DIGI reklám
*************************
DIGI Internet reklám ? 30s +++ Értékelés: 3,2/10
Rájöttem, hogy képes vagyok úgy is nézni a reklámokat, mint egy átlagnéző. Kicsit üveges szemekkel, félrebillent fejjel, lényegében másra gondolva, de semmiképp sem odakoncentrálva. És akkor hirtelen megéreztem, hogy mit jelent abszolút nem érteni egy reklámot. Felemelő érzés volt. Belehelyezkedni egy pillanatra abba az állapotba, amelyben egy igazi reklámbefogadó leledzik. Épp ez a reklám ment:
***************
***************
Végül is semmit nem hányhatunk az alkotók szemére, mert igenis, ha egyszer egy karaktert megszeretnek a nézők, ha egyszer újból és újból látni akarják, mert hogy úgy mondjam a szívükbe lopta magát, akkor arra egy jó reklámszakembernek építenie kell. Akkor az a karakter már viszi a hátán az üzenetet. Mert hát ilyen például az a vicces kis emberke, akit itt már láttunk.
De ha most elővesszük az üveges tekintetett, akkor a következőképpen észlelhetjük a történéseket:
Kicsi idétlen emberke áll a kosárlabdateremben, és pattogtat. Labdát. Nem kukoricát. (Nagyon vicces.) Egyszer csak az hangzik el, hogy töltsük le. És akkor egy másik ugyanolyan emberke jelenik meg, de nem egy csapásra, hanem felülről lefelé. Utána örülnek egymásnak. Ja, és közben egy olyan számlálóféle mutatja, hogy hány százaléka jelent már meg az emberkének. Aztán a „töltsük fel” vezényszóra a másik emberke alulról felfelé kezd eltűnni. De hirtelen megakad ez az eltűnés, amiképp a számláló is megáll. És akkor jön az üzenet, hogy ezzel a csomaggal feltölteni is nagyon gyorsan lehet, és lám, már el is tűnt az emberke, a másik pedig, aki ugyanő, szóval a másik énje pedig jól meglepődik, pedig eddig csak gúnyosan kikacagta, hogy nem tud rendesen eltűnni. És most keresi, hogy hova tűnt. Aztán jőnek mindenféle feliratok, amelyek mellet az idétlen emberke – gondolom aki maradt, és már nem csodálkozik – hülyén teszi-veszi magát nagyon furcsa, időnként kissé buzis mozdulatokkal. Gondolom arra gondoltak az alkotók, hogy ez olyan jópofa. És lehet, sok embernek tényleg így jön le, és mondják otthon, hogy nézd anyukám, milyen jópofa ez a srác itten, nem tudom megunni, ha látom. Azt a töltsük fel, meg töltsük le dolgot ugyan nem értem, de az biztos, hogy jó, ha gyors az internet.
Pedig egyszerű megérteni. Ugyebár amikor felülről lefelé jelenik meg a srác, az a tartalom letöltését szimbolizálja és fordítva. És a fordítva az lassú és akadozik. De ha te veszel ilyen csomagot, akkor nem. Érted? Csak nem szabad üveges szemekkel nézni egy reklámot. Hogy mindent be tudj fogadni. Annak meg utána nézhetsz, hogy mit jelent az internet vonatkozásban fel-le töltögetni, mert hogy te eddig csak pornót néztél rajta, meg bankoltál egy kicsit, és ottan ilyet nem kellet. Pedig de.
És az utolsó másodpercekben, amikor már megint nagyon hiányzik a hülyegyereknek… bocsánat a vicces kis csávónak a másik énje, egyszer csak, mint a villám megjelenik valahonnan felülről – ugyebár a letöltés az már az előbb is jól ment – és egy nagyot zsákol a labdával. Ez amolyan jópofa záró poén. Olyan jópofa.
Szóval nem tudom, hogy mekkora vonzerőt képvisel az átlag rétegnéző számára, hogy itt kifejezetten a feltöltési sebességen javíthatsz, ha engem választasz. Persze lehet, immáron sokan vannak, aki szerverszerűen üzemeltetik a gépüket, hisz ki nem, ha valamilyen tartalommegosztó módszerrel töltöget le filmeket (kedves Mari néni, tessék utánanézni), de attól tartok, még mindig nem ez a tömeg. Persze érdeméül lehet felróni a reklámozónak, hogy valamilyen, a termékkel ténylegesen kapcsolatban lévő paraméterben óhajtja megkülönböztetni magát a többi szolgáltatótól, és az teljesen más lapra tartozik, hogy voltaképp nincs ilyen különbség.
De hát mit is számít mindez? Hiszen ha egy kedves (?) figurát tudunk megtenni brand-ünk arculata képviselőjének, akkor az emberek csak azt jegyzik meg, hogy itt valami szerethető szolgáltató leledzik a háttérben, és mindent megvesznek, amihez e kedves (?) figura kapcsolható. Nemdebár?
*******************************************************************************
Értékelés: 3,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10
{mxc}