1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Kinder reklám

*************************
Kinder csokoládé ? 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Mélységes mély a kreatív fantáziájának kútja. Vagy ne mondjuk inkább feneketlennek? (Na, ki után szabadon?) Mert ugyebár ha valamit kifejezetten gyerekeknek reklámozunk, akkor nyilván hangsúlyozni kell, hogy mi benne a kifejezetten a gyereknek való. Például játék. Játék traktor, játék vonat, hajas baba. És azért való gyereknek, mert nem igazi, de nagyon hasonlít rá. De sokkal kisebb. És mivel a gyerek kisebb, mint a felnőtt, a neki való dolgoknak is kisebbeknek kell lenniük.

***************


***************
Eddig tiszta sor. Tehát ha ezt jól megtanulta a kreatív tanuló, mármint azt, hogy az egyik alapvető különbség a felnőtteknek való dolgok, és a gyerekeknek valók között, hogy a gyerekeknek valók általában kisebbek, akkor máris lehet e tulajdonság hangsúlyozásával bizalmat építeni, tekintett nélkül a termék miféleségére. Egyszerű ökölszabályokat kell a kreatív hallgatóknak megtanítani, hisz ők maguk is általában igen egyszerű gondolkodású emberek. Én persze nem ismerek sokat közülük, úgy is mondhatnám, nekem vannak kreatív barátaim is, én csak egyszerűen a reklámjaikból indulok ki.

Itt például csokoládéról van szó. Csokoládéról, és nem mondjuk T34-es tankról. Kreatívunk tehát megkapta a feladatot, hogy reklámozná már ezt a bizonyos csokifajtát. Gondolkodott, gondolkodott, de nem jutott semmi az eszébe. Amint így gondolkodott nagy kétségbeesésben, pillantása hirtelen az asztalán heverő hatalmas tábla tejcsokira esett. Épp készült azt teljes mértékben elfogyasztani. De ahogy a pillantása rávetült erre az általa oly kívánatosnak tartott objektumra, óhatatlanul látóterébe került a reklámozandó csokoládé egy példánya is, amely azért volt ott, mert történetesen erről kellett terméknépszerűsítő filmecskét írnia. És ekkor azonnal feltűnt neki valami. Nevezetesen, hogy az ő csokija mennyivel nagyobb a reklámozandónál. Majd közvetlenül e pillanatot követően eszébe villant a jól megtanult alapszabály, miszerint arra lehet sokszor építeni a gyerekeknek szóló reklámban, hogy a nekik való dolgok sokkal kisebbek, mint a felnőtteknek valók. És valóban. Ha objektíven átgondoljuk a dolgot, tényleg mi a fenét kezdhetne egy gyerek egy nagy tábla csokival? Hisz el se bírná! Vagy ha mégis eljutna odáig, hogy beleharap, hát kitörne a foga minden bizonnyal. És ha még tovább jutna, mondjuk valamilyen elképzelhetetlen módon megenné az egészet, hát biztos belepusztulna, ha nem érkezne gyors orvosi segítség. Ezzel szemben itt van ez a jó kis apró csoki, puha belsővel, éppen a gyerekeknek tervezték. Na, erre kell rájátszani – gondolta magában igen elégedetten a kreatív. És megszületett a nagy mű.

A felnőttek világa sokszor nehéznek és óriásinak tűnik – mondja egy helyes kisfiú, miközben egy hatalmas kutyát próbál kimozdítani a helyéről, sikertelenül. Buta szülei nem vettek neki kicsi kutyát. Na meg látunk székeket, amelyekről nem ér le a gyerekek lába. Tehát bemutattuk, mennyire szenvednek a gyerekek attól, hogy minden olyan nagy. És erre felel egy nagyszerű újdonsággal ez a termék, miszerint – tessék elképzelni – méretében, és összetételében is igazodik a gyermekek világához. Végre egy csoki, amit a gyermekek ici-pici kezével is meg lehet fogni, és ami belefér a gyermekek ici-pici szájába. És az összetétel, az se semmi. Gondolom ebbe kivételesen nem raktak chilit, mint általában szoktak minden csokiba. Micsoda nagyszerű újítás! Egy csoki, kifejezetten gyerekeknek! Tényleg hiánypótló, hiszen van már gépfegyver gyerekeknek, atombomba gyerekeknek, de hogy ne legyek ennyire elrugaszkodott, van már pacalpörkölt gyerekeknek, és pornófilm gyerekeknek. Csak épp csoki nem nagyon volt eddig. De ennek már vége.

Szóval így kell ezt csinálni. Kiemelni azt a tulajdonságát a terméknek, ami jól megkülönbözteti a többitől, ami egyedi, újszerű, és aminek hangsúlyozásával a leginkább lehet vásárlói bizalmat építeni. Még szerencse, hogy az adott termék egy igen jól bevezetett, közismert dolog, így nyugodtan meg lehetett engedni mindenféle kezdő kreatívnak, hogy butáskodjon egy kicsit. Én például nem írhatnék valamit ugyanerre a csokira, tessék mondani?
*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}