T-Home reklám
*************************
T-Home NetMánia internet csomag – 40s +++ Értékelés: 4,4/10
Jó, persze, tudom. Nem könnyű. Végül is hogy a fenébe tegyük vonzóvá pont az egyik távközlési szolgáltató pont az egyik csomagját egy másik távközlési szolgáltató valamely egyéb csomagjával szemben? Egyáltalán hogyan igazítsuk el a kedves rétegnézőt a számtalan csomag között, amelyeket a számos szolgáltató szolgáltat? Meg hát (így ugye nem kezdünk mondatot) mindenféle mobiltelefont mindenféle helyen lehet kapni, persze nem olyan olcsón, mintha egy életre rabszolgának szegődsz egy szolgáltatóhoz.
***************
***************
Feeling. Már többször elemeztük a módszert különféle anyagok kapcsán, úgyhogy talán már értesz is annyira hozzá, mint én. Na azért annyira nem. Tehát mit van mit tenni, valami kellemességet kell sugározni, és aztán reménykedni, hátha összekapcsolódik a célcsoport agyában a kellemesség a termékkel. Illetve, hogy az én kellemességem kellemességebb a konkurencia kellemességénél. Ezt itt a kellemességek versenye. Kinek a reklámjában érzem jobban magam. Persze biztos vagyok benne, ezen komoly marketing műhelyekben alaposan kielemzik a potenciális vásárlók mindenféle pszichológiáját a vásárlói döntésekkel kapcsolatban (vö. insight), de élek a gyanúperrel, egyszerűen nincs jobb ötletük, mint ez. Ön vajon valóban aszerint dönt, hogy melyik szolgáltató reklámja volt jópofább? Nem inkább barátok, ismerősök élményei, esetleg termékismertetők sziszifuszi összehasonlítási munkája alapján?
Hát nem. Rózsi néni falun igenis a reklám alapján… vagyis fogalmam sincs. Lehet, Rózsi néni Juli néni alapján dönt, mert hogy Juli néni szerint Gizike nagyon aranyos a körzeti ügyfélszolgálatnál.
Itt egy srác néz valamit félrehajtott fejjel. Kellemes zene szól. Mit néz, nem tudom, de a következő képen együtt hidal egy csajjal. A csajával. A feleségével. A… mindegy. Ja meg a laptopjukkal. Pontosabban ottan benne van egy lány a képen, aki szintén hidal. Együtt hidalnak. Együtt veled. Tudod, ez a szolgáltató szlogenje. Aztán egy másik fiatal pár fiatal nőtagja kiviharzik az előszobába, mondaná meg a párja, melyik csizmát vegye fel? Párja mutatja okostelefonban, abban is az internetben az időjárást. Az eldönti. Sapkát teszend párja fejére fiatalember, kötöttet, bájosat, mosolygósat, derűset, fiatalosat, fílingeset. Derűsen fílingezünk erre mi is. A következő jelenetben három nő, meg egy macska rúzsozza egymást az ágyon vidáman, a mintát persze szintén egy laptopról, vagyis az internetről nézik, egészen addig, míg a macska rá nem lép a klaviatúrára, eltüntetve így a képet. Mert maguktól nem tudták, hogy kell rúzsozni. De nem baj, poén ez, derültség, vidámság, feeling. Utánuk, na ez nagyon bájos, meleg hangulatú, megejtő, mindig bejövő kép, papa, mama, gyerek, mind fiatalok, együtt készítik a sütnivalót. Kacagásos, életörömös, boldogságos, nagyon fílingeses. Ja és persze itt egy tabletről nézik az internetről a receptet. Gyermek pajkosan egy kis lisztcsíkot eszközöl a tabletre, nem baj, nem árt, papa viccesen le is fújja onnan.
„Neked hogyan teljes a netezés élménye?” Ezt kérdi tőled a mesélő bácsi. Vagyis itt arra láthattunk példákat, hogyan teljes a netezés élménye másoknak. Hidalással, rúzsozással, lisztezéssel. És neked? Ha megírod a te sztoridat, valamit kisorsolok a legjobbak között. Nem tabletet, arra nekem nincs pénzem. Valami olcsót. Ne nyerészkedjé má! Ja, és pornográftorok kíméljenek. Itt például egy ilyen táblagépet választhatsz akár nulla forint kezdőrészlettel (mondjuk akkor a többiek miért nem ilyet néztek?) és netezhetsz szabadon ezzel az új NetMánia előfizetéssel. Szabadon. Nulla forint kezdőrészlettel. A folytatórészlet persze nem nulla forint, és vajon mi az, hogy szabadon? Itt nincs cenzúra? Nyilván valami korlátlanság van a dologban, úgy értik. Nem, nem nézem meg. De mindig szokott lenni valami korlátosság a korlátlanságban. Legalábbis nekem eddig mindig volt. Ja, az adatforgalom manapság már valóban korlátlan, csak a sebesség nem. Na de ez ugyanígy van minden szolgáltatónál. Nem? És különben is, itt a reklám maga vizsgálatunk tárgya.
Ha most te azt mondod, hogy ez egy jó reklám, mert jó a zenéje, és hangulatosak a képei (és nem unalmas képi közhelyek, mint szerintem) akkor hagyjál békén, mert ezek szerint semmit nem tanultál a kurzusaimon. Szerinted itt jól bevéste termékét az agyadba a reklámozó, és jól megkülönböztette magát a konkurenciától? Persze lehet, én vagyok ósdi, olyan cipőt a cipőboltból reklámagyú. Hej, azok a régi, retró fílingek!
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 610
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}