MediFleur reklám
*************************
MediFleur lábkrém cukorbetegeknek – 10s +++ Értékelés: 3,8/10
Na jó, igaz ami igaz, nem kell mindig kellemes érzetet keltenie egy reklámnak. Találkoztunk is már ilyesmivel. Most nem emlékszem pontosan melyik volt az, de biztosan volt már efféle rémisztgetős. Jól megijesztjük a kedves potenciális fogyasztót, és akkor majd ijedtében megveszi a termékünket. Akkor hatásos igazán, ha a néző már benne van a bajban. Vagy nagyon nagy a valószínűsége, hogy benne lehet. Mindenképpen szűkebb célcsoport, de még így is épp elég lehet.
***************
***************
Ha a cukorbetegségre hirtelen végleges gyógymódot találnának, jó sok ember veszítené el a munkáját. Nyilván már ki is találták, de a gonosz, profitéhes vonatkozó gyógyszer és eszközgyártók, no meg a kifejezetten erre szakosodott orvosok, orvosi centrumok megakadályozzák a nyilvánosságra kerülését. Például ez a reklámcég is elesett volna ettől a megrendeléstől, és nem alkothatta volna meg horrorisztikus ijesztgetős reklámját sok pénzért. Ezt hívják összeesküvés elméletnek.
Figyelmeztetés! Gyengébb idegzetűek csak hunyorítva nézzék a reklámot, és eszükbe se jusson megállítani! Vagy előtte edzenek egy keveset, mondjuk nézegessenek egy igazságügyi orvosi tankönyvet, illetve mit is beszélek, egyszerűen írjanak be a keresőbe néhány keresetlen szót, a net majd megkeresi. Tehát itt mindenféle rohadó lábakat lehet látni felvillantva. Ja, hogy ez a szöveg már alatta van? Túl vagy rajta? Bocsesz, direkt volt…
A célcsoport meghatározás rögtön az elején megtörténik egy kérdés formájában. Ön cukorbeteg? Ha nem vagy az, ne nézd tovább, igaz, mire ezt eldöntöd, már le is pergett a tíz másodperc. Végignézted tehát. Ha cukorbeteg vagy, és még nem ilyen a lábad, na akkor vagy te egy célcsoport. Ha cukorbeteg vagy, és már ilyen a lábad, például hiányzik már néhány ujjad, akkor úgyis mindegy, halottnak a szenteltvíz. Ha nem vagy cukorbeteg, és ilyen a lábad, akkor leprás vagy, fordulj inkább a kezelőorvosodhoz és a gyógyszerészedhez. Ha nem vagy cukorbeteg, és nem ilyen a lábad, akkor meg milyen? Csak azt ne hidd, hogy egészséges vagy. Lesz neked is itt valahol egy reklám. Ha cukorbeteg vagy, és még nem ilyen a lábad, na akkor sürgősen vedd meg ezt a krémet, mert ha nem, akkor ilyen lesz, ráadásul továbbra is cukorbeteg maradsz. Hacsak meg nem könyörülnek rajtad az összeesküvők… vajon az ősszesküvőt templomban tartják?... elnézést…
Rendben, ijesztgessünk, ha már ez az igazság, ne kendőzzük el, végül is a hatás az hatás, bárhogy is váltsuk ki. A mai képi világunkban pedig igazán még nem is számít olyan extrémnek. Ugye? Mondjuk én nem vagyok a híve az ennyire drasztikus negatív hatásvadászatnak reklámilag, egyrészt mert a sokkoló látvány vésődik be inkább, mintsem a termék neve, másrészt aki bajban van, annak kevesebb is elég, aki meg nem, abból feleslegesen váltunk ki enyhe undort, és most jól figyelj, nem a konkrét reklám, hanem az egész reklámblokk iránt. Szerintem. Nem is tudom, van-e olyan kikötési lehetőség a reklámoztatók számára, hogy megszabhassák, milyen környezetben kerülhet csak sor az ő spotjuk sugárzására. Gondolom, kicsit rombolhatja a hamburgeres reklám étvágygerjesztő hatását, ha bekerül egy vaginagomba kenőcs és egy rohadó láb közé. De lehet, te másképp vagy vele.
Lehetne persze durvább is. „Ön kivégzésre vár?” – és itt felvillanna néhány vonatkozó variációt mutató kép – „Ne hagyja, hogy rossz előérzet, depresszió, lehangoltság gyötörje! Előzze meg! Terminál tabletta!” Ez most vicces volt, mi?
Na de, kérded te, akkor mégis szerintem hogyan kéne reklámozni egy olyan tablettát, ami ilyen? Vagyis kifejezetten cukorbetegeknek szól, és ilyen bajok megelőzésére volna való. Nos, szerintem sehogyan… illetve belátom, ez nem jó megoldás, akkor talán mondjuk zombi filmek közben, és az összes többi gusztustalanságot is. Úgy egy csokorban. Vagy talán egy csokorban akár egyéb filmek közben is lehetne.Olyan gyerekek már lefeküdtek időben. Tényleg, és akkor lehetne a reklámokra is 18-as karikát tenni. Esetleg 16-osat is. Most miért? Gondolj bele! Micsoda újabb szabadságot adna ez a kreatívoknak! Jöhetnének a szexuális segédeszköz reklámfilmek, illetve akár egy túrórudit is lehetne kemény pornóval reklámozni. Ez jutott nekem most eszembe. Egy picit most hagyjál békén…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10
A látvány (Scene) – 2/10
A technika (Technology) – 4/10