1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

NIVEA reklám

*************************

NIVEA DNAge arckrém - 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Majdnem mondhatnám, ez a film nem egy nagy "was ist das", csak egy szokásos, picit (nagyon) túlzó arckrém reklám, ha nem volna benne egy mondat, ami mélységesen megragadta a figyelmemet. Ez pedig így hangzik: ha minden negyvenéves ilyen ragyogóan néz ki, akkor már alig várom, hogy én is betöltsem. Nos, azt hiszem, az igény felkeltésének sajátos példáját láthatjuk itt.

***************


***************

Meséli Örzse néne este az asszonyoknak a kultúrház hímző-körében, hogy milyen szép volt az ángya a ravatalon - Isten nyugosztalja - mintha csak aludna. Aztán felsóhajt: ha minden halott ilyen ragyogóan néz ki, akkor már alig várom, hogy én is megbódogujjak.

Ha valaki ilyet mond, az gondolom azért lehet, mert mostani állapotában szerinte rosszabbul néz ki, mint az, akinek jól kinézését éppen csodálja. Örzse néni például rondább, mint egy hulla. A reklámban megszólaló hölgy pedig nyilván fiatalabban is öregebbnek tűnik, mint a filmben látható Anna, aki csodálatos. Persze felmerülhet, mi volna, ha fiatalabb állapotában is bekenné magát a csodakrémmel, és akkor egy még nála is fiatalabb mondhatná, hogy ha minden harmincéves ilyen ragyogóan néz ki, akkor már alig várom, hogy én is betöltsem. Na persze a húszévesnek sincs megtiltva a termék alkalmazása, sőt, úgyhogy a gondolatsort folytatva, a születéskor felsíró csecsemő is nyilván valami ilyesfélét próbál kommunikálni.

De kérlek, itt az idősebbek a célcsoport, a fiatalabbaknak nem kell, mert ez egy regeneráló krém, arctalanít, illetve bocsánat, ránctalanít, tehát nekik erre nincs szükségük.

Már hogyne volna szükségük, ha egyszer a fiatalabb látva az idősebb szépséget, arra a következtetésre jut, hogy szebb, mint ő, hiszen mi másért vágyakozna egy idősebb állapotba, minden normális női reakcióval szemben? Miért ejtene ki egy ekkora oltári nagy eget verő baromságot a száján, már megbocsáss?

Látom, a humorérzékedet már megint teljesen elvesztetted. Ugyanis ez egy ilyen tréfás beszólás, épp az abszurditása teszi egyértelművé, hogy nincs komolyan gondolva, vagyis pusztán annyit jelent, hogy Anna, ez a krém csodát tett veled, szinte fiatalabbnak látszol, mint én, még a végén azt fogom kívánni, bárcsak már annyi idős lennék, hogy én is használhassam. Nem tudom, fogod már?

Ja értem. Tehát a ránctalanított ráncos arc szinte szebb, mint a ránctalan arc. Jobb, mint új korában. A ránctalan arcon pedig nem lehet a krémet használni, mert nincs mit ránctalanítani. A ránctalanításhoz ugyanis kell legalább néhány ránc. Ezért nem jó a fiatalabbaknak. Aha, nagyon jó. Szellemes. Meg hát a vágyakozó mondat úgy kezdődik, hogy ha minden negyvenéves ilyen ragyogóan néz ki, és mint tudjuk, nem mind néz ki ilyen ragyogóan, úgyhogy sztornó az egész, a fiatalabb hölgy már csak ezért sem kívánkozhat betegesen egy öregebb állapotba. Ebből is látszik, hogy ez egy ilyen vicces beszólás. Csak első pillanatra tűnik morbidnak. A nép, a célcsoport pedig érti a tréfát. Csak én nem. Egyszer például egy miniszterelnök azt találta mondani viccesen, hogy persze hogy az emberek szeretnék a dolgaikat újra cserélni, például az öregecskedő feleségüket is. Na erre mindenféle nővédelmi szervezetek azonnal jól fel is jelentették, mindenféle megsértődések okán.

Jó, bevallom, így elemezgetve valóban elképzelhető, hogy sokaknak azonnal viccesen túlzó poénként jön le a dolog. De lehet, hogy másoknak, mint például az ilyen merev agyúaknak mint én, meg nem. Azokat első pillantásra kicsit irritálja inkább. Lehet, hogy második pillantásra már felfogják, de hát ebben a műfajban nincs második pillantás. Az már a következő reklámé.

Egyébként tudtad, hogy azért DNAge formában írjuk a név második részét, mert ez utal a DNA-ra, magyarul a DNS-re, vagyis itt finoman jelzik az alkotók, hogy a termék magát a DNS-t segíti a regenerálódásban, és ezt ki is fejtik mindenféle honlapjukon. Nem tudom, érzed-e a dolog világtörténelmi jelentőségét? Örök élet? Szóval nagy hatású szer ez, és még csak el sem kell hozzá olvasnod a kezelőorvosod gyógyszerészét.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}