T-Home reklám
*************************
T-Home NetMánia internet csomag – 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Az előbb elemeztem ugyane szolgáltató ugyane termékének reklámját itt, de most láttam ezt, és teljesen nem értem. Kérdenéd te, és? Semmi, csak nem akarok nagyon gyengeelméjűnek tűnni előtted. Bár egy mozzanatát felismertem az előző reklámból, de a többit nem tudom hová tenni. Talán ha segítenél…
***************
***************
Először egy fiatal nő fekszik a fürdőkádban, fején fülhallgató. Behunyja a szemét, szól a kellemes zene. Snitt. Ez az általam ismert rész, a hidalós, mondjuk ott se nagyon jött át nekem, de már ismerős. Lásd ott. Majd egy jóember, egy női cipővel a kezében értetlenkedő arckifejezéssel hátrafordul. Máshol egy ikerpár kissrác valamit nézve az ölükben egyszerre oldalra dől. Vissza a kádas nőhöz, aki lassan kezd elmerülni fejhallgatójával együtt a vízben. Nem kettőhúsz, de a fejhallgató tönkremehet. Gyorsan váltunk, egy csaj a párna csücskét szorongatva izgul valamin nagyon, ami előtte lent van. Megint vált, másik leány elmélyülten néz ugyancsak mag elé lefelé, közben valami vállat simogat. Szerencsére jő a nagytotál, és látjuk, hogy ezek hárman vannak, középen egy srác, mindhárman maguk előtt lent néznek valamit nagy odafigyeléssel. És hirtelen nagyon megörülnek. És így tesz a kádas nő is, mintha felébredne, felül a vízből, és szájtátva bámul a kádja szélén álló laptopra. A hidalós pár egymásra néz mosolyogva, a cipős férfi pedig kicsit fáradt arckifejezéssel szintén egy képernyőt bámul a gardróbszekrény polcának támaszkodva. A ferdülő ikerpár egy egy tablettel a kézben hajladozik ide-oda. És jön a termékismertetés, miszerint a netezés teljes élményéért új előfizetőként válassz otthoni internetcsomagot stb., stb. Közben megint végigszaladunk majdnem a teljes szereplőgárdán, akik mindenféle eszközön teljes gőzzel interneteznek.
Sejtem, hogy itt valamennyi jelent korábbi reklámokból kiragadott kockák voltak, amelyekben talán valamivel érthetőbb lehetett az adott személyek adott tevékenysége. Talán. Én ezekből egyet láttam ezek szerint, de annak sem örültem igazán. De ha valaki még azt az egyet sem látta, na annak magyarázd el ezt a zagyvaságot. A nő majdnem belealszik a kádba, amikor hirtelen valami olyat hall, amitől felriad és hevesen elkezd internetezni? És a krapek a cipővel? Fetisiszta? És mi a fenét bámul aztán a lépernyőn? És az a két csaj a sráccal? Minek örültek meg hirtelen? És egyáltalán kik ők egymásnak? A kissrácok biztosan valami játékot játszottak, és az interneten voltak ők egy csapat. Lehet, ezt kitaláltam? A hidalókat hagyjuk, velük már korábban elbántam.
Mi lehet itt a koncepció? Gondolom, arra épül, hogy az emberek túlnyomó többsége szenvedélyes reklámfogyasztó, ki nem hagyna egyet sem, tehát amikor egy ilyen kampány összefoglaló mű készül, mindenkit elkap a felismerés élménye, jóleső érzéssel idéződik fel bennük a már korábban látott nagyszerű művek felejthetetlen hangulata. Tehát ez amolyan felidéző, még egyszer átéltető, a bevésés mélységét fokozó etűd. Már ha helyes a feltételezésem, hogy ezek mind korábbi reklámokból való idézetek. Úgy gondolhatják, nagyon kevés lehet az olyan félművelt egyén, mint én, aki csak néz, mint Marci hevesen… ez nem jó, mint Jani a moziban, vagy valami ilyesmi, és fogalma sincs, mi történik. Nyilván én vagyok a nem számottevő, célcsoporton kívüli réteg. A többiek, a nép, a falka, a tömeg, a nem kívül álló kiközösített szerencsétlenek ami én vagyok, azok félreklámokból is megértik egymást. És melegség tölti el szépre emlékező szívüket. Nagyon mennek aztán ilyet venni.
És most mit tegyek én? Úgy érzem egyre távolabb kerülök a közösségemtől, egyre inkább elmagányosodom, elidegenedek, egyre kevésbé értem kortársaim beszédét, gondolatait, kiüresedik szociális kapcsolatrendszerem, átesek a szociális háló lukain, egyszóval ellehetetlenülök. Ezt éreztem át katarzisszerűen az önök reklámját nézve, és ez nem volt egy kellemes élmény. Azt hiszem épp ezért nem is fogok ilyen terméket vásárolni. Majd jól megveszem a konkurenciától a hasonlót. Majd meg tetszenek bánni, hogy így el tetszettek bánni velem. Hogy ilyen jó eredményre nem is számítottak? Már hogy ilyen megrendítő hatást is képes kiváltani egy potenciális fogyasztóból ezen alkotásuk?
Nem is váltott ki. Csak vicceltem... ja, ezt is tudták? Le a kalappal...
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}