Normaflore reklám
*************************
– 25s +++ Értékelés: 4,4/10
Aztán van a reklámoknak az a fajtája, amelyek egy nagyobb kampány elemei, de te csak esetenként az egyes darabokkal találkozol, sokszor még azoknak is a költségtakarékosabb lerövidített változatával. És akkor fejtsd meg. Valószínűleg az van, hogy a kampányok a kemény mag számára készülnek, tehát az úgynevezett műsorújságos nézőknek. Majd mindjárt magyarázom, ha tovább olvasol, de előbb nézd meg a példát…
***************
***************
Szóval a műsorújságos néző még mindig a kezdési időpontok rabja, még nem tudta magát részben vagy teljesen függetleníteni a klasszikus televíziós tartalombefogadási szokásoktól, még mindig alig várja kedvenc sorozatának jövőheti következő epizódját, és amikor eljön az idő, odaül a készülék elé. Az epizódot pedig reklámblokkok szakítják meg. Így ő úgymond képben van a kampányokat illetően is, még akkor is, ha közben kiszalad a konyhába megkavarni a lecsót. Tehát a sorozatokhoz hasonlón pontosan tudja, ki kicsoda, és hogy például hogyan kerül egy Toi Toi WC a stégre. De én nem tudom. Én csak nézek, és nem tudom követni az eseményeket. Pedig engem is elkap néha a szapora…
Na most mit látok én? Ül egy jónő egy nyugágyban, előtte egy löttyedt hattyús úszógumi, vagy mi. Majd egyszer csak a hattyú nyaka elkezd levegővel megtöltődni, azaz felállni, azaz megmerevedni. Ekkor még nem tudom, mit reklámoznak majd itt. Első tipp, potencianövelő. Majd nagytotál, a nő és a begerjedt hattyú egy csöppnyi stégen üldögél valami víz közepén két hasonló stég között. Ami viszont meglepő, van a stégen egy Toi Toi WC is. Mintha az ajtaja is nyitva lenne. De hogyan lesz ebből potencianövelő? A vécéajtó becsukódik, a nő a hattyúban ülve eltávolodik a stégtől. Közben a narrátor feltesz egy kérdést: És te, hogyan töltöd a nyarat? Ne csak túléld, de éld is át a nyári élményeket.
Hogy mi van? Szerencsére azonnal jön a termékismertető: Normaflore, lerövidíti a hasmenés idejét. Meg hogy kockázatok és gyógyszerész a szokásos szöveg.
Tényleg elnézést kérek a bennfentes reklámnézőktől, de én továbbra is nagy kikerekedett szemekkel bámultam egy ideig. Aztán persze lassan leesett, annyira biztosan, hogy ne akarjam megnézni a többi epizódot is a további hülyeségekkel. Szóval ez egy ilyen vicces, szellemes, humoros reklám, és azt a mindannyiunk által ismert helyzetet óhajtotta volna felidézni, miszerint ha ilyen baj jön ránk, akkor nem szeretnénk néhány méternél nagyobb távolságba kerülni egy vécétől. De akkor meg az jutott eszembe, hogy fujj! Meg hogy milyen erős lehet ez a szerelem. Ezek szerint a fickó a vécében ül ott a stégen, és vélhetőleg ő fújja fel a hattyút szarás közben a nyitott ajtón keresztül kidugott lábával. Ezenközben nyilván mind a szag- mind pedig a hangeffektusok érzékelhetővé válnak a közel ülő hölgy számára. Legalábbis az én fejemben ez a kép körvonalazódott a látvány hatására. Nem csoda, hogy a hölgy menekülőre fogta.
De ha feltételezzük, nem egy szakítás pillanatait láttuk, akkor kimondhatjuk, ez egy igen erős szerelmi kapcsolat. Hiszen a férfi még azon az áron is teljesítette a kedvese kívánságát, hogy mindenhová magával kellett cipelnie az állapota miatt ezt a mozgatható alkalmatosságot, ami szerencsére minden háztartás elengedhetetlen tartozéka. És lám, a hölgy kedvesen integet is a fosós párjának.
Egy vallomással tartozom. Én még soha nem voltam ilyen vécében. És nagyon nagy bajnak kéne történnie ahhoz, hogy adott esetben erre fanyalodjak. Nem is nagyon járok olyan rendezvényekre, ahol ez a szükségre a megoldás. Tudom, ez inkább engem minősít, de ettől függetlenül talán mások is gusztustalannak tartják ezt a reklámot. Ez a szer egy ilyen általános bélflóra és fauna rendeződést segítő cucc, és ekképpen nem csak fosós bajok rendezésére jó. Tényleg nem volt más ötlet? Gondolom a főnök ötlete volt, és olyan nagyon-nagyon vicces, szellmes, humoros, hogy nem lehetett ellenállni neki. A főnöknek. Vagy a csapat humorzsákjának. Na ki kapta a nyerő ötlet díjat? Szerintem az ötletzsákban volt jobb is. Te ott, te jobbötletgazda, tudom, ez most rosszul esett, igen, már megint övé lett a díj, de ne add fel, jön még kutyára dér, szerintem van olyan jó a segged, mint a Klárié, sőt…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10