1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

CIB reklám

*************************

cib logo őszi lakáshitel – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Vannak például alapszínek és alapízek, amelyek kombinációjából állítjuk össze a színek és ízek szinte végtelen kavalkádját. Teljesen hasonlóan vannak alap reklámelemek, vagy ha tetszik reklámarchetípusok, amelyek kombinációjából állíthatjuk össze a reklámok szinte végtelen kavalkádját. Ja, nem. Valahogy a reklámok esetében erősen korlátos ez a kavalkád.

***************

***************

Például e cégnek, pontosabban a cég által megbízott reklámügynökségnek az a teljesen egyedi, és eddig még soha nem látott ötlet jutott az eszébe, mi lenne, ha a termék igényfelkeltőt, illetve ismertetőt egy kutya és egy macska vicces párbeszéde manifesztálná úgymond. Bocsánat, nem egy kutya és egy macska, hanem egy kutyus, és egy cicus. Cicuska. Kutyuli. A család kedvencei. Valahogy hasonlóan a klasszikus Frakk rajzfilm sorozathoz, igaz, ott két macska volt, Lukrécia és Szerénke. Ott Lukrécia volt az ész, az okos, de eléggé aljas cica, Szerénke tök hülye volt, Frakkot sem mondhattuk túl okosnak, de ő képviselte az igazságot, és az erőt. Mostani filmecskénkben persze nincsenek ennyire árnyalva a karakterek, a kutya hülye, a macska okos és kész. Ez egy reklám kéremszépen, itt nincs mód finomabb jellemábrázolásra, még akkor sem, ha ez egy kampány, vagyis több epizód tartozik hozzá.

Mint rendesen, itt is a probléma felvetésével kell indítani, hogy láthassuk, mit fog megoldani a reklámozott termék. Értelemszerűen egy új lakás kínzó szükségszerűségének bemutatását várnánk, de ez itt elmarad, hisz kinek nem kéne egy új lakás? Mondjuk annak, aki teljesen meg van elégedve a jelenlegivel, de még nekik is lehetnek nagy valószínűséggel olyan rokonaik, ismerőseik, akiknél ez égető szükség. Például azért, mert ahogy itt látjuk… ja ezt itt nem látjuk, még a nyitókép villanásban sem. Egy fiatal pár van ott, egy tágasnak tűnő lakásban, igaz, kicsit túl sok minden izét raktak bele szanaszét, de ez már csak rajtuk múlhatott leginkább. A nő még csak nem is terhes. Vagy nem tudom. Lehet. Tanulmányozd te is. Nyilván nincs más teendőd most. De mondom, ez nem érdekes, hisz helyből nagyon széles az új lakást kívánó célcsoport. Hát még azok, akiknek még régi sincs, de ők most nem célcsoport.

Nos tehát itt az történik, a férfiú letesz egy tabletet az állatok elé, akik éppen a kanapén üldögélnek békésen, mert hogy ők is lássák az új lakásról a képeket. Látják, és jól meg is beszélik. Gondolatátvitellel. Gondolom. Gondolom a reklám ügynökség felajánlotta a szájmozgás megvalósítását is CGI-vel, vagy nem tudom, de az már annyira meglökte volna a költségeket, gondolom, hogy a megrendelő nem kérte az opciót. Gondolom. Maradt a gondolatátvitel.

De mi lehet ilyenkor a koncepció? Te – beszélget két idősebb nő a villamoson – láttad a legújabb CIB reklámot? Hogy az a két állat milyen cuki! És mennyire szellemes amit mondanak! – teszi hozzá a másik. De vetted, hogy 30 perc alatt megtudták a gazdik a bankban mennyi lakáshitelt kaphatnak? 30 perc alatt! Elképesztő! Múltkor voltam egy másikban, tudod abban a másikban, ott 43 percet mértem. Igaz, olcsóbban kínálták a hitelt, na de 43 perc! Most mondd meg kérlek! Mégis mit képzelnek magukról? Jaj tudom, tudom, ilyenek ezek. Na de milyen, amikor a cicus azt mondja a kutyusnak, ez még neked is menne? Ja, és az a drága ari kutyi meg azt mondja, végre a szabadban jógázhatok! Egyem a cuki pofáját! Rám is szólt a férjem, ne csókolgassam a képernyőt, foltos marad. Na de lehet ennek ellenállni? Látszik, ezek az állatok igazán szeretik egymást. Bár így viselkednének az emberek is. Hát igen, az állatok mindig őszinték. Hát igen. Igen. Bizony. Lajos fiam szeretne éppen új lakást. Nem engedem, hogy máshova menjen, nem bizony.

Na ezt nevezik vásárlói insight-nak, és ehhez értenek nagyon a szakképzett kreatívok. Bár én értenék így hozzá. Most nem itthon ütögetném a klaviatúrát mélyszegénységben egy kelet-magyarországi vályogviskóban, ahol még áram sincs és úgy kell pedáloznom egy feltámasztott kerékpáron, hogy menjen a 8K-s tévém, meg a jakuzzim, hanem dúsgazdag kreatív lehetnék egy reklámügynökségnél, és még csak nem is kéne igénybe vennem ezt a kutyás-macskás hitelt az új lakásért, fizetném zsebből az egészet.

Kicsit árnyalja a képet, hogy ez csak egy előzetes kalkuláció, de vedd figyelembe, a benne foglalt támogatást Magyarország kormánya nyújtja. Vetted? A mi kormányunk jósága érhető itt tetten. Éljen a kormány! Most akkor felvesztek kreatívnak?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10