1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Mezym reklám

*************************

mezym logo  – 25s +++ Értékelés: 4,4/10

Megtanultuk, hogy istenhez, hazához, családhoz, vagyis a világ fő dolgaihoz való boldog viszonyulás záloga mindig a vonatkozó termék, tehát ami iránt éppen a vevői bizodalmat fel kell ébreszteni. Így, ha használod termékünket, nem lesz gondod az optimális pozíció elfoglalásával e viszonyrendszereken belül. Kevésé konzervatívan is megfogalmazhatod a világ főbb dolgait, de abban az estben is ugyanez a helyzet. A termék pedig bármi lehet…

 

***************

***************

Mostanában sok minden változást meg kell emésztenünk, nem csak gasztronómiai vonatkozásban, hanem például a gasztronómiai vonatkozások árait tekintve is, nem beszélve a kül- és belpolitikai emészteni valókról. Plusz család- és párkapcsolat. Ebből következően a kedves narrátor szavaihoz tetszőleges folytatást is adhatnánk.

„Mondj igent a családi pillanatokra, a szenvedélyedre, a szívhez szóló pillanatokra, a jobb emésztésre”… helyett a világbékére… helyett a tisztességes tanári bérekre… helyett a Béke poraidra nevű kedvezményes temetkezési banki hitelre… helyett akármire. Persze nyilván a befejezéshez illő képsorokat kell alkotni, ami jelen esetben valóban szó szerint az ételek könnyebb emésztésének lehetőségét van hivatva ajánlani.

Ennek megfelelően a családi pillanatok azok, amikor emészt a család, vagyis eszik. A szenvedély itt tehát nem a békeharc, hanem a főzés, az evés. A szívhez szóló pillanat pedig nem más, mint – nem fogod kitalálni – az evés. Idősebb pár boldogam eteti egymást. Pontosabban a néni ad egy falatot a bácsi szájába, mint egykoron tehették bohókásabb fiatalabb korukban. Így szól a néni a bácsi szívéhez.

Na most volna azért itt egy kis gond. Meg tudják vajon ezek emészteni mindazt, amit a családi pillanatokban, a főzés során, vagy amikor a szívhez szólnak magukba tömnek? Biztos? Én is hány, de hány ilyen családi pillanatra emlékszem, amikor a pillanat varázsát gyorsan megtörte az emésztési zavar, amikor a fantasztikus vasárnapi ebéd után az egész család ott fentrengett kínjában a kanapén, a kereveten, a fotelben, a perzsaszőnyegen és mindenhol a lakásban. De nem volt mit tenni, szenvedtünk. Ez volt a jó pillanatok ára. Valamit valamiért. Ez így korrekt. Teljesen rendben van.

Na de ennek mostantól kezdve vége. „Mondj igent a kedvenc ételeidre!” Itt van ez a szer, most már nem kell nemet mondanod a kedvenc ételeidre, bátran fogyaszthatod őket. Másfelöl eddig könnyű volt nemet mondani a nemszeretem ételekre, hisz mondhattad, nem tudom megemészteni. Sajnos ezzel az ócska kifogással többé nem védheted ki a nagymama finomfőzelékének elfogyasztását, hisz ő is jól tudja, van már ez a szer. Ő is ezt használja. Jobb, ha beletörődsz, szépen megeszed és meg is köszönöd nagy lelkesen.

Egyébként egy rövid ideig nagyon apró betűkkel alul látható a felirat, miszerint hasnyálmiriggyel kapcsolatos emésztési zavar esetén (maldigeszció). Nos hát én megértem, az adott bajra célzó képi megoldás kissé összetettebb lenne és talán kevésbé hatásos, hisz alaposan beszűkítené a célcsoportot, ha csak a maldigeszcióban szenvedőket szólítanánk meg. Hisz így majd’ mindenkihez szólhatunk, hát ki ne érzett volna már kisebb-nagyobb emésztési problémát élete során? Mégis milyen lenne már ahogy a pizzát zabáló család apraja-nagyja hirtelen mind jajgatva az oldalához kapna, és a narrátor feltenné a kérdést: maldigeszció? Röhej lenne az egész. Nem? Nyugodtan lehet kicsit lazábban kezelni a dolgot, elvégre egy reklámban vagyunk ugyebár.

Akinek meg nincs baj a hasnyálmirigyével, annak úgysem árt. Ő is könnyebben fogja emészteni a zsírokat, cukrokat, fehérjéket akármennyire is egészséges ő maga. Vagy akármennyire is úgy hitte, hogy az. Különben is a végén elhangzik a kockázatos mellékhatásos szöveg, ha mégis baj lenne, mi szóltunk. Azért, mert valami vény nélkül kapható, ne tessék már mindenfélét összevissza vásárolni, mert még a végén baj lehet belőle. Ja, nem, ez a mi termékünkre nem vonatkozik, de tényleg csak az Ön megnyugtatása végett ugyan kérdezze már meg a kezelőgyógyszerészét. De nem szeretem az ilyen majrés embereket… csak talán a pénzüket…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10