*************************
Elektro World - 30s +++ Értékelés: 5/10
Jó, tudom, csak nagyon vicces akart lenni a hirdető, pontosabban a kreatív csapat. Hát persze, hogy nem kell ezt olyan komolyan venni, hiszen ez csak egy poén. De ha a poén rossz, akkor utána kicsit ideges lesz az ember. Tehát nem a szituáció lehetetlenségéről, esetleges abszurditásáról beszélek, attól még lehet jó, hanem szimplán arról, hogy rossz, kellemetlen, idegesítő. Mint például szerintem itt is.
***************
***************
Pedig már többször megbeszéltük, hogy lehetőleg ne kapcsoljunk kellemetlen érzéseket a reklámozandóhoz, de hiába, nem figyeltek rám. A következménye az lesz, hogy év végén senkit nem engedek át. Ugye az adott példát tekintve, az ilyen helyzetet szoktuk kínosnak nevezni, amikor az ember legszívesebben elsüllyedne szégyenében, vagy ő kérne elnézést mindenki helyett. Mert az ember ilyenkor inci-pincit beleéli magát a szituációba, mintegy beleérez egy pillanatra a menyasszony és az örömszülők, no meg a vendégsereg helyzetébe, és egy fél másodpercre lengén halvány kellemetlen érzés suhan át a lelkén ennek a reklámfigyelő embernek. Nem több, hisz a dolog ennél nem jelentősebb, de épp elég ahhoz, hogy azt mondja ez az ember ott belül, bmeg Elektro World. Mert lehetne ezt még fokozni is persze, ne dönts nélkülünk, kit válassz házastársnak, ne dönts nélkülünk hova menj nászútra, hogyan nevezd el a gyermeked, ne dönts nélkülünk, mi leszel ha nagy leszel, és ne dönts nélkülünk hova temesd anyádat. Hát igen, az a bizonyos dramaturgiai érzék. No persze értem én, valahogy azt kellett volna érzékeltetni, hogy az adott cég szinte nélkülözhetetlen a komolyabb döntések esetében. Szinte minden komolyabb döntés esetében, legyen bármiről is szó, és épp ez lett volna a nagy viccelődések forrása. És akkor meg tetszettek találni az egyik lehetséges kínos szituációt. Pedig biztos nem volt könnyű. Annyi végtelenül más lehetőség kínálkozna. Ne dönts nélkülünk hogy bableves, vagy húsleves, széna, vagy szalma, balra, vagy jobbra, Afrikába, vagy az Északi sarkra, földszintre, vagy az emeletre, menybe, vagy pokolba, macskát, vagy kutyát, előbb a rosszat, vagy a jót, fej, vagy írás, vagy mit tudom én, csak ne Sophie mondja azt a választása előtt, hogy nem dönthetek, amíg nem voltam az Elektro World-ben. Na persze ez egy kicsit erős, de muszáj belevernem abba a kemény fejetekbe, mi az a dramaturgiai érzék. Mert különben a néző épp úgy felhördül, mint filmetekben a násznép. Tényleg, ha olyan jól tudtátok, hogyan reagál erre a násznép, miért gondoltátok, hogy én majd másképp?
******************************
Értékelés:5/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 7/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 4/10
A látvány (Scene) - 6/10
A technika (Technology) - 6/10
{mxc}