Richter Gedeon reklám
*************************
– 35s +++ Értékelés: 4,0/10
Ezen reklámokat úgy is hívhatjuk, falvédő hímzés reklám. Tudják, pl.: Akármilyen kedves vendég, három napig untig elég. Vagy: Nekem olyan ember kell, ki kocsmába nem jár el, egyen otthon vacsorát, becsülje meg családját. Vagy: Az én uram csak a vizet issza, nem is sírom a lányságomat vissza. Vagy: Szorgalom és rend, tarja a házat fent. És így tovább…
***************
***************
Szóval okosságok, mély erkölcsi megállapítások, intelmek színes hímzett vásznon falra kiakasztva, jellemzően leginkább falusi kicsiny házak konyháiban. Csak úgy a miheztartás véget, és hogy az alkalmi betérő lássa, ez egy minden szempontból tiszta udvar, rendes ház. Közhelyek, banalitások, mind-mind a giccs nevű „műfaj” alapelemei.
Nos, a reklámalkotóknak abszolút igazuk van, amikor hasonló elemekkel igyekeznek bizalmat kelteni termékek, cégek iránt, hisz feltehetőleg így lesz a legmélyebb a merítés, így érhetik el a legnagyobb lélekszámú célcsoportot. Ja, és persze a leghatékonyabban, vagyis a legkevesebb munkával, minimális fantázia megmozgatásával. Jó, a képi megformálás ettől még lehet igényes, csak szerintem pazarlás a szart selyempapírba csomagolni.
Nos, az itt bemutatott filmecskének minden mondatát fel lehetne hímezni egy ilyen falvédőre, szépen mutatnának a konyhában.
„Mi nők sokféleképpen megéljük, ha szeretnek bennünket.” Gondolták volna ezt kedves férfiak? Például, ha adunk nekik egy ilyen CD-t egy olyan piros szívvel rajta, az is egyféleképp. Csak hogy ötlettel is szolgáljunk egyúttal.
„Jól esik, ha segítenek nekünk.” A fenébe, ezt sem gondoltam volna. Egyébként az nekem is jól esik, még ha férfi vagyok is. Például meglettebb korú lévén én tényleg küszködöm néha a cipőm bekötésével. De most miért, ha egyszer ennél jobb ötlete nem volt a kedves kreatívnak a hogyan segítsünk a nőknek kérdéskörre vonatkozó megfelelőbb példa vonatkozásában. Hülye vagy. Ez jó példa. És különben is, ez olyan cuki.
„Megdobogtatják a szívünket a kedves szavak.” Kitalálom, itt például nyilván azt mondja a férfi a lépcsőn lefelé igyekvő hölgynek, milyen gyönyörű. Ezt nem halljuk, de értünk filmes nyelven. Ezt megjegyzem, szóval ezt kell mondani. És ha csúnya? Jó, nyilván akkor is, na.
„Értékeljük a velünk töltött vidám perceket.” Szóval tetszenek értékelni. Ez kedves. Ki hinné. Tehát a nők szeretnek vidámak lenni. Ezt például szép vidámpirossal hímezném a falvédőre.
„Megnyugtatja a lelkünket egy érintés.” Ja. De gondolom nem mindegy, kié. És mikor. És hol. Erről sem volt fogalmam, pedig igyekeztem érintgetni a nőket, és tényleg, nem mindig jött be. Sokszor nagyon durva viszont érintés volt a válasz. Csak úgy csattant. De igen, értem mire gondolsz. Falvédőn a helye.
„De a legfontosabb, hogy azt érezzük, figyelnek ránk.” Ennek sem tetszenek mindig örülni, lásd füttyögető munkások az utcán, de itt is értem, mire gondolt a költő. A nőkre oda kell figyelni. Gondoskodva, szeretettel, megbecsüléssel, támogatólag, érzékenyen, ráhangolódva, egész lelkünkkel, minden idegszálunkkal… ja… csak igyekeztem jó falvédős lenni, elvégre én sem ma jöttem le a falvédőről.
„A Richter figyelme gondoskodást jelent, amely biztonságban tudja az egészségünk. RG – az egészség a küldetésünk.” Na, tetszik látni. Nincs itt nagyobb baj. Itt van ez a kedves gyógyszergyártó cég, aki… amely elvégzi helyettünk a fentieket, ha esetleg mi mondjuk összeroppannánk a feladatok súlya alatt. Különben is, nekik az egészség a küldetésük. Ezért megérint, befűzi a cipődet (képletesen persze), vidám perceket tölt veled (képletesen persze), szóval figyel rád, már ha lemész a patikába, hogy megvedd a felírt terméket. De ne hasogassuk a szőrszálat, ez egy imázs film, és nagyon bizalomgerjesztő képet festett erről a cégről, akárcsak a falvédők egy kedves vidéki konyha falán, mindjárt a konyhaasztal felett.
Viszont az utolsó képsorok szimbolikáját nem egészen értettem. Mintha egy gyermekszem premierplánja lenne, amelyben tükröződve a nyitott fürdőszobaajtón keresztül látható az anyuka, aki boldogságban és habfürdőben fürdőzik éppen. Aztán hirtelen horrorba fordul történetünk, ugyanis az anyuka – ó mily borzalom – a vonatkozó cég logójává változik, amiképp ez jól látható a gyermeki pupillában visszatükröződve. Elismerem, itt egy picit elakadtam, nem is tudom, hogyan hímezném ezt fel egy falvédőre…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10