0.0 of 5 (0 Votes)

Dove reklám

*************************

dove logo - 20s +++ Értékelés: 3,8/10

Na most az a kérdés, ha kiteszek egy reklámot, az úgy önmagában érthető-e, vagy csak akkor, ha ismerem a hosszabb változatot is, ha utánanézek az interneten, vagy más egyéb kutatómunkát kell elvégeznem a megértés érdekében. Lehet, tévedek, de nem hiszem, a kifejezetten reklámfanok szűk csoportján, és rajtam kívül más is komolyabb energiát fektetne egy reklámklip maradéktalan megértésébe. Vagy pont erre az ősi emberi ösztönre apellálnak a készítők? A megismerés kényszere?

 

***************

***************

Foglaljuk össze, milyen információkhoz is jutunk a rövid változat megtekintése után. Először egy felirat: A közösségi média nyomása árt a lányok önbecsülésének. Hogy mi van? És miért csak a lányok önbecsülésének? És pontosabban milyen nyomása?

Utána látjuk, egy lány, vagy talán még kislány egy csúszkát mozgat a mobilja képernyőjén, amelynek hatására egy szép női arc egy másik szép női arccá változik. Közben a kislány nagyon szomorúnak látszik. Most nyomja őt éppen a média? Milyen média? Mert egy képet nézeget, amelyen a kép változtatható?

Újabb felirat, amely talán eligazít a rejtélyben: Tegyünk ellene! Töltsd le új Önbizalom Program Útmutatónkat, amely segíthet az önbecsülés helyreállításában.

Nagyszerű! Tehát a kislánynak ezek szerint nincs önbecsülése, de ennek most már vége, mert ez a jóságos kozmetikai cég létrehozott egy önbizalom növelő programot, amely helyreállíthatja azt. Persze csak a lányokét. Azok közül is csak azokét, akiknek ártott a közösségi média titokzatos nyomása. Na most mit lehet itt tenni? Nyilván semmit, ha csak ez a megszólítás jutott el hozzád. Ki fog egy reklámblokkban 20 másodpercre felvillanó üzenet hatására azonnal elnavigálni a megadott honlapra annál is kevésbé, hogy meg sem jegyezhette a rendelkezésre álló 5 másodperc alatt? Vajon elég erős-e a „mi volt ez a zagyvaság?” féle kérdés motiváló ereje a kemény utánajárás előidézéséhez?

Persze lehet, te már meg vagy szórva vonatkozó szórólapokkal, mert minden drogéria tele van velük, egy rakás bulvárlapban is ott látod a hirdetést, és így elegendő egyfajta emlékeztető klip megmutatása, és te máris bekapcsolódsz a programba a máshonnan már ismert című honlap felkeresésével, ahol meg is nézheted a fenti reklám hosszabb változatát is.

Na itt már kezdhet derengeni valami. Ez egy fordított szelfi, ahol láthatjuk, amint a kislány egy applikáció segítségével sokkal szebb nőt varázsol magából, mint amilyen ő jelenleg. Eltűnnek a pattanások, teltebb lesz az ajak stb. Pontosabban fordítva, vagyis fordított időrendi sorrendben. És az alkotók szerint ezt a média nyomására teszi, mert csak ott lehet igazán szép nőket látni, mert csak onnan lehet olyan sugallatot kapni, miszerint aki szebb, az sikeresebb is lesz.  Nyilván már az ókori görögök is a média hatására alkották meg a szép testeket mutató szobraikat, jelezvén az akkori ifjúságnak, milyen testtel lehetnek igazán sikeresek. Persze ha úgy vesszük, ezek a szobrok volta akkor a média, vagy valami ilyesmi. Hisz média az egész világ. Le a médiával!

A jóságos cégnek ez egy ilyen CSR (társadalmi felelősségvállalás) programja lehet, azaz önkéntesen mindenféle jókat tesznek az emberiség érdekében persze nem eltitkolva, kinek köszönhetik a jótéteményeket. Tehát itt kifejezetten a digitális média sugallatára kialakult negatív testkép orvoslásával foglalkoznak, ami nagyon helyes (bár ilyen testkép nem csak a digitális média hatására alakulhat ki, hanem a nálam sokkal szebb osztálytársnőm hatására is), nem akarom én ezt leszólni még akkor sem, ha a megmentett teenager valószínűsíthetően innentől kezdve ezt a márkát fogja vásárolni, ha szépítő és testápoló szerekre van szüksége, de tessék mondani, tényleg azt tetszik gondolni, annak a 20 másodperces klipnek nincs semmiféle kontraproduktív hatása? Én például, amikor hülye reklámokra vadászok 1-2 hetente, mindig az első benyomás alapján döntök a cikizhetőség felől, és itt például az volt, hogy mi a f… volt ez? (Gyengébbek kedvéért a pontok helyére az „asz” betűsort kell behelyettesíteni.)

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 1/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10