Telenor reklám
*************************
Telenor Smarttarifa 1 csomag ? 30s +++ Értékelés: 3,6/10
Na jó, beletörődtem. Ez a csomag sem nekem való. Vén vagyok én már ehhez. Azt sem tudom, mi az a facebook. Meg hogy internet. Meg hogy IP cím. Meg hogy router. Meg hogy name szerver. Meg hogy számítógép. Meg hogy boole algbra, meg nand kapu, meg utasítás lehívó ciklus, meg hogy... nem tudok én már semmit sem. Például azt sem, ki az a fiatalember, aki ebben a reklámban szerepel. Persze azt tudom, hogy kissé több pénzt kap ezért, mint amit - tudod mit - mint amit te kapsz. Hehehe...
***************
***************
Igen, lemondtam arról, hogy újból és újból felkapjam a vizet, hogy itten engem már célcsoportnak sem néznek (vö. Bástya elvtárs), pedig elég széles réteg vagyok én, mint potenciális vásárló. Igaz, arckönyvezni inkább nagyobb képernyők előtt szoktam, meg nem csak úgy ad hoc egy éppen adódó 5 percben, de azért használom rendesen, bár nem vagyok függő. Nekem miért nem tetszenek ilyen reklámot csinálni? Nem kell a pénzem? Vagy már le tetszettek mondani rólam? A célcsoportos vizsgálatok, meg a statisztikák, meg a pszichológusok, meg a nem tudom még kicsodák visszajelzéseiből az jött le, hogy nem érjük meg a befektetést? De mi még élünk kérem szépen! Hogy azért ennyire ne lovaljam bele magam? Pedig milyen szép feladat lenne egy kreatívnak megszólítani ugyanezen témában a hozzám hasonló korúakat. Vilma néni, meg Mari néni nem a kapu előtti kispadra ül ki, hanem posztolnak a facebook-on. Ott posztolnak egész délután, és jól kibeszélik az arra posztoló falubelieket. És rögtön észreveszik, ha idegen jár arra, és akkor már megy is a megosztás. És ha valaki erkölcstelenül viselkedik, azonnal a szájára, azaz a megosztására veszi a falu. És jól kiposztolják onnan…
Mondjuk azt még értem, hogy a – remélhetőleg még csak egyelőre – könnyű fajsúlyú fiatalember elszegődik ilyen celeb reklámarcnak, de hogy a nagy színész-rendezőnő is? Pedig ezt már sokszor megbeszéltük, hogy van az a pénz. Mégis, amikor új és új nem gondoltam volna arcok bukkannak fel, mindig meglepődöm. Meglepődöm, hogy már itt tartunk. Hogy már ez a pénz is kell. Bocs, nem politizálni, ez a blog nem erről szól. (Nem tudtad, hogy minden erről szól fiacskám?)
Tehát nézzük, hogyan is működik filmecskénk? Valami forgatás szünetében áll a fiatal celeb, kiáltás hallik, miszerint Bence öt perc! Ez persze tök elég ezzel az új kedvező csomaggal, hogy valami nagyon fontosat még intézzen emberünk a népszerű platformon. Közben mindenféle fényeffektek kígyóznak ide-oda a térben. Gondolom, ezt csak mi látjuk, ő nem. Nyilván ezzel is valamiféle nagyszerűség hangsúlyozása a szándék. És hogy miért ezt a platformot? Mert – amint azt halljuk is – itt mindig történik valami. Ellentétben a világ más aspektusaival. És ha mindig történik valami valahol, akkor a fiataloknak ott a helyük ugyebár. Ellentétben velünk, öregekkel. Mi ezt már nem szeretjük. Tetszik tudni mi ezt már nem tudjuk felfogni. Hogy hagyjam abba ezt a vénemberes rinyálást? Ne szóljál hozzám, jó?
Tehát barátok, képek, sztorik, meglepő fordulatok várnak. És velünk, mármint a kedves szolgáltatóval, egyikről sem maradsz le. A csomaggal. És most a tiéd lehet potomért. Mert látod, például ott van rajta a nagy színésznő is, és akkor rá lehet az ujjaddal klikkelni, és lehet neki okozni meglepit. Persze igazából még ez a szolgáltató sem tudja megcsinálni, hogy úgy a levegőben lebegjenek az ablakok, de ez itten most képileg van hivatva érzékeltetni a nagyszerűséget. És lám, a nagy színésznő látja, amit a szertelen fiatal abban a kis rövid ráérő idejében küld neki. Mert teheti. Látod, ez a szolgáltató ezt lehetővé teszi. És akkor jő a színésznő sok-sokezer forintos két másodperces nagyjelenete, és te, máris belátod, hogy igen, nincs más választásod, ezt meg kell venned. Rád is várnak meglepetések. Korlátlan extrák. Ezt is mondják még nekünk.
De tessék mondani, mi az, hogy folytatjuk? Ez ki van írva oda. A színésznő alá. Mit is folytatunk? Na ezért nem vagy te célcsoport. Hisz az előbb mondták. A további korlátlan extrákat folytatják. Mert rád is gondoltak, nem csak erre a fiatal titánra. Rád is. Személy szerint. Nagyon fontos a személyes megszólítás. Alapalkatrész. Belépő kérdés a kreatív iskolai vizsgán. Én nem mennék át. Én még a potenciális fogyasztó vizsgán sem mennék át. Mióta szeretnék leadni még 8 kilót…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10