1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

OTP reklám

*************************

OTP személyi kölcsön - 20s +++ Értékelés: 4/10

Megható, drámai pillanat. Filmek csúcsjelenete szokott ilyesmikre épülni. Szív és könnyzacskó összeszorul, még a legkeményebb, legmarconább, legmacsóbb, legcinikusabb lélek is megrendül egy másodpercre. És ha már éltünk át hasonló helyzetet, és akkor is ha nem, egyvalamiben bizton megegyezhetünk: ami e megrendítő pillanatban minden normális embernek azonnal az eszébe ötlik, az nem más, mint egy bank.

***************

***************

Ugye emlékeznek, beszéltünk itt már az un. fogyasztói insights fogalmáról. (ld. teniszes mosóporos reklám). Nos, a kreatív csapat ilyenkor a fogyasztói reakciók mögött meghúzódó faktorokat kutatja, megpróbálja a fogyasztó szociális és viselkedési jellemzőit feltárni, majd ezen mélyebb, érzelmi mozgatórugókra alapozva megalkotni a reklám üzenetét. Remekül példázza ezt a most idemellékelt spot, amelyben egy bármelyikünkkel bármikor előfordulható esetet dolgoz fel az alkotó. Csöngetnek, kinyitjuk az ajtót, és ott áll egy kislány, aki határozottan állítja, mi vagyunk az ő apukája. Női ajtónyitó esetében az anyukája. Jól látja a szerző, hogy ilyenkor nem olyasmi kérdések tolulnak fel bennünk, hogy mi, ki, mikor, merre, meddig, milyen ország, hány óra, hanem hogy miből fogom ezt én etetni és ruházni? Hogy már megint túl direktbe próbálok értelmezgetni itten? Ugyanis csak annyinak kéne hazamennie itt te félhülye, hogy az OTP segít a váratlan helyzetekben, és az adott jelenetet egészséges iróniával kéne szemlélned. Hát nincs egy csepp humorérzéked sem? Nos itt nem az a kérdés, hogy nekem van-e, hanem hogy a nehéz százezreknek van-e? Nekem egyébként van. Tényleg tök poén, ahogy a faszinak leesik az álla, eddig élte a boldog agglegény életét a legénylakásában, most is biztos egy jó nő van nála, és akkor becsönget a gond. A váratlan helyzet. De hála az égnek, van itt ez a 20,21% THM, meg a 19,47% referencia THM (mi az?), meg az akció június 16-ig. Szerencséd kisanyám, hogy most csöngettél, tizenhatodika után úgy rád csapnám az ajtót, hogy az orrod is belekékül. Szóval fetreng az ember a röhögéstől. De mi van, tessék mondani, ha akad a célcsoportban olyan részhalmaz, amelybe tartozó elemeknek a gyomrát kicsit megforgatja az adott jelenet érzelmi töltése, és egy bank rideg pénzgyártó embertelensége közt feszülő ellentmondás? És ha ez a részhalmaz esetleg igen nagy számosságú? Hogy pont ezt van hivatva oldani a szóban forgó filmetűd? Hát erre mondhatják a fent nevezett elemek, hogy ez nekik túl gyors. Tudják, amikor az amerikai filmekben mindjárt az első nap le akarja smárolni a rendőr kolléga a frissen megismert rendőr kolléganőt. Ne Jack, ez nekem így túl gyors. Szóval kellene egy kis fokozatosság. Ahhoz, hogy mély érzelmi földrengések esetén is a bank jusson eszünkbe, először meg kellene alaposabban ismernünk egymást. Például elmegyünk együtt moziba, ad nekünk a bank neki alig haszon pici kölcsönöket, felhívja a figyelmünket a feltételekben esetlegesen meglévő csapdákra, eleve mindent nagybetűkkel ír, vidám majálisokon virslivel etet, Emeseszerű bohócokkal szórakoztat, esténként mesét mond az ágyunk mellett, alig kimutatható THM mutatókkal kecsegtet, és lefekszik velem az a nagymellű, akinek a dekoltázsáról le se bírom venni a szemem befizetéskor. Szóval ilyesmikre gondolnék én, úgy is mint insights.

De addig is csak egyet mondhatok: hidd el te bank, még ha fejőstehén lennél, akkor sem állna jól neked a valós emberi érzelmek lötyögő gatyája. (Ezen a metaforán egy hétig gondolkoztam, attól lett ilyen ütős. Vagy nem?)

******************************

Értékelés: 4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 4/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}