1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

MAXFACTOR reklám

*************************
MAXFACTOR 2000 CALORIE szempillaspirál ? 20s +++ Értékelés: 5,2/10
Nézem ezt a reklámot. Na jó, tökre nem én vagyok a célcsoport, de azért nézem. Mégis mi a fenét nézzek helyette, ha éppen a tévét nézem. A rádiót? Én most tévét nézek, és látom benne ezt a reklámot. És látom benne ezt az öntelt, beképzelt terméket. Már amennyit értek abból, amit mond. Mert hogy ő beszél, mint az kiderül.

***************

.be
***************
Először egy fekete felirat arról tájékoztat, hogy ÉN VAGYOK. Világos, vagyok, aki vagyok, ez egy isteni beszólás a szó mindkét értelmében. Aztán jön egy nő premier plánban, aki spirálozza a szempilláját, és néz mindenfele. Felfele. A mindenható fele? Megint felirat következik: AZ IKONIKUS. Vagyis képszerű, jelképszerű, szimbolikus, azaz – gondolom – jelen esetben a szóban forgó valami a valamik valamije, ha erre a valamire gondolunk általában, akkor konkrétan ez a valami idéződik fel bennünk, legalábbis elsőre. Majd megjelenik egy nagy, hatalmas, út szélén álló reklámtábla, rajta a termék képével, és megnevezésével. Mondjuk én, mint nem célcsoport, ha ezt a képet elém rakják, akkor sem a képből, sem a megnevezésből nem következtetnék annak valódi tartalmára. Talán lézerkard? Úgy látszik, már ezt is lehet kapni. Ja, hogy nem az ilyen síkhülyéknek tervezték ezt a reklámot? Na menjünk tovább.

AZ ÜNNEPELT. Te persze nem tudtad, hogy ennek a valaminek szülinapja van, vagy hogy éppen átúszta a Csendes-óceánt, de most már tudod, hogy a valami az valamiért nagyszerű, mert hogy ünnepelt. Vagyis siker. Áttörés. Ezt az üzenetet viszont te is érted, célcsoport tagság ide, célcsoport tagság oda. Ha a valami nagyszerű, akár még neked is kellhet. És akkor van ez a csaj mindenféle fekete léggömbök között, de főleg egy húszas számot formázó két fekete léggömb között. Aha, tehát szülinapja van a valaminek. Már húsz éve boldogítja a célcsoportját.

AZ AKÁR 3X. És utána a csaj felfúj sajátszájulag egy fekete léggömböt. Hát jó, nem rossz csaj, lehet akár 3x, de ha nem erről van szó, akkor ez mi a fenét jelent? Na itt ütközik csak ki igazán, mit jelent nem a célcsoporthoz tartozni. Ők nyilván értik. Mert ez egy félszó. És ők félszavakból is. Elengedi a léggömböt. A zene felsikolt. DÚSABB. No comment. Később persze megértem, mikor rájövök, hogy már az elejétől kezdve miről volt szó, és hogy viszonylag az elején már láthattam is, de ebben a pillanatban csak hülyén nézek. Olyan nem te vagy a célcsoport hülyén. A nő mélyen a szemünkbe néz, majd furcsa kijelentésre ragadtatja magát. Kortalan vagyok – állítja. Elenged egy egész feketeléggömb nyájat, majd bevallja, hogy ő a 2000 Calorie dúsító szempillaspirál. Ja, az más.

Tehát összefoglalva ez a szempillaspirál ikonikus, és ünnepelt, meg van, aki van, és dús, meg akár 3x is. Ja, értem! Dúsabb, akár 3x is. 3x dúsabb. A szempilla. Definíció: egy egység a szempilla dússága akkor, ha a vonatkozó szempillaspirállal történő kezelés után, a pillák fényáteresztő képességét háromszorosára növeljük. Nem tudom tetszik-e érteni. Ha ritkásabb, jobban átereszti a fényt. Hogy hova menjek?

Mindegy, ez a termék akkor is nagyon önteltnek tűnik nekem. Istennek képzeli magát. Meg egy jó nőnek. Illetve a nő képzeli magát szempillaspirálnak. Te meg viccesnek. Mert ezt nem úgy kell érteni. Ez egy olyan megszemélyesítés. Mindenkinek hazamegy, csak neked nem. A termék mintegy maga ismerteti magát. LÉGY TE IS LÉLEGZETELÁLLÍTÓ MINDEN NAP! Ez az utolsó felirat. Csak alkalmazod ezt a spirált – nem oda nem jó – és máris lélegzetelállító vagy. És nem bűn ronda, amilyen egyébként. Meg hogy ez a mesterek kozmetikuma. Ja, múltkor is feltűnt, hogy a cipészmesternek milyen dús, fekete, hosszú szempillái vannak. Ezt sem úgy kell érteni? Akkor inkább, mint a nagy kozmetikumkészítő mesterek igazi mesterműve. Most jó?

Jó hát zagyva egy kicsit, meg túlzó, vagyis hazug valamennyire, de csak pontosan annyira, amennyire egy reklámnak, mint műfajnak lennie kell. Na jó, egy kicsit jobban. Arról igazán nem tehet szegény kreatív, hogy én magát a műfajt sem kedvelem. Hogy akkor minek pofázok itten? Tényleg, minek is?
*******************************************************************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}