1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

OTP reklám

*************************

OTP Személyi kölcsön - 20s +++ Értékelés: 4,8/10

Végre! Végre a férfiból apa lett. Igazi apa szívű apa. Hogy miről beszélek? Igazad van, ha csak ezt a reklámot nézed, fogalmad sincs, miért lelkendezek. Végül is ez egy önmagában is érthető, átlagos kivitelezésű reklám. Kéne zongora a lánynak, hát vegyél fel személyi kölcsönt. Valós igény, kézenfekvő megoldás. Hát akkor?

***************


***************

Hogy megértsd lelkendezésem forrását, ahhoz bizony némi előtanulmányt kell végezned. Megadom a kötelező irodalmat. Előbb kattints ide, majd ide. (Az "ide" szóra.) Aztán gyere vissza.

És most mesélj. Mit láttál? Segítek. Egy fejlődéstörténetet. Mi szeretjük a fejlődéstörténeteket. Szeretjük nézni, ahogy a szegény kis koszos, rút beszédű virágáruslányból finom, arisztokratikus úri dáma válik. Rút kiskacsából hattyúvá lényegül át. Vagy ahogy a külvárosi iskola fiatal bűnözőkből álló osztályát a lelkes, melegszívű, emberszerető tanár, lelkes, melegszívű, emberszerető gyerekekből álló osztállyá alakítja át. Bőgünk ilyenkor a végén sokat.

Valami ilyesmi történik itt is. Csak itt a kőszívű, lelketlen apukát kellett átalakítania a nagyon is lelkes, értelmes, élénk fantáziájú kislánynak. Direkt ilyen szerethető kislányosra vették a figurát, hogy még jobban kiütközzön az apuka kezdeti embertelensége. Ez volt a koncepció. De ennek vége.

Nyilvánvalóan az én kritikáim hatására (ugye szerinted is) megpróbáltak korrigálni. Itt már nem a kislánytartás költségei a kínzóak, hanem a kislány igényei teszik a kölcsönt szükségszerűvé. Lenni némi különbség. Picit emberibbnek tűnik a helyzet. Apuka például mosolyogva magához öleli a kislányt, ami elképzelhetetlennek tűnt abban a bizonyos karácsonyi szituációban. És a reklám így előismeretek nélkül is nézhető, önmagában is érthető üzenetté vált.

Mi történt? Egy kreatív meghasonult? Végig ment a damaszkuszi úton? Vagy kirúgták, és ez már egy másik kreatív szellemi terméke? Vagy esetleg a megrendelő vette észre, hogy nincs értelme a klipeknek? Oszt szólt. Hogy a pénzéért talán szeretne látni valami emészthetőt. Néha előfordul ez is. Persze az is lehet, a véletlen műve. Véletlenül normálisra sikerült. Ki tudja?

Arra már gondolni se merek, hogy esetleg ez az utolsó darab is a koncepció része, és valóban fejlődéstörténetet láthatunk terv szerint. Csak itt nem a kislány hatására változik meg az apuka, hanem a jóságos bank teszi emberségessé.

Mert hogy volt egyszer egy apuka, aki még nem tudta, hogy ő apuka. Egy szép napon csöngettek az ajtón. (Hol máshol?) Az egyelőre még látens apuka ajtót nyitott, hát ott állt egy kisleány, aki azt mondta, hogy te vagy az én apukám! Az apuka tudattal még nem rendelkező apuka erre éktelen haragra gerjedt. Már éppen majdnem felnégyelte és kerékbe törte a kislányt, amikor hirtelen eszébe jutott, akár személyi kölcsönt is felvehet ehelyett. Így is tett. Élvezve aztán a bank által nyújtott anyagi biztonságot, az apuka kicsit megnyugodott. A tudata már nem volt annyira beszűkült, az érzelmei bizonyos mértékig felszabadultak. Időnként már-már majdnem emberszámba vette a kislányt, de ekkor hirtelen bekövetkezett a karácsony. A szeretet ünnepe. És pont ekkor fogyott el a pénz és ezzel a bimbózó szeretet. De láss csodát. A jóságos bank megint segített. És újból és újból segített, nem hagyta, hogy az apuka szíve ismét jéggé dermedjen a pénztelenség miatt. És tudjátok mi történt egyszer csak? Egy gyönyörű tavaszi reggelen, amikor fák rügyei kipattantak, és a mindenféle madarak énekeltek, az apuka hirtelen egyszer csak rámosolygott a kislányra. Megtört a varázs, a jégpáncél végleg felolvadt olyannyira, hogy amikor az apuka, az immáron igazi apuka megtudta a szülői értekezleten, hogy kéne egy zongora, csak egy pillanatra komorult el az arca. Csak egy pillanatra hallgatott el a zene. Azonnal felcsendült benne ugyanis egy másik zene, egy szlogen, miszerint van egy bank, akivel már hatvan éve megbíznak egymásban. Pedig akkor az apuka még nem is élt. És mégis. Hát nem meseszép?

Lehet, hogy így volt, lehet, hogy nem. Mese volt, szép volt. Aki nem hiszi, járjon utána.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}