0.0 of 5 (0 Votes)

OTP reklám

*************************

Otp bank Logo - Személyi kölcsön – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

A banki személyi kölcsön reklámok egy külön alfejezetét jelentik a reklámirodalomnak. Ezen platformon is számtalan írás foglalkozik velük. Pedig azt hinnénk, nem túl sokat kell ragozni azon a közlésen, miszerint megszorultál? Kell pénz? Mi adunk kölcsön nem uzsorakamatra. Ennyi. Hisz aki megszorult, azt vélhetően nem kell meggyőzni, hogy ez egy szar helyzet. Itt téved ön, vágnák rá azonnal a vonatkozó szakemberek. Hisz mindenkinek van egy álma…

 

***************

***************

Természetesen a pénz után mindenki – legalábbis a többség – vágyik úgy általában, hisz a pénz az egy általános egyenértékes, szinte bármit meg lehet vásárolni érte. Na de az úgymond józan, normális emberek csak úgy nem vesznek fel kölcsönt, ha amúgy anyagilag éppen egyenesben vannak. Ebből következően adódik a feladat, billentsük ki ezeket a józan, normális embereket abból a fenemód anyagi egyenességből, és keltsünk bennük igényt, méghozzá sürgető igényt az álmaik egyelőre számukra irreálisnak tűnő kielégítésének lehetőségiről. Legyen olyan feszítő ez az igény, hogy ne tudjon ellenállni a kísértésnek, és fejvesztve rohanjon a legközelebbi… illetve inkább a mi bankunk kebelébe személyi kölcsönt igényelni.

Ámde ahány ember, annyi álom. Ez mondjuk nem teljesen igaz, hisz akkor nem lehetne tömegtermelni, de a lényegre rámutat, miszerint ne a konkrét álmot próbáld eltalálni, hanem a feelinget, vagyis az érzést, a vágyakozás érzését, azt a mindenki által ismerős érzést, amelynek nem igen tudsz ellenállni, akármi is legyen az. Például alkohol, vagy más tudatmódosító szerek. Bár ezen utóbbiak utáni vágy mégoly művészi ábrázolása egy reklámban tán nem kifejezetten nyerné el a széles nagyközönség és a hatóságok elismerését, de be kell látni, jónéhány szükséges feltételnek megfelelne.  Figyelemfelkeltő, nem könnyen felejthető, lényegre törő, ilyesmik, de mivel a vágy itt amúgy is kínzó, nem kéne sokat foglalkozni az üzenet cizellálásával sem, vagyis viszonylag olcsón kivitelezhető. Drogozik? Alkoholizál? Szerencsejáték függő? Most kedvezményesen vehet fel személyi kölcsönt… stb.

Hogy ez most minek? Hogy ilyesmi senkinek sem jutna eszébe? Miért? Szerelemhez sem jutna senkinek az eszébe személyi kölcsönt társítani, mellékelt reklámunk mégis ezt teszi. Na jó, de itt nem ember szerelemről van szó, hanem tárgyak iránti szerelemről. Az a poén, hogy azt hiszed, egy férfi és egy nő beszél így egymásról. De aztán jót kacagsz, hogy nem is, hanem egy motorkerékpárról, és egy konyhabútorról van szó. Még arra is ügyeltek az alkotók, hogy ne sztereotip legyen a megközelítés, vagyis igenis a lány vágyik a motorra, és a srác a konyhabútorra. Bravó! Ez így píszí (pc – politikailag korrekt) manapság. Hej, de sok mindenre kell ügyelnie egy reklámkészítőnek mostanában.

Arra azonban továbbra sem kell, milyen fogalmakat, érzelmeket említhetünk egy szinten, egy kalap alatt, kezelhetünk egyenrangú intenzitásúnak, hasonlíthatunk egymáshoz stb. Például ásványvízzel hazaszeretetet, szépséggel székrekedést, üdítőitallal szeretetet, és még sorolhatnám. És így vagyunk a reklámvilágban a szerelemmel is, mondhatnám megalázhatjuk ezt a mély emberi érzelmet is az anyagiassággal, a tárgyak iránti pénzkövetelő sátáni vonzódásunk mocskos kezének lelket nyomorító szorításával, amiképp isten ragyogó teremtményével tette ezt a bukott angyal undorító hüllő képében ama bizonyos alma által az édenkertben. Ámen. (Ezt is szó szerint kérem majd a vizsgán, és itt mindig tartunk majd egy rövid áhítatot.)

„Az igazi mindenkinek más. Ha végre rátalálsz, az OTP személyi kölcsönnel végre a tiéd lehet.”

Na most itt nem szabad elméláznia a kedves befogadónak, mert ha még mindig a hatása alatt van az első értelmezésnek, miszerint két fiatal egymás iránt sóvárgó szerelmes szavait halljuk, akkor itt nagy meglepetés érheti amikor megtudja, egy alkalmasan megválasztott személyi kölcsön igénybevételével végre egymáséi is lehetnek.

Végül is van az a pénz…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10