kutya ugrik, plakáttá merevedik, Orion (6). Ez a neve és hat éves. Ennek később történetünk szempontjából még jelentősége lesz. Fiatal pár izgatottan heverőre ül, férfi összefüggéstelenül hadar ezt-azt. Távirányítót kapkodják egymás kezéből. Kutya jön fel lépcsőn, szájában újság. Fiatal pár tovább összefüggéstelenkedik. Férfi kezébe temeti arcát, kétségbeesett. Kutya bejön újsággal, férfi érthetően és örömmel köszit mond, béke beköltözik. Ekkor azt mondja szlogenmondó ember, hogy válassza ki egyszerűen kedvenc műsorát. Színes RTV. Már több mint hatvan tévécsatornával.

Na kollegina. Javaslom induljunk el visszafelé az elemzéssel, úgy talán könnyebb lesz. Tehát válassza ki egyszerűen. Ebből mi következik? Igen, a fiatal pár jól láthatóan nagyon bonyolultan akarta kiválasztani a kedvenc tévé műsorát. Mondjuk addig akarták véletlenszerűen nyomkodni a gombokat, amíg rá nem találnak a kedvenc tévéműsorukra. Hatvan csatornánál ez eltarthat egy ideig, nem számítva, hogy még az időpontba is bele kell trafálniuk. Ráadásul itt kiválasztásról van szó, és tévé újság nélkül ehhez valamennyi csatorna valamennyi műsorát meg kell nézniük. Mi van? Hogy ön szerint ez teljesen rendben van, mert itt csak egyfajta rendezetlenséget kellett sugallni, amit majd a tévéújság tesz rendbe? Hát kétségtelen, a rendezetlenség az rendezetlenség, abba ne keressünk logikát. Egyszerűen csak elfelejtették, hogy van egy újság, amiben szépen rendbe szedve benne vannak a műsorok, és az is kiment a fejükből, hogy egy ilyen jár nekik, mert előfizettek rá. Nem is keresik. Azt is elfelejtették, hogy a kedvenc műsoruk melyik csatornán, mikor sugárzódik. Van ilyen. Ja pardon, még csak most fogják kiválasztani. Szerencsére okos, ennivaló kutyus hozza szájában a megoldást. Mert ő tudja, hogy ez a lap jár nekik, a postás minden héten bevágja oda a sárba, hogy ő a kutya onnan kikaparhassa. Szóval kollegina ez ön szerint mind rendben van, logikus, érthető, mintegy plauzibilisen bemutatja azt a szükségletet, amit az adott tévéújság elégít majd ki. Ne haragudjon, nem véletlenül egy szőke nő ön? Kikéri magának? De hát ön egy reklámcéghez készül, ott aztán rendesen helyére teszik a női szerepet a kis filmecskékben. Jobb, ha megszokja.

Na jó, elárulom a nagy titkot. Figyeljen, igya a szavaimat. Mivel mindenki tudja, hogy egy tévéújságban tévé műsorok felől lehet összeszedetten tájékozódni, talán valami hozzáadott érték hangsúlyozásával kellett volna az adott újság egyedülálló piaci értékeit bemutatni. Mivel, mivel? Mit tudom én, mondjuk minden héten más és más celebtől, kicsiny zacskóban beragasztva néhány gramm székletminta. Vagy valami ehhez hasonló.

Azt mondja, mintha elfelejtetem volna valamit? Hogy végül is mi volt a jelentősége történetünk szempontjából a kimerevített életkoros képeknek? Fingom sincs. És ha ezt nem mondja el senkinek, átengedem elégségessel.

******************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 67/10

{mxc}

Hozzászólások   

# Heni 2010-04-27 12:40
Szia!Megtudtad már ki az előadója a kinder tejszelet reklám zenéjének? Engem is érdekelne.....H eni
Válasz
# orionkutya 2010-02-21 22:25
az a kellemes beat zene, ami alatta megy az nagyon jó. ki az előadó?
Válasz

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 283 vendég és 0 tag böngészi

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Utolsó hozzászólások

  • Gusztustalan Zsolt sörözik
    Stéger László Károly 08.08.2018 11:53
    Sajnálom a Soproniakat , hogy ilyen szeméttel hozzák össze Őket , mint ez a " reklám " Mostanában ...

    Bövebben...

     
  • Nehogymá unatkozzá...
    Sandor 01.08.2018 01:20
    Egyet értekaz előttem szólóval. ( A cikkszerzővel) Eddig is voltak bugyuta, 60-as iq-hoz ...

    Bövebben...

     
  • Az összetartó elixír
    Eszter Kádár 16.07.2018 15:05
    Tóth Ildikó - színésznő

    Bövebben...

     
  • CBA Saga
    Radó Pál 13.06.2018 00:12
    Hozzászóltam, leírtam, de ki lettem dobva az utolsó soroknál! Meglátásom szerint érdekes és jó a ...

    Bövebben...

     
  • Darabos vasaló
    Radó Pál 12.06.2018 22:55
    A reklám, mint megjelenés elemzése, hellyel közzel fedi az "élmény" átélésének kritikáját, de az ...

    Bövebben...

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend az elmúlt félévben

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png0.png1.png4.png2.png7.png
Ma95
Tegnap460
Ezen a héten1937
Ebben a hónapban7551
2014.10.25 óta401427

Látogató infó

  • IP: 54.80.102.170
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

2
Online

2018. augusztus 17. péntek, 05:44

És még ezek is: