1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Cofidis reklám

*************************

Cofidis védőháló – 35s +++ Értékelés: 4,2/10

Ezek olyan kis kamaradarabok. Apró színdarabok. Picinyke remekművek. Ma már úgysincsenek színházi közvetítések, meg tévéjátékok, hát tessék, itt van nekünk a kedves reklámfilmipar, kielégíti ebbéli szükségletünket is. És milyen jól teszi. És milyen JÓL teszi. Ezt nevezik hiánypótló tevékenységnek. Rohanó világunkban amúgy sem érünk rá hosszan elidőzni bárminemű kultúra felett, így hát nagy kincs, ha valahogy néhány másodperc alatt is megkaphatjuk azt.

***************

***************

Én még a rádiós színházi közvetítésekre is emlékszem. Igen, a helyszínről közvetítő szpíker halk, finom hangjára, ahogy azt monja:

Szétnyílik a függöny. (Jó, tudom, itt nincs olyan, de virtualice legyen már. Ezeket a zárójeleket nem mondta a szpíker egyébként.) Egy irodát látunk átlagos berendezéssel. Asztalok, székek, számítógépek. A háttérben a falon nagy cégreklám, mégpedig az itt reklámozott pénzügyi vállalkozásé. Ezek szerint ez az ő irodájuk. Zsolt, Laci és Irma ülnek az asztalaiknál, dolgoznak. (Most miért, mondjuk, hogy így hívják őket.) Gábor jelenik meg jobbról a színen.

GÁBOR Híres lettél öreg. Leül, a kezében lévő újságból felolvas. Az IMF-hez fordult pénzügyi védőhálóért egy magyar állampolgár.

LACI Ő a megszólított. Kicsit zavartan, ingerülten válaszol. Remek színészi alakítás kedves hallgatóink. Pókereztünk. És az volt a tét, hogy aki veszít, az IMF-hez fordul pénzügyi védőhálóért. Mi közben – remek rendezői bravúr – a háttérben vetítve láthatjuk, hogy Laci, valóban elment az IMF-hez, legalábbis valami előcsarnokban integet, ahol több helyen is ki van írva, hogy IMF. És azt is látjuk, hogy ottanság megnyomnak valami gombot, meg egy biztonságinak látszó ember telefonál, meg egy biztonságinak látszó kamera forog, vagyis – ha jól értem a rendezői nyelvezetet – kidobták onnan Lacit.

GÁBOR És bejutottál?

LACI Szerinted? Szerintünk nem, ugye kedves hallgatóm?

ZSOLT Szuper ötlet. Zsolt (Az ő nevét biztosan tudjuk.)elgondolkodva emeli állához a golyóstollát. Nyújtson a Cofidis is pénzügyi védőhálót!

IRMA Az irattartókhoz lép. Zsoltika! (Ezért tudjuk biztosan a Zsolt nevét.) Már nyújt!

Függöny.

Igen kedves hallgatóim, most sem kell magukra maradniuk e katartikus élmény feldolgozásával, mert a nyugodt hangú narrátor szépen elmagyarázza, mit kell tenniük, hova kell fordulniuk nyugtalan lelkük megnyugtatása véget. Bármikor hívható. És ingyenes.

Megmondom őszintén, engem a színészi alakítás nyűgözött le leginkább. Bele- és átélhetővé tették a kitűnő színészek a dráma feszültségét, szinte kézen fogva vezettek el minket a drámai tetőpontig, hogy ott aztán feloldódhassunk a katarzis örvényében. Csak jelentéktelen apróságok gondolkoztattak el, de ezek valószínűleg az én nem kellően befogadó képes, nem kellően nyitott, vagy kellően primitív percepcionalitásomat jellemzik leginkább. Például ha ennek a cégnek a reklámja van a falon, és ebből következően ők ezen cég munkatársai, akkor hogy a fenébe nem tudnak erről a nagyszerű termékről? Ha meg nem ezen cég irodáját látjuk, akkor minek van a falon, azt teljesen kitöltve ez a reklám? Persze tudom, mindez az én hiányosságom, tán mégsem értem teljesen a rendezői koncepciót. Ráadásul földhözragadtságomban még azon is megakadok – pedig tudom ez amolyan vicc – hogy a dráma főhőse tényleg kimegy az IMF-hez úgy direktbe, mint egy helyi bankba és akkor ott ő személyesen… ja bocs, persze, persze, szatíráról még nem hallottam, meg abszurdról, ja, ja, öreg kekec néni vagyok. Vagy bácsi?

Egyébként tudod mi volna egy igazi pénzügyi védőháló? Ha nem kéne visszafizetni semmit. Igaz, nem merültem el a részletekben, lehet, itt pont erről van szó. Nem lehet. Hisz akkor a színdarabban ez lenne a katarzis. Ahogy az írás is mondja, védőhálót adj, ne halat. De sebaj. Ugye már neked is a füledbe cseng az új szállóige (ma úgy mondjuk mém): Bolondabb ez annál is, mint aki az IMF-ig szaladt pénzügyi védőhálóért.

Mert a jó reklám olyan, mint a nép ajka. Akár ott is születhetne…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}