Telekom reklám
*************************
– 45s +++ Értékelés: 3,6/10
Barát, haver, családtag, védelmező, önzetlen segítő, jótevő, csodatévő, megmentő, megváltó, és más ilyesféle szerepekben szereti feltüntetni magát a termék, illetve szolgáltató a reklámok egy jelentős csoportja által megfogalmazva, és állítólag az emberek egy jelentős csoportjának ez bejön. Ha ez igaz, akkor miért? Tényleg kéne most már beszélnem egy reklámpszichológussal, hogy ne legyek ennyire szakbarbár. Persze nem reklámpszichológia szakban, hanem hogy pont ahhoz nagyon nem értek. Akkor mégis miért jártatom a számat? Hát végtére is a focihoz és a vírushoz is ért mindenki…
***************
***************
Amikor az embereknek valamely okok miatt, például pandémia, egy bizonyos fizikai távolságot kell tartaniuk egymástól, akkor ez egy távközlési cégnek akár kapóra is jöhet. Úgy gondolom. Mert egy ilyen cégnek pont az a profilja, hogy a távolságot áthidalandó, távközöljön. Jó, nyilván nem tehet róla, hogy így alakult ez a vírus dolog, de nyilván „kapóbbra” jön, mintha mondjuk a madárinfluenza újabb dúlásáról lenne szó a tyúkok között. És erre építenek ezen reklám alkotói is.
Szegény nagymama nem találkozhat az unokáival, mert óvják őt a szerettei, hiszen a vírus által különösen veszélyeztetett korban van, nagymama korban. Jaj, jaj, mi lesz most? Ott szomorkodik egyedül a lakásában a feldíszített karácsonyfával, meg a nagymamáknak való fajta kutyával, és nagyon fáj a szíve. Pszichésen most. De hoppá, azért ott van valamiféle ajándékcsomag, amit nyilván a család küldött, és rajta egy neki szóló levélke, amelyben tájékoztatja az unoka, hogy ugyan ez a karácsony más lesz, mint eddig, de most sem marad egyedül. Mondjuk nem a fenét, hisz senki sem fog odamenni. A levélíró szerint azért nem lesz egyedül, mert készítettek neki egy kis videót, amit nézegethet, és ez állítólag olyan érzés, mintha együtt lennének. A nagyi ezen nagyon elcsodálkozik, manapság már ilyen is van, hogy változik a világ, mert nyilván soha nem látott még videót, pláne nem az unokáiról. És ez még nem minden. Hirtelen megszólal a nagyi mobilja, és rajta – most kapaszkodj meg – élőben jelentkezik az unoka! Videotelefonál! Ilyet eddig a nagyi csak fantasztikus filmekben látott! Az Orion űrhajó, meg a Pirx pilóta kalandjaiban. És most itt van ez a csoda a kezében! Rá is kérdez az unoka, meglepődött-e? Nyilván, hisz ki gondolta volna, hogy pont karácsonykor bejelentkezik a család. Ráadásul egy ilyen szép produkcióval.
Az én torz pszichémnek ez mintha mégjobban aláhúzná a helyzet szomorúságát, de persze nem azt mondom, még ez se legyen, de legyen, de hogy az egyedüllét érzését mennyiben orvosolja… esetleg, ha több órán keresztül online maradnának?
Ja értem már! Korlátlan csomagajándék! Hetente újraaktiválva! Akkor oké, kvázi ülhetnek egyasztalnál virtuálisan. Na ennél a pontnál lehetett egy kis vita a brainstormingolásos meetingen, mert vajon kívánatos-e azt érzékeltetni, a nagyi miatt egész este egy képernyőre kell figyelni, esetleg azt ide-oda rakosgatni, még vérszemet kap az a nagyi. Hagyjuk ezt inkább lebegtetve, elég a csomag előtt az a korlátlan jelző, aztán majd csinálnak, amit akarnak ízlésük szerint. Mindez persze csak spekuláció, esküszöm, nem voltam ott azon a meetingen. Igaz, sajnos pénzt se kaptam. Pedig mennyire megalkuvó lennék!
Na de ki is volt a mi jótevőnk, aki ilyen szépen összehozta a családot karácsonykor? Ki is az, aki együtt volt velünk, illetve aki még most is együtt van velünk, ha segítség kell? Igen, ez a mi kedves távközlési szolgáltatónk. Ha ő nem lenne, nem tudtunk volna telefonálni. Még általánosabban, ha nem volnának távközlési szolgáltatók, nem tudnánk távközölni, de legalábbis igen nagy káosz lenne, ami miatt szintén nem tudnánk előbb-utóbb telefonálni. De szerencsére vannak, és szolgáltatnak, és velünk vannak, és együtt. Mint egy testőr. Vagy több, mint testőr. Hűségesek. Már ameddig fizetünk. Utána felszólítanak. Hogy ha nem, akkor behajtanak. Dehogy mondom azt, hogy ingyen adják a szolgáltatást. Nem vagyok hülye. De tessék mondani, milyen családtag az, akinek fizetni kell, hogy együtt legyen veled? Te csak ne legyél együtt velem, hanem tedd a dolgod, amiért megfizetlek, és amiből dúsan profitálsz. Ja és persze, adjál időnként mindenféle kedvezményeket, hogy megtarts. Bánom is én, használd ki a vírushelyzetet, ez a dolgod, hisz profitorientált vagy. Ha együtt lennék veled, akkor nekem is lenne profitom. De nincs. Úgyhogy hagyjál már, ejnye no…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 4/10