1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

REPLAY reklám

*************************

REPLAY - 15s +++ Értékelés: 4,4/10

Azt hiszem, leginkább ezek az illatreklámok hoznak zavarba. Teljesen tanácstalan vagyok. Többségüket egyszerűen nem tudom értelmezni. Ha meg nem akarom értelmezni, mert nyilván nem kell, akkor sem tudok valahogy illatvásárló hangulatba keveredni. Kezdem azt gondolni, hogy deviáns vagyok. Mi a fészkes fenétől kéne nekem ezen reklám nyomán az adott illatszert megvásárolni?

***************

***************

Régi film kockái peregnek. Rég elfelejtett eleganciájú pár táncol konszolidáltan, disztingváltan. Mai fiatalok nézik, tán vidéken. A képek tán egy pajta, vagy szérű falára vetülnek. Tán. Két fiatal összehajol, felállnak, táncolnak érzékien, hasonlóan ahogy a filmbéli pár. Mosolyognak egymásra, egymással táncolnak. A fiatalok. Ott vidéken.

Eközben férfihang szól: "Néhányan csak úgy élünk. Bele a nagyvilágba, mintha nem lenne holnap. Tedd a hétköznapit rendkívülivé!"

Igen. Néhányan csak úgy élnek. Csak úgy a mának. Carpe diem. Mintha nem lenne holnap. Azt gondolnám, azért hívja fel erre a figyelmet a kedves hirdető filozófus, mert ez nem jó. Nem szabad így nekünk élni. De akkor mi a lótöknek tegyem a hétköznapit rendkívülivé? Attól lesz holnap? Nem csak a mát teszem még sokkal élvezhetőbbé? Vagy ha már így élsz, mit tehetünk, hát élj legalább izgalmasabban? És ennek legjobb módszere, ha belocsolod magad a termékkel? Vagy valami teljesen mást jelentenek e bölcs szavak? És miért illusztrálják ezen veretes mondatokat épp ezek a képek? Ezek a fiatalok ott vidéken éppen felelőtlenül a mának élnek, amikor összebújnak egy nyári éjszakán, egy régi, poros, romantikus, fekete-fehér film vetítése közben? Se dizsi, se fű, se alkohol, se pornó, se horror, se semmi mai modern kórság. Akkor meg mi a kórság?

Na jó, most dobd el a rációt, és értsd meg végre a hangulatot. Kellemesség, lágyság, fiatal női testen végigsimító férfikéz, esti homály, romantika, finom ritmusok, szerelem, lelki béke, nyugalom, fiatalság. Vagy régi szép emlékek. Emlékszel mama, amikor a pajta oldalán Grace Kelly és Fred Astaire (vagy valami ehhez hasonló) táncolt, emlékszel, akkor fogtam meg először a feneked. Szóval valami melankolikus, romantikus, érzelmes, érzéki izé, amire mindannyian szívesen emlékezünk, amit mindannyian szívesen felidézünk, és mi az, ami a leghatékonyabban felidéz egy hangulatot, egy emléket, egy érzést? Bizony, egy illat. Mert tudod a szaglóközpont az egyik legősibb struktúránk, azért olyan hatékony a felidézésben. Tehát ha ilyesféle élményeidet akarod még egyszer átélni, vagy egyáltalán, ha ilyesféle hangulatba akarsz keveredni, hát ez a te illatod. Nyilván a fókuszcsoportos vizsgálatoknál ilyesféle élményekről adott számot a résztvevők többsége. Lehet, voltak egyesek akik inkább gyilkos hangulatba keveredtek, esetleg öngyilkosba, de hát ez a minden illatnál fellépő elhanyagolható mértékű mellékhatás. Persze nem vagyok szakember, fogalmam sincs, hogyan születik meg egy újabb illatötlet, hogyan csap a homlokára az illatász, miszerint gyerekek, ilyet még nem szagoltatok. Azzal leül a zongorához, vagyis egyfajta illatzongorához, és eljátssza a többieknek az új illatharmóniát. És ő tudja, milyen hangulat ihlette meg. És mivel nincs szagos tévé, neked képekben mutatja meg.

Hogy akkor miért mondja a női hang, hogy ez egy új illat? Új illat régi emlékek felidézésére? Jó, akkor a régi rész törölve. Illetve, ha úgy érted, egy új illat a repertoárban ami régi emlékeket idéz fel, akkor mégsem törölve.

Tehát mint mondtam, teljesen tanácstalan vagyok. Egyszerűen nem értem miről beszélnek ilyesféle filmecskékben. És hogy miért. Lehet, nem véletlenül nem lett belőlem filozófus. Jesszus! Tán épp ez a cél! Mert mi az, amit a végén végre megértesz? Hogy mit kell megvenned. Hálás vagy ezért. És magadra öntöd a hála illatát.

******************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) -3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}