2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

Arany ászok reklám

*************************

Arany Ászok sör - 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Ha én támogatlak téged, és én egy sörgyár vagyok, akkor elvárom, hogy az én sörömet igyad. Persze ez csak akkor kötelező, ha erről szerződésünk van. Ha ennek ellenére nyilvános helyen más sörével mutatkozol, beperellek. Na de mi van, ha nincs szerződésünk, és te valami olyat csinálsz, ami esetleg olyasvalamit érint, amit én támogatok? Nem érdekel. Akkor is ezt idd.

***************


***************

A szöveg:

Milliók számára jelenti a szenvedélyt.

A hitet a csapatban.

A játék örömét.

És a sikert.

Mi elismerjük a lelkesedésüket és a kitartásukat.

Most is, amikor a világ a legnagyobbakra figyel.

Arany Ászok, az amatőr foci elkötelezett támogatója.

A képek pedig arról tanúskodnak, hogy bizony a szenvedély nagy úr, még éjjel gépkocsik fényszóróinak fényében, vagy akár szakadó esőben is űzi, hajtja a megszállottakat, hogy hódolhassanak neki. És ráadásul milliónyian vannak. Szép kövér célcsoport. Na most ha megtudják, hogy a mi sörgyárunk támogatja szép szenvedélyüket... hogyan is?

Mondjuk kupon van a kupakban, és kedvezményesen vehetsz izzót az autódba amivel este világítasz a focihoz. Vagy eső után köpönyegeket biztosít, hogy ne fázz meg foci után.

Nem is. Itt biztos valami focipályákról lehet szó, amit ők segítenek építeni, rendbe hozni az amatőr focisoknak. Vagy tényleg adnak pénzt amatőr focikluboknak, ha vannak ilyenek. És akkor elvárják. Persze nem kötelező. Csak mivel te tudni fogod, hogy amit éppen csinálsz, az támogatva van ezen sörgyár ezen terméke által, neked pszichésen innentől kezdve majd jobban ízlik ez a sör. Mert ez a sörgyár végre elismeri a sikert, a te sikeredet, még most is rád figyel, amikor foci vébé van, még most is inkább a te bénázásodnak örül, mert nagyobb érték neki a te lelkesedésed és kitartásod, mint azoké, akik vastag pénzek reményében rúgják a bőrt. És te, látva és átérezve e sörgyár emberi nagyságát, ahogy szikla szilárdan leteszi a voksot a valós emberi értékek mellett, te ilyenkor egész egyszerűen nem tehetsz mást, mint hogy legalább az ő sörüket veszed, ezzel is kimutatva a magad szerény módján háládat, amit nagyszerű, és önzetlen magatartásuk kiváltott belőled. Annyira megindít téged e nemes viszonyulásuk az emberiség problémáihoz, hogy miközben a sörüket iszod, bizony a sós könnyeidet is nyeled mellé.

Na most az van, hogy ez nem kifejezetten olyan reklám, amit vadonatúj fogyasztók meghódítására szántak, hanem inkább az elkötelezettség erősítésére szolgál. Érted? A márkahűség fenntartására. Te amúgy is ezt iszod, illetve iszol te mást is amitől rövid úton állat leszel, de ez is köztük van. Ha pedig köztük van, akkor nem árt, ha a közértben a különböző vonatkozó termékek fölött tétovázó kezedet egy picit a mi termékünk felé lökjük. Ránézel tehát a más termékére és nem érzel semmi különöset. Ránézel a mi termékünkre, és ki tudja honnan, és miért, valamiféle melegség érkezik a szívedbe, valami pozitív érzés jár át. Noha nem tudod a pontos forrást megállapítani, de nem is foglalkozol ezzel, csak a kezed mozdul szinte ösztönösen az általunk kívánt irányba.

Nos így működsz te, gyarló emberi lény, egy rugóra jártok mindannyian, és csak iszod és iszod a hülye reklámunk hatására a középszerű sörünket, mert hogy úgymond támogatjuk a te - megint úgymond - szenvedélyedet. Persze tényleg adunk pénzt valami ilyesmire, de egyrészt leírhatjuk az adóból, másrészt abszolút nem csinálnánk, ha nem volna profitnövelő tényező.

De ember, itt most nem a kapitalizmus kritikájáról volna a szó, hanem a rekláméról.

Ja, az más. Igen, hogy ez a reklám milyen is? Na milyen? Tulajdonképpen eléggé álszent és hazug, a képek jól fényképezettek, a szlogen - jólesik, mint az elismerés - megfelelő mértékben röhejes, úgyhogy nem rossz ez. Jólesik, mint az elismerés. Mármint a sör. Tehát mint mondjuk egy Nobel díj. Vagy hogy apukám, ez nagy menet volt. Igazi férfi vagy. Szóval ez a sör ugyanilyen jólesik. Ja?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}