0.0 of 5 (0 Votes)

EXODERIL reklám

*************************

exoderil logo – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Mint már sokszor láttuk, van az a reklámkategória, amikor szép nőkkel gusztustalan dolgokat, pontosabban azok ellenszerét reklámozzuk. Pontosabban ti reklámozzátok. S bár elméletben tudjuk, a szép nők is pisilnek, kakilnak, gombásodnak itt-ott, mégis egyfajta abúzust érzünk, pontosabban érzek (én állítás!) ilyenkor. Azóta is kutatom, vajon mi viszi rá a (szép)lélek kedves reklámalkotókat az ilyesféle agresszió megvalósítására. Valami gyerekkori trauma lehet.

***************

***************

Nem megy a jónőnek a valamilyen mozgásos nyomulás (fitnesz, aerobic, tánc?), mert állandóan szétcsúznak a lábai, és azért csúsznak szét, mert zokni van rajtuk, és nem olyan zokni – mert van olyan – amin olyan kis csúszásgátló foltocskák vannak a talpán. Azért nem olyan van rajta, hogy szétcsúszhassanak a lábai ezzel is jelezve, lábgombája van, különben senkinek sem tűnne fel, hogy valami probléma akadt, ha olyan csúszásgátló zokni lenne rajta, mert mondjuk fázik a lába. Azt hiszem ez érthető, ne kekeckedjünk már ott, ahol nem muszáj, vagy nem ez a lényeg. De szétcsúszik a lába, ami fel is tűnik a szintén jónő edzőcsajnak (a háttérben is két jónő nyomul) és oda is megy hozzá, és mondja neki, zokni nélkül jobb lenne. Erre a gombás jónő bevallja, újra érzi a lábgomba tüneteit, vagyis ezek szerint már egy ideje küzd ezzel a problémával. Az edző jónő pedig nyilván a bizalmas barátja, hogy ilyesmit is meg tud beszélni vele. Erre azt mondja neki a jónő edzőcsaj, illetve diszkréten azt súgja a fülébe, hogy próbáld ki végre ezt a terméket. Mióta győzködheti vajon a helyes termék kipróbálására a barátnőjét? És vajon miért nem volt hajlandó eddig kipróbálni? Erre én is kíváncsi lennék, hátha van a terméknek valami olyasféle kellemetlen tulajdonsága, amivel meg kell alkudni, amit el kell fogadni cserébe a fantasztikus gombaölő hatásért. Hátha volna más termék is, amely megteszi ezt kellemetlen mellékhatás nélkül is. Megnézném tehát előbb a többieket, elnézést.

Biztos ezt a hatást szerették volna kiváltani a kedves reklámalkotók? Vagy ennyire rossz a fordítás? Nem, nem keresem meg az eredetit, nem vagyok oknyomozó újságíró, sem oknyomozó, sem újságíró. De lusta az inkább vagyok. Különben is a profik engedték ebben a formában ezt az alkotást a magyar fogyasztói társadalom elé, tehát tök mindegy, milyen az eredeti szöveg.

Láthatjuk aztán a termék használatának eredményét is, mert lám, a már gombamentes jónő, meg tudja valósítani azt a stabil tartást, és mindketten nagyon örülnek. Az más lapra tartozik, hogy ezt a stabil tartást, amelyben semmiféle oldalirányú erő nem hat arra az egy lábára amin áll, nyugodtan gombás zokniban is meg tudta volna csinálni, de lássuk be, ez egy sokkal impozánsabb, a győzelmet sokkal hatásosabban kifejező testtartás, mint holmi nem szétcsúszó lábakkal bemutatott terpesz. De kicsire nem adunk, értjük a mondandód, a jónő immáron felszabadultan, boldogan fitneszezik, vagy mi, gombák által most már nem zaklatottan.

Egyébként azt is megtudjuk, miszerint a jónő lába nem csak hogy gombás, de még büdös is, hisz a termékismertető elárulja, ez a termék a büdösséget (rossz szag) okozó baktériumokat is elpusztítja. Tényleg elnézést kérek, de nem lehetett volna egy öreg hajléktalan bácsit bekenni a termékkel, hogy aztán egy fiatal jóképű vezérigazgatóvá váljon? Ja, hogy a realitás talaja. Meg hogy a célcsoport. Meg szerepelt már gombás férfi is a termék reklámozása során, ne marháskodjak már itt. És vegyem észre, eléggé szexista a hozzáállásom, és hímsoviniszta is, hisz igencsak egyféle szempontból szemlélem ezt a (vagy mindegyiket?) reklámot, a nő, mint a férfi (általánosabban a szexuális) vágyak tárgya, és csakis ebből kiindulva vonom le a következtetéseimet. Nem mondom, van benne igazság, egy állat vagyok, és tényleg csak a realista művészfilmekben tudom könnyedén tolerálni a szép és csúnya úgymond egy lapon való emlegetését. Jó, azért ennél árnyaltabb a kép, de gondolj bele, ennél te húslevest egy gyárból most kikerült, eredeti céljára sosem használt steril biliből? Bár azt hiszem, van ilyen étterem valahol a világban. Teljesen összezavartatok, megyek aludni…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10