Külföldi

Olvasóink értékelése: 5 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Persil reklám

*************************

Persil Gold Plus - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

A mai óránkon a reklámfolt gyártás alapjaiba nyerünk betekintést. A folt előidézése a tisztítószerek reklámozásának területén rendkívüli jelentőséggel bír, hiszen így helyezzük a nézőt, leendő fogyasztónkat, egyfajta valós élettérbe, így idézzük fel benne önnönmaga hétköznapiságának impresszív partikularitását. Ez pedig elengedhetetlen, mondhatni szükséges feltétele a vásárlói igény emocionális indikálásának.

***************


***************

Sokféle foltidéző technikát ismer a tudománytörténet. Sajnos még manapság is tartják magukat olyan tudománytalan praktikák, amelyek úgymond misztikus energiák összpontosításával igyekeznek különféle foltokat megidézni a különféle textíliákon, sőt, e technikák az emberek hiszékenységét kihasználva egyre inkább terjedőben vannak. Ki ne látott volna már legalább filmen asztal körül ülő, egymás kezét fogó foltidézést, amikor a médium, a foltlátó, hirtelen, látszólag a semmiből, foltokkal kezdi beszennyezni az asztalnál ülők ruháit.

A korszerű foltgyártás szakzsargonjában ezért inkább folt előidéző, vagy folt keletkeztető technikákról beszélnek inkább, így is hangsúlyt adva a tudománytalan eljárásoktól való elhatárolódásnak. A korszerű megközelítés szerint a folt forrása elsősorban a munka, az a munka, ami voltaképp az emberré válás esszenciális inspirátuma is volt. A felegyenesedés során felszabaduló kéz opponálhatóvá váló hüvelykujja tette például lehetővé a foltinjektáló kanül, elterjedtebb nevén a fakanál biztos megragadhatóságát is.

Nézzünk most egy-két korszerű gyakorlati példát a "state of the art" foltgyártásra.

Céltételezett, demó szerű foltgyártás. Itt különféle hátborzongató módszerekkel, vagyis olyanokkal, amelyek valóságbéli bekövetkezte minden háziasszony rémálma, tehát ilyen módszerekkel durván beszennyezünk különféle kísérleti anyagokat, majd az adott tisztítószer hatásának tesszük ki. Általában intenzív festő, illetve penetrációs hatással bíró anyagokkal szennyezünk, úgymint vér, olaj, só- és kénsav, kéjgáz, hidrogénbomba. Ezek természetesen nem korrigálható, azaz örökre vasalt szennyeződéseket okoznak a kísérleti alanyokon, de mivel gyakorlatilag nem, vagy alig fordulnak elő nagymértékben ilyen típusú szennyeződések egy egyszerű háztartásban, e mellékhatás elhanyagolható. Természetesen a demonstrációs hatás kedvéért a reklámfolt látszólag a szennyezett anyag megsemmisülése nélkül távozik el, mi több, mintegy megújítja azt. Nem kérem, ez nem egyfajta hazugság, ez sokkal inkább művészi kifejező eszköz, a látszó lényeg manifeszt megnyilvánulásának kibontása, immanens percepcionalitásának integrálása. És ekképpen válhat kívánatossá az adott szer, hiszen ha a látottakat is tudja, az én kis szerény háztartásom, szerény szennyével nyilván csodát tesz majd.

A másik módszer amit itt most kiemelnék, az úgynevezett debil gyermek módszer. Itt voltaképp kettős emocionális síkon dolgozunk, egyrészt a gyermek iránti szánalom, másrészt a szer iránti csodálat motiválhatja a termék vonatkozásában ébredő igényünket. Mellékelt példánkban ez utóbbira láthatunk kitűnő illusztrációt. Figyeljük meg, ahogy a debil fiúcska a piros folyadékot eleinte tökéletes technikával önti át egyik pohárból a másikba - vegyész szeretne lenni ugyebár, és azok így csinálnak - majd egy nyilvánvalóan patológiás lelki kényszer hatására - talán egy belső hang szólalt meg - hirtelen elkezdi mellé önteni a folyadékot, terjedelmes foltot generálva imigyen. Debil nővérkéje viszont komoly koordinációs zavarokkal küzd, láthatóan mindig néhány milliméterrel korábban forgatja be a táplálékbeviteli eszközt, mint ahogy az elérné tápcsatornájának bemeneti nyílását. Példamutató ugyanakkor az anya magatartása, aki nem zsigerből reagál, nem iminálja el azonnal a két rohadt, istenverte kölköt, hanem egy pillanatnyi halvány arcvonaglás után, szinte örömmel nyugtázza az eseményeket. Ezzel fejezi ki nagyon helyesen azt a sajátos szabadságot, azt a szinte végtelen mértékben bővülő társadalmi akciórádiuszt, amit a termék biztosít számára, számunkra. Nyugodtan, alkotó módon engedhetjük szabadjára tehát a mindannyiunkban szunnyadó ősi, destruktív szennyező ösztönt, nyugodtan merülhetünk el a sötét, ragacsos, bűzös szenny élvezetében (koprofilia), hiszen néhány kanál adott tisztítószer bevétele után akár a tisztítótűz is feleslegessé válhat majd annak idején.

További példákat, illetve technikákat majd a mérési gyakorlaton láthatnak, illetve sajátíthatnak el a hallgatók. Felhívom a figyelmet, hogy a gyakorlat megkezdése előtt úgynevezett belépő kérdésre kell válaszolni, ennek helyes megválaszolása nélkül a gyakorlati jegy nem kiadható.

Példa a belépő kérdésre:

Válassza ki az alábbi szlogen variációk közül az egyetlen helyes megoldást:

Volt folt nincs volt. Nincs volt folt volt. Volt folt nincs folt. Folt volt nincs volt. Folt volt folt nincs. Folt volt folt folt.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}

Ki van most itt?

Oldalainkat jelenleg 78 vendég és 0 tag böngészi

Utolsó hozzászólások

Képtalálat a következőre: „kövess minket a facebookon”

Legutóbb olvasottak

Olvasottsági sorrend egy évre visszamenőleg

Olvasottsági sorrend 2008 február 9 óta

És még ezek is:

Forgalom - különböző IP címekről

4.png3.png8.png4.png0.png7.png
Ma279
Tegnap296
Ezen a héten1071
Ebben a hónapban8588
2014.10.25 óta438407

Látogató infó

  • IP: 54.147.152.6
  • Böngésző: Unknown
  • Verzió:
  • Operációs rendszer: Unknown

Itt és most

5
Online

2018. november 21. szerda, 18:05

És még ezek is: