2 1 1 1 1 1 Rating 2.00 (1 Vote)

Penny Market reklám

*************************

Penny Market logo – 30s +++ Értékelés: 3,6/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek valamely filmműfaj részben, vagy egészben történő lájtos felidézésével igyekeznek a megfelelő hangulatot megteremteni, mint például a horror. Természetesen itt is először a forma kiválasztása történik meg a terméktől függetlenül, hogy például Gyuszikám, most horror elemekkel fogunk dolgozni, még akkor is, ha kisgyermekeket célzunk meg. Értve vagyok? Nem… illetve persze, zseniális vagy főnököm…

***************

***************

Nos tetszik tudni, ez a család azért jár ide, mert Penni… bocsánat Panni (mi más is lehetne a neve) odavan a párnapajtikért, akármit is jelentsen ez. Hú ez a marketing, ez tényleg egy szakma. Kitalálunk valamit, amiért a gyerekek majd odalesznek, és akkor a szülők kénytelenek hozzánk jönni. Nyilván először csak véletlenül tévednek ide, és akkor a gyerek meglátta a párna pajtikat, amelyeket gyermekpszichológust bevonva fejlesztettünk, és innentől kezdve a csapdaajtó becsapódik mögöttük. Már csak azt kell valahogy elintézni, hogy véletlenül jöjjenek be ide. Az emberek. Mind. Véletlenül, nézzenek be. Ragadós légypapírt teszünk ki az utcára. Nyitunk egy fekete lyukat, és beszippantjuk az arra tévedőt. Két verőlegény berángatja majd a gyanútlan járókelőt. Aztán meglátják a pajtipárnát, és a többi már történelem lesz.

Persze itt a filmben a szülők le akarnak jönni az anyagról, nyilván rosszul bírták az állandó idejárást, szerettek volna a konkurenciánál is körülnézni, és Petrának, az anyukának van is egy ötlete, mivel helyettesíthetnék a pajtipárnát, miért is vennének egy ezredik játékot, amikor a padláson porosodik egy csomó régi játék. Talál is egy horror babát, egyi szeme csukva, a másik nyitva, és olyan furcsán teszi oda a kislány ágyára, amitől aztán a kislány frászt is kap. Tehát ha jól értem, a zseniális kreatív alkotók azt találták ki, az anyuka, aki ugye elvileg jól ismeri a kislányát, és ráadásul elvileg szereti is, azzal gondolja elkápráztatni csemetéjét, hogy lehoz a padlásról egy régi ócska babát, amit nem hoz rendbe, hanem úgy ahogy van, félig csukott szemmel, háttal a gyerekszoba bejáratával, furcsa, félrebillent pózban leülteti a gyerekágyra. Ezt találta ki a reklámírók szerint jó érzékkel a gyerekét nagyon szerető anyuka. Hogy ne kelljen egy ezredik játékot vennie a kislányának, ezért inkább a sikítófrászt hozza rá, a szintén jó érzékű reklámalkotók szerint. Érdekes, hogy már a baba hátuljának is ez a hatása, mert ugye a baba felénk néz a kamerába, mert látnunk kell, milyen szörnyű. Sajnos nem tudjuk hogyan kell azt érzékeltetni egy filmben, hogy mi is lássuk szemből a babát, miközben az is nyilvánvaló számunkra, a gyerek is szemből nézi. Ezt még nem tanultuk a filmes iskolában, vagy ebből a költségkeretből ilyen bonyolult technikai megoldásra nem telik. Marad tehát a nagyon hülye beállítás. Kis pénz, kis foci, mint tudjuk.

De ami a fő, most már beláthatjuk, nincs más megoldás, mint megvenni azt a nyomorult pajtis párnát. Nem is értem ezt a gyereket. Pajtis párnát akar, nem félszemű babát, és mégsem örül a félszemű babának. Mennyire hülye, primitív, összecsapott, logikátlan, alacsonyszínvonalú egy storyboard ez.

Nem tudom, jól tetszenek-e érteni a logikai bukfencet. Állítás: csak azért járnak ide, mert a kislány imádja a pajtipárnát. Akar egyet. Petrának volt egy ötlete, mivel válthatná ki. Ha bejön, a kislány nyilván nem akar majd több pajtipárnát, hanem örül a félszemű babának. Ergo, nem kell többet idejárni csak azért, mert a kislány imádja a pajtipárnát. Nem kell csak azért hülye pontokat gyűjteni, hogy megszerezzük azt a hülye pajtipárnát. Ezek szerint nem is kéne megvenni ezredik játékként, mint ahogy azt az ötletelő anyuka hazudja, csak a pontokat kéne összegyűjteni. Szóval, ha sikerül a babás dolog, amiben az anyuka reménykedik, akkor végre viszlát Panni Márket. Öngól. De kicsire nem adunk, ki a fene veszi ezt észre, ugyan már. És különben is, olyan vicces így. Na meg a végén igenis ott vannak az aktuális, nagyon csábító napi kedvezmények, az a vécépapír meg a mosószer. És jaj, mennyi pontot lehet értük kapni! Csak most! Siess, mert máskor már nem lesz! Valamiért most ilyen a csillagok állása. Minden háromszázadik évben fordul csak elő ilyen együttállás. Tudtad? Anyád!

Silányság van uraim és hölgyeim, igénytelenség. De hát hol nincs manapság?

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10