0.0 of 5 (0 Votes)

Borsodi sör reklám

*************************

Borsodi sör – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Na nézzük az újabb humort. A sörhumort. A sörhumor koncepciót. Sört inni először is férfias, továbbá vicces. Nem vicces, hanem jó hangulatú dolog. A söriváshoz hozzátartozik egyféle jókedvűség, egyféle idétlen viccelődés, mert mi most sört iszunk, és ezért jól érezzük magunkat. Persze csak társaságban. Otthon szoktunk szomorúan is sört inni. Szerintem ennek is lenne célcsoportja. Bár lehet, kisebb. Ja, meg már nőt is láttam sört inni. De ugye azért ez nem nekik való…

***************

***************

Azért nem, és azért nem kell velük foglalkozni, mert akkor kiemelkednénk a sztereotípiatengerből, és mint tudjuk, a sztereotípia azért sztereotípia, mert nagyon jellemző a többségre. A többségi viselkedésmintára. És a többségben több pénz is van, mint a kisebbségben. Nem tudom, elég logikus az okfejtésem?

Itt például bemutatásra kerül A FÉRFI. Aki nagyon férfi, vagyis macsósan néz ki, de nem ijesztő, mert mindenféle mufurc esendőségei vannak. És ugyebár ezzel a kettős hatással egyszerűen elbűvöli a nőket. Szexuális felszólító erő (ejtsd: szexepil) révén, illetve anyai érzések kiváltásával. Macikám, butuskám, kicsim, stb. Szóval eddig megvagyunk, íme, a szerethető férfi.

A szerethető férfi az ügyetlen. Esendő. Voltaképp nem férfi, de nagyon igyekszik annak látszani. A humor abból fakad, hogy a belsőmonologizáló férfi pozitív állításainak pontosan ellentmond a képen látható realitás. Festi a kerítést és azt mondja, mindig azt csinálhatom, amihez kedvem van. Pedig nincs is kedve. Gondolom. De viszont egy egész női hódolótábor követi mozdulatait. És hogy mindig vár rá valami fontos feladat. Mint például egy befőttes üveg kinyitása. De ugye az nem is fontos feladat, és ráadásul nem is tudja kinyitni. És persze majd összeroskad a díványcipelésnél, aminthogy az általa összeeszkábált polc meg is teszi ezt. Mert hogy ő mindig készíthet valami hasznosat, vagy kevésbé hasznosat. Hát nem imádnivaló? Mi nők egyszerűen fegyvertelenek vagyunk az ilyen férfiakkal szemben.

„Mindennap örülök, hogy férfinak születtem.” Ezt mondja belsőmonológilag a jóember. A sörkertben. És főleg ilyenkor, vagyis sörözés közben örül ennek. Mert ha például pisilés közben örülne, vagyishogy nem kell feltétlenül ráülnie valamire ilyesféle tevékenysége során, azt még érteném. Mert ugyebár a nőknek nincs ilyen praktikus slagszerűségük. De miért is kell ahhoz férfinak születni, hogy képes legyen sört inni? Persze nyilván nem ahhoz kell, hanem hogy képes legyen ilyen sörtársaságba gyűlni, és ott jól érezni magát. Erre a nők teljesen képtelenek. Erre születni kell. Persze közel lehet őket ilyenkor is engedni, például akár ki is mérhetik a sört, akár ki is szolgálhatnak minket, férfiakat ezzel a kifejezetten férfias itallal… most mit kekeckedsz! Már megbeszéltük, hogy sztereotípia, sztereotípia, sztereotípia! Ugyanis a nők, akik ezt a reklámot nézik egyáltalán nem így fogják fel általában. Tudják ezek a nők, hogy persze, persze ez itten túlzás, vicces felütés, a valóság teljesen más, szóval a helyére tudják tenni. Tudnak rajta kacagni. Kacagnak, kacagnak, csak amikor már az ezeregyedik olyan reklámot látják, amelyik azzal viccelődik, hogy a nőknek voltaképp hol a helyük, akkor picit csökkenhet a kacagási amplitúdójuk. (Ezt nagyon szellemesen fogalmaztam meg. Olyan férfias műszaki humorral. Egy nő ilyet nemigen tudna.)

„Mi tudjuk mi az, aminek egy férfi mindennap igazán örül!” Mondja egy másik hang. Mivel férfihang, vélhetőleg nem a képen éppen látható, sört csapoló dögös csaj belsőmonológja, hanem nyilván a sörgyár hangja. Tehát ők tudják mi az, aminek egy férfi, egy FÉRFI mindennap igazán örül. Ezért a korsós borsodit egész nyáron akciósan adják. Hadd örüljön a FÉRFI mindennap egész nyáron. A nő meg örüljön a FÉRFI-nak. Nek. Örüljön, hogy jókedvében találja. Egész nyáron. Mert ha nincs jókedvében, bizony könnyen eljárhat a keze. De szerencsére ezen jóságos gyárnak köszönhetően, nyáron kicsit alábbhagy a családon belüli erőszak.

Akciósan.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10