Brise reklám
*************************
Brise légfrissítő - 20s +++ Értékelés: 3,4/10
Tulajdonképpen mi az, hogy légfrissítő? Valami, ami frissíti a léget. Mondjuk, ha a lég már fáradt, hát ezzel lehet frissíteni. De mitől is lehet fáradt egy lég? Ha nem elegendő az oxigéntartalma, ha felszaporodtak benne a kellemetlen szagú, esetleg káros összetevők, és más ilyesmi. Vagyis ha oltári büdös van már bent.
***************
***************
Tetszettek már hallani az illatmarektingről? Éles eszű marketingesek rájöttek, hogy a vásárlói döntést erősen befolyásolhatják az értékesítendő termék körül lengő illatok. Ezt tudósok is megerősítették, és ezért nem szoktak például oroszlánbarlangban pékárut árulni. Az oroszlánbarlangban ennélfogva oroszlánokat szoktak inkább értékesíteni. Mindent a maga helyén. Általában, legyen bármilyen árucikkről is szó, ha az értékesítési folyamat közben kellemes szagingerek érik a potenciális vevőt, az pozitív irányba szokta befolyásolni vásárlói döntésüket.
Na jó, de egy lakásban mit keres a légfrissítő? E kérdésfeltevés így önmagában még talán nem szorulna magyarázatra, hiszen a válasz egyértelmű: hogy frissítse a lakás levegőjét. Nyilván olyan helyeken, ahol a lakást természetes módon, azaz az ablak kinyitásával nem lehet szellőztetni. Például űrállomás. Ha azonban eláruljuk - és most nagyon meg fognak lepődni - hogy a légfrissítő tulajdonképpen az illatosító szalonképesebb szinonimája, akkor a válasz már nem ilyen egyértelmű. Ugyanis első megközelítésben illatosítani nyilván ott kell, ahol máskülönben - még a gyakori szellőztetés ellenére is - gyorsan visszakúszik a légtérbe valami kellemetlen szag. Elégtelenül takarított, elhanyagolt lakás, penészes falak, csatorna szag, emésztési zavarban szenvedő tulajdonos, rothadó hulla az ágyneműtartóban és más ehhez hasonlók.
Valószínűleg ez a helyzet a filmen látott esetben is, ahol a háziasszony csak a barátnőinek árulja el, hogy az egyik kavics a sublódon voltaképp egy álcázott illatosító. Hát persze, hogy álcázott, hiszen egy vécén kívül elhelyezett illatosító bizony árulkodó jel lehet az adott lakás, és/vagy a tulajdonosok nem éppen kedvező állapotáról. A filmben a barátnők viszont csak kacagnak egy jót a szellemes ötleten, hiszen nyilván mindnyájuk otthonában ilyesmi alkalmatossággal oldják meg hasonló problémáikat.
És most jön az illatmarketing. Ugyanis egyféleképpen a lakásunkat is, mint személyiségünk szerves részét el kell tudni adni szűkebb társadalmi közösségünk tagjainak, hogy elismerésük, szeretetük irányunkban töretlen legyen. Például ha meghívjuk a főnököt vacsorára. Ha tehát illatosítónk álcázott, a vendég, közvetlen magyarázatot nem találván a kellemes illat forrására, azt tudat alatt mintegy a személyiségünkhöz kapcsolja, mint kellemes élményt, és máris megvan a fizetésemelés.
Kedves Bélám, mi ez a fantasztikus illat nálatok?
Ó hát nem is tudom... mire gondolsz pontosan? Én csak a vacsora illatait érzem, amúgy pedig nem teszünk semmi különöset, csak élünk itten. Amolyan természetes formán. Csak tiszta forrásból, forrásban, már ha érted mire gondolok? Ugye nem feltételezed, hogy Brise légfrissítőt alkalmazunk? Ha ha, he he kérlek alássan. Mi valahogy... szóval nálunk ilyen az alaplégállapot... örülök, hogy kellemesnek találod. Erika szinte mindennap mos. Kétszer is. Ja az? Ne... azt ne nyomd meg, az egy tengeri mérges rája méregzsákja, már az ókori görög indiánok is ezzel... és így tovább.
Én azt tanácsolom mindenkinek, nem kell zuhany helyett dezodor, nem kell ilyen izét venni, legfeljebb csak a vécébe. Inkább tessék mosakodni alaposan, meg fogat mosni, feneket rendesen kitörülni, mosni, vasalni, takarítani, de legfőképpen szellőztetni. Ott szokott bejönni a friss levegő.
Tanulság: ha kreatív kreatív vagy, és ilyen szart kell reklámoznod, koncentrálj inkább a mellékhelyiségekre, az autó belsejére, a bőrgyárra, a disznóhizlaldára, mert az én lakásom nem büdös. A tiéd igen?
*******************************************************************************
Értékelés: 3,4/10 pont (ISTCT szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10
A látvány (Scene) - 4/10
A technika (Technology) - 4/10
{mxc}