1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dacia reklám

*************************
Dacia Sandero ? 20s +++ Értékelés: 4,6/10
És ismét bepróbálkozik az autó, amely márkája szerint igen hátrányos helyzetben leledzik, hiszen főgengszterek, és kaszinó tulajdonosok gépkocsiparkjában szinte fel sem lelhető. És nem azért, mert annyira megfizethetetlen. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ilyesféle emberek vásárlási szokásainak bemutatásával keltsünk ellenállhatatlana követési vágyat a potenciális vásárlóban, bár, most hogy mondod?

***************

***************
Mert képzeljük el, hogy a főgengszter kilép a kaszinó kapuján, oldalán a főgengszternével, és akkor az egyik algengszter odaugrik, hogy főnök, az autó előállt, aztán lemennek valami sok lépcsőn, és ott lent már nyitja is az autó hátsó ajtaját a sofőrgengszter, és ők beülnek. Egy ilyen márkájú autóba. És akkor jöhetne valami nagyon vicces szlogen, hogy ha Al Capone főgengszternek ilyen autója lett volna, akkor az luxus lett volna, mégse szállt volna rá az adóhivatal, vagy más efféle frenetikusságok.

Igen, már beszéltünk róla, hogy akkor mit tegyen egy ilyen nem éppen divatos márka reklámkészítője (keresés menüpont: dacia), és arra jutottunk, hogy talán az ár/érték arány körül kéne keresni valamit. De valami oknál fogva e márka reklámozói nem fogadták meg a tanácsunkat. Megint nem ezen helyszíni útmutatások alapján dolgoztak. Hanem hogyan?

Rohan az autónk az úton, és közben írva, és mondva azt látjuk és halljuk, hogy vadító és gyönyörű. Mondjuk nem vadító, és nem gyönyörű, de ha ő mondja. Meg hát, lássuk be, ha én, mint kispénzű ember (egyébként durván az vagyok) nézem a tévét, és ugyan szeretnék egy prémium márkás autót, de sose lesz rá pénzem, és ingadozok, hogy vegyek-e egy ilyen sokkal szerényebbet részletre, mert mégiscsak mit szólnak majd a társaságban a haverok, és akkor azt mondják itt nekem, hogy ez vadító és gyönyörű, akkor én ezt jól be is dumálom magamnak, és ingadozásból átmegyek határozottba. Na így működik a vásárlói insight, ha nem tudtad volna. Pont ezt az énféle réteget célozza meg. Ezeket a sznob vagyok, de nincstelen féléket. És akkor tudok majd ilyeneket mondani, hogy annak ellenére, meg figyeld meg a formavezetését, meg tulajdonképpen ugyanazokból az alkatrészekből, meg én nem fogom csak a nevet megfizetni, én szolgáltatást vásárolok ugyanis, és akkor nagyon meg leszek elégedve önmagammal, és nagyon meg lesznek elégedve önmagukkal a reklám készítői is. Pedig ugye végig marhaságokat beszéltek.

Mi az, hogy vele az élet csupa tánc? És akkor látunk egy hülyén vigyorgó fiatalembert, aki veri a tamtamot a kormányon, és az élete ezek szerint csupa tánc. De akkor is, hogy lehet egy autóval az élet csupa tánc? Olyan rossz a rugózása? Vagy olyan karcsú, légies a formája? Vagy olyan rossz az úttartása, hogy szinte táncol az utakon? Szóval nettó értelmetlen baromság, de olyan jól hangzik. Mint az a sláger szöveg, hogy viharként tombol már a messzi távol. De ezt most nem fogjuk itt elemezni. Látunk aztán táncoló fiatalokat, akik piknikeznek is, és nyilván mind ezzel az autóval jöttek.

Ja értem. A fiatalok a célcsoport most. Hiszem ők is kispénzűek. És csupán ezen a reklámfiatalnyelven szóltunk hozzájuk. A fiatalok szeretnek táncolni. Hát akkor ezzel az autóval az élet csupa tánc, bármit is jelentsen ez. Továbbá ez az autó egy új élet kezdete. Nem fukarkodunk a nagy szavakkal, végül is valamilyen értelemben minden egy új élet kezdete, egy pár cipő is. Az új fogkefém is. Addig ugyanis nem volta ezek az életemben, most meg vannak. Persze értem én, az új élet azt jelenti, hogy alapvető változások történtek most, hogy tulajdonosai lettünk ennek a nagyszerű autónak. És igaz, például, ha egyáltalán nem volt autónk, vagy ha nagyon ócska volt, akkor igen. Ez a te hibád, úgy nézed ezt a reklámot, mintha valami objektív értékelést látnál a márkáról, kiemelést a többi márkához képest, és akkor ez röhejes. Nos, nem erről van szó, hanem a potenciális célcsoport megszólításáról.
De akkor is, tessék nekem elmagyarázni, mi az, hogy az élet vele csupa tánc? Feeling te barom, feeling…
*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}