1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

UPC reklám

*************************
UPC Direct műholdas csomagok ? 20s +++ Értékelés: 4,2/10
Szóval megint nem érted, mi a fene folyik itt. Jelmezbálban kő- papír-ollót játszanak a résztvevők, és a legelöl álló pár nyertes tagja ugrik, majd súlytalanság állapotában lebeg. Később beleesik egy parabola antennába. Pedig, ha figyelsz, a szövegből rájöhetsz.

***************


***************
Ugyanis itt a kép a szöveg hű fordítása képi nyelvre. Hallga csak! „Minden nyertes csatorna bekerült a kínálatunkba!”

Igen főnök, értem, ezt tetszett megálmodni az éjjel. De mi az, hogy nyertes csatorna? Hol nyertek? Verseny volt? Nem Bandi fiam, a nyertes itt menő értelemben használandó. Ja értem főnök. Akkor az lehet, hogy mondjuk a csatornák valamit játszanak, és akkor lesz köztük nyertes? De Bandi fiam, hülye vagy? A nyertes itt átvitt értelemben értendő, vagyis… de főnök, mondjuk kő- papír-ollót játszanak. Az jó lesz? Jó lesz Bandikám, tök mindegy. Majd én beadom a megrendelőnek.

Valahogy így lehetett. Gondolom. És akkor azért vannak jelmezben az egyes játékosok, mert így szimbolizálják a különféle csatornákat. Van búvárruhás, meg orvosos, meg hastáncosos, vagy mi, meg olyan detektíves, autóversenyzős, ninjás, meg cowboyos, meg sárgaruhásos, meg… nos, azt a csajt a sporttáskával végképp nem tudom besorolni. Szóval ők a csatornák, és játszanak, hogy legyen köztük nyertes, és így feleljenek meg a szövegnek.

Hogy mi? Hogy mi az a fejetlen rajzolt, de mégis mozgó sárkány a háttérben? Hát kérlek szépen… az egy olyan… talán az is egy csatorna, csak nem játszik. Mert egyből nyerő. Vagy nem. Vagy… nem tudom és kész. Nem vagyok kreatív. Eléggé. És hogy azok a repülőgép ablakok a fekete korongokkal? Hogy azok mik? Szerintem a csatornák egy sárkányvárban játszanak, és azok a sárkányvár ablakai. És a sárkányvárhoz belsőépítészetileg hozzátartoznak a falon a fekete korongok. Hogy miért pont egy sárkányvárban játszanak a csatornák? Mert a sárkányvár az tulajdonképpen a mesecsatornát képviseli, és mint ahogy azt már az előbb sejtettem, az mindig nyerő. Annak nem kell játszania. Ami a gyerekekkel kapcsolatos, az mindig nyerő. A cowboynak viszont játszania kellett, hogy mint jó dolog, aztán az égből jöhessen, mint ahogy azt a szlogen állítja. Tehát ő ugorhat. Hogy mi? Már megint akadékoskodsz? Hogy int a sárgaruhásnak és az is ugrik? Hogy akkor a nem nyerő csatornák is az égből jönnek úgyis, mint jók? Na most figyelj. Tökre utálom, hogy amikor felállítok egy koncepciót, mi több megértek egy koncepciót, akkor te szétszálazod itt nekem. Teljesen világos, hogy itt a két lényeges mondat lett megfilmesítve, miszerint minden nyertes csatorna bekerült az ő kínálatukba, ld. első rész, majd hogy a jó dolgok az égből jönnek, lásd második rész. Hányszor találkozol te ilyen szöveghű megvalósítással? Hát nem dicséretes? Most mit érdekel téged, hogy első megtekintésre a kedves átlag rétegnéző egy hangot sem ért belőle, fogalma sincs, hogy ezek a figurák voltaképpen a csatornákat szimbolizálják, hogy egyáltalán mit csinálnak, és hogy aki leugrik, az a nyertes. A nyertes csatorna. Mert hogy végül mindegyik leugrik. Egytől egyig. Beleesnek a parabolaantennába. És akinek még ekkor sem áll össze a szimbólumrendszer, azt tudjuk sajnálni. Például engem. Amiért azzal az agyon gyűrött agyammal nem vagyok képes egy könnyed asszociációra. Amiért fennakadok például olyan apróságokon, hogy a menőnek, nem is a nyertes a szinonimája, hanem a nyerő. És akkor ez engem megzavar az értelmezésben. De ne is tessék rám figyelni, hiszen én nem vagyok egy típus. Nem vagyok egy tipikus célcsoport személy. Én különleges vagyok. (Nagy a pofám, mi?) És már csak ezért sem lennék jó kreatív. (Ja, és most mondani fogsz valami olyat, ami persze hogy téged tüntet fel sokkal előnyösebb, erkölcsösebb, etikusabb, emberért valóbb színben, mint a gonosz, fogyasztásra manipuláló kreatívokat és megbízóikat.)

Én ugyanis simán bevettem volna a játékosok közé egy-két jégkrémet nyalogató, banánt evő playboy nyuszit, ami elég egyértelműen jelezte volna, mindegy mi a lótúró folyik itt a képeken, ha jó pornót akarsz látni, válaszd ezt a szolgáltatót.
*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}