5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Nasivin reklám

*************************

Nasivin sanft orrspray - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Vajon eszünkbe jut-e bármikor is, hogy a levegő nélkülözhetetlen az élethez? Tényleg kedves olvasó, neked eszedbe jut bármikor is? Pedig eszedbe juthatna. Pedig eszedbe juthatna kedves felelőtlen, hálátlan olvasó, eszedbe juthatna mit köszönhetsz a levegőnek, ami nélkül semmi lennél, konkrétan halott. De te, csak jársz, kelsz a világban, sőt, még szennyezed is éltető elemed a levegőt. Persze ha nem lehetne kapni, mindjárt eszedbe jutna, hogy nélkülözhetetlen.

***************


***************

És nézd meg, mire kényszerítesz engem? Mivel torz lelkeddel egész nap csak a reklámokat bámulod, egész nap csak azt lesed, hol és mit lehetne fogyasztani még egy kicsit, hol lehetne shoppingolni, új és teljesen haszontalan termékekre szert tenni, noha még a régi is jó, szóval arra kényszerítesz, hogy az élet fontos dolgairól, az alapvető emberi értékekről, humánumról, etikumról pont ezeken a reklámokon keresztül szóljak hozzád.

Nincs már választásom. Ezen kis filmetűdök jelentik az utolsó szalmaszálat. Ezekre talán még odafigyelsz.

Igen, a levegő. Bizony gyakran levegőnek nézed, akárcsak azon embertársaidat, akik nélkül valójában szintén nem tudnál élni. Ugye érted most már a szimbolikát. Persze nekem is rejtőzködnöm kell, hiszen a megrendelőnek egyáltalán nem célja, hogy felébresszem benned a valódi emberit, hiszen akkor nem volnál ilyen könnyen fogyasztásra manipulálható. Pici cselhez kellett tehát folyamodnom. Úgy teszek, mintha egy konkrét terméket reklámoznék, és közben, a sorok között, valódi emberi értékekről szólok, embert nevelek.

Itt például az első, a lényegi mondandót tartalmazó mondat után kénytelen voltam valami orrsprayről értekezni, kifejezetten az álca kedvéért. Kénytelen voltam odahagyni az első mondat szép, sokértelmű szimbolikáját a levegővel most ismerkedő újszülött kisbaba ábrázolásával elmélyítve, és picit konkrétabban, de még mindig másodlagos mondandót is tartalmazva meg kellett állapítanom, hogy egy megfázás, vagy szénanátha nem állhat a friss levegő útjába. Érted ugye? A levegő a szabadság, a megfázás, a szénanátha pedig a rabiga, az elnyomás. És focistákat látunk itten, akik közül az egyik jól orrba fújja magát a szerrel, hogy foci közben legyen neki levegője majd. A szimbolikát kibontani házi feladat.

Ne haragudjatok kedves forradalmárok, de a következőkben még konkrétabb megfogalmazásra kényszerültem, sőt, egy ábrán be kellett mutatnom, hogyan teszi szabaddá a légutakat a szer, hogyan hidratálja a nyálkahártyát. De aki picit figyel, annak most is hazamehet az általános emberi etikumról szóló mondandó hiszen túl azon, hogy segítségképpen az ábra mellé ügyesen odacsempésztem a feliratot, hogy szabaddá tesz, mi mást is szimbolizálhatna az orr duzzadmánytól eldugított járatában utat vágó spriccolmány, mint az általános emberi etikum tisztítótüzében elhamvadó emberi gyarlóságot. Ugye?

Vegyünk egy nagy levegőt, hogy ne maradjanak ki a fontos helyzetek!

Amikorra kiadom ezt a lelkesítő jelszót, addigra ti már mindannyian beavatottakká váltatok, ti már mindannyian tudjátok miről van szó, pontosan mire buzdítalak benneteket. Így ezt most nem is magyarázom el, de vizsgán belépő kérdés lesz. Tessék? Hogy mit jelent a záró jelent a végén, amikor az a náthás fiatalember éppen megfertőzi a barátnőjét a padon? Nos Jocó, azért tőled többet vártam volna. Először is lehet, a srácnak csak szénanáthája van. Aztán lehet, a csajnak is van. Vagy mindkettő tényleg náthás. Vagy az egyik szénanáthás, a másik valódi náthás. De mindegy is, a lényeg, akár így, akár úgy egyek akarnak lenni, mert szeretik egymást. És ezzel a szerrel mintegy függetleníteni tudják magukat a konkrét bajuktól, mintegy szabaddá válhatnak, és akadálytalanul tudják gyakorolni, amit ilyenkor gyakorolni szokás. Mert ha nem volna ez a szer, akkor lévén a szájuk foglalt, az orruk meg eldugult, hát megfulladnának mind a ketten ott a padon. És akkor rögtön az eszükbe jutna, hogy a levegő nélkülözhetetlen az élethez. Meg a szabadság, az etikum, az emberi, a szimbolika, a humánum, a manipuláció, a konzumáció, a...

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}