Telekom reklám
*************************
AHOGY AKAROD – 80 JÓSÁG – 25s +++ Értékelés: 5,8/10
Nagy kampányban vagyunk megint. Imázs filmek rogyásig. Van, amelyik kicsit konkrétabb, ezt a telefont, azt a kütyüt vedd meg olcsóbban mintha nem vennéd meg és más ilyesmik. De az imázs a fő. Tetszik tudni ez azt jelenti, hogy hájpoljuk a trendet. Dicsőítjük, ajnározzuk, persze nem direkt, hogy éljen és virágozzék, hanem jópofán. Két példa:
***************
***************
A cél acél szilárdságú. (Ez jó, nem?) Nevezetesen a vásárlói bizalom növelése. Ez a cég, amelyik ilyen jópofa, vidám attitűddel rendelkezik, rossz ember nem lehet. Kacagva, kacagtatva nem lehet egy csak nyersen profitra törekvő, magát az embert semmibe vevő társaság. Hát ki menne oda be, ha mondjuk az ajtóban mindjárt kapna egy nagy maflást? Szóval már csak a profit is ezt diktálja. És kiváló színészek segítik ebben a küldetésben a nagy céget, akik nem ám azért vállalják el az efféle munkát, mert különben éhen halnának a mai magyar színművészeti piacon. Dehogy.
Az első példában a szemmel láthatóan nem túl okos karakter összegyűjtötte az erősségeit, és annyi volt, hogy teljesen teleragasztgatta post-it cetlikkel a falat. Ez már nagyon vicces, hiszen kvázi a világ összes jótulajdonságát magáénak vallja, ráadásul mindenhez ért a cédulák szerint. Elnézést, hogy nem úgy írtam, mindenhez is ért, de ezt a szellemességet már annyira el tetszettek használni a kibertérben, hogy teljesen elkopott, szétfoszlott. Akárcsak az itt látható viccességek. Mert jön a kolléga, aki már régóta keresi a mindentudó kollégát, és ő talán még butább, mint ez a kolléga, pedig ő a főnök. Ez mind nagyon vicces. És most ezen végszóra, miután jót mulattunk, a narrátor bácsi közli, ők a cégnél több mint 80 jóságot gyűjtöttek össze, amelyekre bátran rácsodálkozhatunk, mert ezek nyilván nem holmi nevetséges post-it-ek a falon. És akkor én tényleg önvizsgálatot tartottam, elővettem egy vásárlói bizalom mérőt, a hónom alá dugtam, vártam 10 percig, de nem mutatott semmiféle növekedést. Ez persze szubjektív. A baj talán ott lehet, hogy én ezt nagyon gyenge humornak tartom. A humor nagyon bonyolult műfaj, amiben, mint tudjuk, egyes írók nem is ismernek tréfát. De ebbe most nem tudunk belemenni, messzire vezetne. Így nem csoda, hogy nem kezdtem el tanulmányozni, vajh mi is lehet az a több mint 80 jóság?
A második példával más a helyzet. A művésznő zseniálisan karikírozza az ostoba termékismertetők, termékbemutatók stílusát, előadása abszolút humoros. Mert ez egy ilyen „szögbeverő tutoriál”. Többször is megnéztem, már azelőtt visszatekerve, hogy elhangzott volna a marketing üzenet. Így nem csoda, hogy nem kezdtem el tanulmányozni, vajh mi is lehet az a több mint 80 jóság? Félreértés ne essék, maga az ötlet baromság, színtiszta ökörködés, csak a művésznő teljesítménye teszi kiemelkedővé a többi baromság közül, amiképp tette ezt, mint Anzselika Habpatron (ld. youtube).
Én most csak ezt a kettőt néztem meg, a 80 jóságról szólókat. Nyilván, ahol egy konkrét termékről van szó a gyenge humor után, ott felkeltheti a kíváncsiságot az adott termék iránt. Gyanítom azonban, hogy ezt a viccesség nélkül is megtenné, pl. hogy egy kis dobozzal tök okossá tehetem a tévémet.
Szóval nem csípem a humorotokat srácok, még akkor sem, ha ezzel magamra maradok a nagy magyar valóságban, de sohase mondtam, ezen írásokat úgy kell olvasni, mintha én egy felkent reklámszakember, reklámpszichológus, reklámszakíró, reklámkészítő kreatív lennék. Ők mind sokkal jobban értenek ehhez. Ők mind objektíven tudnak vonatkozó megállapításokat tenni. Ebben reménykedem én is, hogy felismerik az én képességeimet is, amelyekkel én is több mint 80 kitűnő, és végtelenül humoros ötlettel tudnék hozzájárulni a magyar reklámgalaxis fejlesztéséhez. És bár nem vagyok olcsó, de ígérem, megérem a pénzem.
Első ajánlat?
*******************************************************************************
Értékelés: 5,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10