5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

MOL - Osram reklám

*************************

MOL Osram Led fények – nyugdíjbiztosítás – 30s +++ Értékelés: 5,0/10

Mondhatjuk talán, hogy a reklámfilm készítés egyfajta mikró művészet. Mikrómágia. Feltűrt ingujjal művelik az asztalon az orrod előtt, mégsem veszed észre, mi a trükk. Úgy értem te nem veszed észre. Én persze igen. Nem mintha én meg tudnám csinálni, de a kritikus nem csinálja, csak fikázza a műalkotásokat. Én nem tudnék harminc másodpercbe belesűríteni egész történeteket elejétől a végéig, vagy akár egész élettörténeteket, mi több, több kisebb, azaz még annál is kisebb történetet meg pláne nem. Nem így ezek a nagyszerű művészek, amint ezt alábbi példánk is igazolja.

***************

***************

Röviden arról van szó, hogy ha itt tankolsz, akkor nagy kedvezménnyel vehetsz ilyen led fényeket. Szóval magyarán villanykörtéket, amelyek olyan furcsán világítanak, és nem lehet bennük látni az izzószálat, hogy szakadt-e, vagy sem. Állítólag nincs is bennük ilyesmi. Hogy hová lett ez a világ amióta fiatal voltam!

Itt egyszerre két brand-et is reklámoznunk kell. Sőt a végén beóvakodik egy harmadik is. Mi ilyenkor a teendő? Nem tudom, nyilván függ attól is, ki a megrendelő. Persze lehet, közös üzlet. Nyilván az. Csábító termékedet nálunk olcsóbban megkaphatod, ha veszel az enyémből is. A feladat tehát egyszerű, csábítóvá kell tenni azt a terméket, amelyet olcsóbban megkap az, aki ott vásárol másik terméket, ahol ezt az előbbi terméket olcsóbban megkaphatod, ami csábító, de mivel úgyis mindig veszel valahol másik terméket, miért ne vennél épp ott, ahol a csábító terméket olcsóbban adják, még akkor is, ha a másik terméket meg esetleg picit drágábban, mint máshol, ahol viszont nem adnak csábító terméket ilyen olcsón, vagy egyáltalán sehogy sem. Most ezt az egészet aláhúzta nekem a helyesírás ellenőrző zölddel, és azt mondja, túl hosszú mondat, vizsgálja felül. Hát nem vizsgálom. Bekaphatja. Szerintem te érted így is. Én mondjuk nem…

Innentől kezdve már ismerős a terep, tegyük csábítóvá a kérdéses terméket. A mikroműfaj itt a több történet egy filmben formát ölti.

Első történet, a kisfiú éjszakai rakétalámpája. Egy kisfiú éjszaka egyszer csak felébredt mély álmából, mert pisilnie kellett neki. Nagy bajban lett volna a kisfiú, ha éjszakai lámpája hagyományos izzót tartalmazott volna, mert az megégette volna a kezét, ha kézbe akarta volna venni. De nem is akarhatta volna, hisz az be lett volna csavarozva egy asztali lámpába, amelynek a zsinórja minden bizonnyal nem ért volna el a fürdőszobáig, így a kisfiúnak mobil lámpa nélkül kellett volna elmennie a fürdőszobáig. De így most nem kell. Ez csábító.

Második történet, a nagypapa és az állólámpa esete. Öreg nagypapa elalszik olvasás közben a fotelben a led fényű lámpa tövében. Nagymama látja ezt, és sok szeretettel óvatosan kiveszi a kezéből a könyvet, és lekapcsolja a led fényű lámpát. Ha a lámpa hagyományos izzóval rendelkezett volna, akkor… akkor… ja, tudom, várjál… akkor sokkal többet fogyasztott volna feleslegesen, amíg a nagypapa már csak aludt, és nem olvasott.

Harmadik történet, az inflagranti. Anyuka felkapcsolja a fantasztikusan formatervezett led fényű csillárt, és így fényt derít fiára, aki éppen a barátnőjével volt inflagranti. Vagy fordítva. Úgy értem a lányára. De anyuka megértő, és egy kis hüledező bámulás után nem csinál balhét, veszi a lapot, és lekapcsolja a csodálatosan formatervezett led fényű csillárt. Ha a csillár hagyományos izzókat tartalmazott volna, akkor… akkor… ezt most mondd meg te.

Negyedik történet, az utolsó kis faluba is eljutott a villamosítás. Legalábbis ez jutott eszembe a képek láttán, valami hasonló jelenetre emlékszem ütött kopott fekete-fehér híradófelvételen. De itt persze nem erről van szó, hanem hogy lám, megint kiégett a hagyományos izzó, na majd most jól kicseréljük led-re. Ha a fény hagyományos izzó maradt volna, az én mesém is tovább tartott volna.

Na. Valahogy így kell ezt. Különben sem kellett volna ezt ilyen direktbe értelmezni. Egyszerűen csak nézd meg, mennyivel szebben világítanak ezek az újfajta izzók. Körték. Lámpák. Fények. Barátom felesége azt mondja, neki csak a hagyományos fény nem bántja a szemét. Ragaszkodik hozzá. Konzervatív. Nem célcsoport. Meg gazdag biztosan. Nem érdekli a fogyasztás. Vagy szegény, és érdekli a led lámpa ára. De ez nem lényeg. Mi csak koncentráljunk a négy szép történetre. Sokszor nézhető, nem lehet megunni. Sőt! 16 Energizer tartós elemet is vehet 1499 forintért…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10