1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Erste reklám

*************************

Erste bank - 35s +++ Értékelés: 4,6/10

A fogyasztói társadalom marketing kommunikációjának egyik jellegzetes, mondhatni jellemző hazugsága a testreszabottság, a személyes viszonyulás látszatának keltése. De hát ha a kapitalizmus viszonyrendszerében akarunk játszani, akkor tetszik nem tetszik, ezek a szabályok. Csak vigyázni kell, ne lógjon ki nagyon a lóláb. Persze ha gyerekeknek készítünk banki reklámot, akkor lehet úgy is, mint itt alább.

***************

***************

Bocsánat, igazuk van, a fogyasztói társadalom marketing kommunikációjának egyik jellegzetes, mondhatni jellemző módszere, a fogyasztói célcsoportok gyermeknek (hülyének) tekintése abból kiindulva, hogy még egészen komoly emberek személyiségének is lehetnek egészen infantilis aspektusai. Tehát a fentebb ismertetett szabályokat figyelembe véve voltaképp szakszerűnek mondható a látott filmecske, illetve a benne foglalt motívumokkal felépített teljes marketing kommunikációs kampány. Csak kicsit elcsépelt. Kicsit olyan nagyon szájbarágós. Kicsit célon túllövős.

Mindenféle egykor volt valós, és örök életű képzetes híres emberek jelennek meg sorra-rendre, akik ugyebár nagyon különfélék, de pénzügyeik nekik is vannak. Például a Ludas Matyinak, mint az köztudott. Mind mennek a bankba ezért. Érdekes módon a bank megközelítésére alkalmazott járművek milyenségének megválasztásában nem konzekvensek, ki korabeli, ki pedig korszerű járművel érkezik. A Ludas Matyi gyalog van. A Júliát meg természetesen egy erkélyről kell lehívni. És mind mennek az Erste bankba, mert pénzügyeik nekik is vannak. Széchenyi István nincs itt, pedig neki aztán voltak pénzügyei, de valahol elakadt a lánchídi dugóban a hétfejű sárkánnyal együtt.

"Az Erste banknál nem csak a pénzügyekre, hanem ügyfeleink egyéni igényeire is odafigyelünk." Ezt mondja nekünk a szpíker. Tehát például figyelnek arra, hogy az egyik ügyfél betenni akar, a mási kivenni, és ezt nem keverik össze. Ha bemész hozzájuk, megkérdezik, miben segíthetünk? És abban segítenek. Nem küldenek anyádba. Továbbá ők mindent nagybetűkkel írnak, szerződéskötés előtt felhívják a figyelmedet még a legkisebb kockázati tényezőre is, őszintén feltárnak minden körülményt, még akkor is, ha az esetleg döntésedet a szempontjukból kedvezőtlen irányba befolyásolná. Szóval mindig valódi döntési helyzetbe hoznak. Tessék? Hogy az utóbbi két mondat hogy jött le nekem? "Nálunk Ön az első." Ez mi mást jelenthet? Én vagyok az első, ők a másodikak, tehát én mindig jól járok, ők nem mindig. Ideális esetben mindketten. És nézd meg milyen rugalmasak. Milyen jópofán mondják el szimbolice, hogy jöhet nekik Jancsi és Juliska, bocsánat Rómeó és Júlia, jöhet nekik maga Mátyás király, vagy akár Kolumbusz, nem beszélve Mozartról, a híres pénzügyi zseniről, vagy szegény Ludas Matyiról, úgy testre szabják itt nekik a pénzügyeiket, hogy arról koldulnak. Döbrögi uraságot pedig nem szolgálják ki. Gonosz népnyúzó Döbrögi, távol áll tőlük ez a mentalitás. (Jó, a Döbrögi motívum kimaradt, ezt már csak az én rosszindulatom tette hozzá.)

De mi az hogy célon túllövős?

A legendásan híres személyiségekhez legendák társulnak. Ezen legendák fényében kissé valószerűtlennek tűnik részükről a bank felkeresése. Na majd pont a Mátyás király megy a bankba. Tök röhejes. Rómeó és Júlia meg pont egy robogón megy oda. És Budapesten. Nem Veronában. Meg minek arra a kis időre. Kolumbusznak sem volt elég a spanyol királyi pár apanázsa, benézett hát az Erste bankba. És így tovább.

Jó, de a reklámokat zömében nem olyan súlyosan félművelt emberek nézik, mint te, hanem a nép.

És ha szabad kérdenem a nép honnan fogja tudni, ki az a piros kabátos, rizsporos parókájú fiatalember, aki ott ül a másik ablak előtt, amikor az a király külsejű fazon megérkezik?

Ötletek. Szivárvány bemegy a bankba, aztán minden szín külön jön ki saját színű kis szatyorral a kezében. Vagy. Ahány ház, annyi hitelkonstrukció. Ezt bontsd ki te. Vagy... kussoljá! Ja, pardon. Ingyen egy sziporkával se többet.

******************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 7/10

 

{mxc}